Strona 1 z 1

[mk7]escort swap z 1,4 efi na 1,8 (105km)??temat dla znawców

: 30 paź 2008, 19:28
autor: pepaok
Witam !
Jak w temacie mam 2 escorty swojego mk7 1,4 EFI i drugiego podobno XR3i mk6 (tak jest na klapie napisane,ma fotele od XR3i i zderzak to na pewno)jest to motor 1,8EFI DOHC o mocy 105 km,i to własnie jego chciałbym przełozyc do mojego.Co chciał bym wiedziec?? ano co potrzeba i ile jest z tym zabawy ?
-silnik+skrzynia z przepływomierzem to na pewno idzie
-wiązka ?? czy wystarczy zmienic kompa?
-wskaźniki (obr i V-max) czy kostki beda pasowac w przypadku zmiany instalacji?
-półosie ?
-piasty?te maja ABS i chciał bym sie go pozbyc lub nie przekładac wogóle
-mocowanie motoru ?
-pompa paliwowa ?ile daje cisnienia czy sa tak samo zasilane ?moze dac jakas o wyzym cinieniu ?
-chłodnica ? moje jest dosyc malutka w porównaniu do tej!
-wydech tez by poszedł z XR-y
Nie bawił bym sie w to gdyby nie to ze mój pali 11L wachy a mocy jak nie było tak nie ma,xr3i mam za "darmo" blacha na zyletki ale motor bardzo zdrowy jakies rok temu miał robiony mini remont.
Jestem świeży na tym forum jesli temat umiesciłem w złym miejscu to sorry,czekam na porzadne odpowiedzi nic w stylu"moze bedzie pasowac "itp.
czy są 2 instalacje np do silnika i reszty (lampy,właczniki swiateł czujnik recznego awaryjne zegary czujniki odtwarcia drzwi )
u mnie jest stabilizator w mk6 nie ma (chyba) czy to bedzie kolidowało a mocowania piasty amortyzatorów ?bo wachacze sa te same na pewno wiem bo zmieniałem :)a tarcze i zaciski ? wystarcza od mojego 1,4? sorry za te pytania ale chce sie dobrze przygotowac i nie miec wpadki bo zostane bez auta :-| wyjecie motoru zrobie w 3-4 godziny ale włozyc 2 i odpalic to juz magia ...

: 30 paź 2008, 22:39
autor: WieSiu
odpowiem na to co wiem :)

-silnik+skrzynia z przepływomierzem to na pewno idzie. - TAK JAK PISZESZ
-wiązka ?? czy wystarczy zmienic kompa? - musisz zmienic wiazke, no chyba ze chcesz kombinowac z przedluzaniem kabli itp. Wg mnie lepiej bedzie jak przelozysz wszystko
-wskaźniki (obr i V-max) czy kostki beda pasowac w przypadku zmiany instalacji? - bedzie pasowac.
-półosie ? - nie wiem,ale chyba sa inne
-piasty?te maja ABS i chciał bym sie go pozbyc lub nie przekładac wogóle - mozesz zostawic, chyba ze polosie sa rzeczywiscie inne. Co najwyzej bedziesz mial gorsze hamulce, bo XR3i moze miec wieksze hamulce
-chłodnica ? moje jest dosyc malutka w porównaniu do tej! - w takim razie zmiana, wiadomo ze na mniejszej pojezdzi,ale po co niszczyc silnik jak nie bedzie dawala rady
-wydech tez by poszedł z XR-y - to wiadomo trzeba cale zmienic

: 31 paź 2008, 08:55
autor: cidzej
co do skrzyni to nie jestem pewien czy w wersji 1.8 105ps nie byla ta sama co w 1.4. chyba dopiero 1.8 130ps mialo mtx i wymagana by byla wymiana skrzyni.

łatwo to sprawdzić - jeśli w 1.8 jest wsteczny podnoszony to jest to MTX i wymaga wymiany, jesli wsteczny nie ejst podnoszony to skrzynia moze zostac, tylko sprzegło jest do wymiany

: 31 paź 2008, 18:46
autor: pepaok
tak to wiemm widziałem ze kostka od tablicy rozdzielczej tez jest inna u mnie sa 2 a w mk6 jest jedna wie moze ktoś jak to podmienic? potrzebuje schemat które kable w jakiej rozdzielczosci podłaczyć...
co z reszta?Jak sie pozbyc ABS-u i czy pompa w 1,4 efi i 1,8 efi jest ta sama kostki i czy daje te samo cisnienie ??
Mocowanie sinika ?wydaje sie byc to samo w koncu z essiego do essiego :)
a tarcze i zaciski sa mocniejsze chyba w XR3i ??
Pozdrawiam

: 01 lis 2008, 00:45
autor: WieSiu
pepaok, sorry, nie zauwazylem,ze masz mk7 i chcesz na mk6 zmienic, to zmatwie Cie mocno, jesli chcesz zmienic wiazke elektryczna,to musisz praktycznie wszystko zmienic, bo sa zupelnie inne skrzynki bezpiecznikow, zupelnie inne kostki zegarow (oczywiscie do przerobienia) i zupelnie inne kostki przy wszystkich przelacznikach jakie masz... sporo roboty