powiększenie gniazd zaworowych
Moderator: Moderatorzy
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
powiększenie gniazd zaworowych
Cześć
jak na pracę silnika wpływa powiększenie gniazd zaworowych? Wiem że taka operację przeprowadza sie dla polepszenia szybkości napełniania cylindrów oraz tempa opróżniania cylindrów ze spalin przy przeróbkach głowicy i w ogóle przy zaawansowanym tuningu mechanicznym. Ale jak taka operacja wpływa na charakterystykę ogólna silnika? Jak zachowuje się krzywa momentu i mocy? Jak to wpływa na ekonomikę jazdy? Jak ktoś ma jakieś rzetelne informacje lub liki do takowych to pisać.
jak na pracę silnika wpływa powiększenie gniazd zaworowych? Wiem że taka operację przeprowadza sie dla polepszenia szybkości napełniania cylindrów oraz tempa opróżniania cylindrów ze spalin przy przeróbkach głowicy i w ogóle przy zaawansowanym tuningu mechanicznym. Ale jak taka operacja wpływa na charakterystykę ogólna silnika? Jak zachowuje się krzywa momentu i mocy? Jak to wpływa na ekonomikę jazdy? Jak ktoś ma jakieś rzetelne informacje lub liki do takowych to pisać.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Grand, ja się nie pytam co lepiej sobie zmontować ale pytam o czysto praktyczne efekty konkretnej przeróbki. Grand, nie zaczynaj mi tu znowu dyskusji o dupie Maryny, temat jest jasny. A na hamownie też przyjdzie czas tylko trzeba mieć z czym tam jechać.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Nie tak ostro panowie. Powiększanie gniazd zaworowych to duży koszt, taka prawda! Napisz do światka / goduli albo innej firmy tym się zajmującej. Za ok 2000zł obrabiają głowicę, ale zawory pozostają te same więc nie wiem ile by kosztowała zabawa z zaworkami... Ale dużo z pewnością. Popytaj na SR.pl takiego ziomka "Coobcio" on się bawił właśnie w zawory, staczanie zaworów etc i wszystko potwierdzał hamownią.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Może coś tu doczytasz :
http://artelis.pl/art-4400,12,63,Motory ... worow.html
http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... lowica.htm
http://www.swiatek.com.pl/tuning/teoria.htm
http://artelis.pl/art-4400,12,63,Motory ... worow.html
http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... lowica.htm
http://www.swiatek.com.pl/tuning/teoria.htm
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Yagr jedz na ul. Makuszyńskiego do firmy "Auto szlif"
link
Wszystko się dowiesz na miejscu. Ceny, sens itd.
A godulo-świątki odpuść narazie.
link
Wszystko się dowiesz na miejscu. Ceny, sens itd.
A godulo-świątki odpuść narazie.
ogólnie średnica zaworów w CVH jest bardzo duża i przy podnoszeniu mocy do rzedu 200-300km jest zbyteczna
sprawdz sobie numery z tyłu głowicy (długi numerek zaczyna sie 88A/////////////// albo coś podobnego)
po nich dojdziesz jaką masz średnice
co prawda bywały mniejsze i większe ale mysle ze w Cvh 1,6 z 92 roku sa juz te największe:)
sprawdz sobie numery z tyłu głowicy (długi numerek zaczyna sie 88A/////////////// albo coś podobnego)
po nich dojdziesz jaką masz średnice
co prawda bywały mniejsze i większe ale mysle ze w Cvh 1,6 z 92 roku sa juz te największe:)
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Yagr na 90% bede robił nowe gniazda pod zawory wiec napewno opisze co i jak ,lecz jak narazie szukam wiekszych srednicowo zaworów od tych co mam i nie barzdzo moge pomóc w kwesti dotykowej .
Rozmawiałem z moim mechanikiem i parom zanjomymi co juz grzrebali na głowicy i wiem ze polepszy to parametry moc/moment ale wszystko trzeba robic z głowa .
BEde dawał znac w tarkcie prac.
Rozmawiałem z moim mechanikiem i parom zanjomymi co juz grzrebali na głowicy i wiem ze polepszy to parametry moc/moment ale wszystko trzeba robic z głowa .
BEde dawał znac w tarkcie prac.