powiększenie gniazd zaworowych

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

powiększenie gniazd zaworowych

Post autor: Yagr »

Cześć
jak na pracę silnika wpływa powiększenie gniazd zaworowych? Wiem że taka operację przeprowadza sie dla polepszenia szybkości napełniania cylindrów oraz tempa opróżniania cylindrów ze spalin przy przeróbkach głowicy i w ogóle przy zaawansowanym tuningu mechanicznym. Ale jak taka operacja wpływa na charakterystykę ogólna silnika? Jak zachowuje się krzywa momentu i mocy? Jak to wpływa na ekonomikę jazdy? Jak ktoś ma jakieś rzetelne informacje lub liki do takowych to pisać.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Grand

Post autor: Grand »

bardziej bym polecał zakup regulowanego kółka rozrządu i stojenie na hamowni mozna wykrzesać pare koników i inny przebieg krzywej a duuuuuuużo mniej roboty ;]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grand, ja się nie pytam co lepiej sobie zmontować ale pytam o czysto praktyczne efekty konkretnej przeróbki. Grand, nie zaczynaj mi tu znowu dyskusji o dupie Maryny, temat jest jasny. A na hamownie też przyjdzie czas tylko trzeba mieć z czym tam jechać.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Nie tak ostro panowie. Powiększanie gniazd zaworowych to duży koszt, taka prawda! Napisz do światka / goduli albo innej firmy tym się zajmującej. Za ok 2000zł obrabiają głowicę, ale zawory pozostają te same więc nie wiem ile by kosztowała zabawa z zaworkami... Ale dużo z pewnością. Popytaj na SR.pl takiego ziomka "Coobcio" on się bawił właśnie w zawory, staczanie zaworów etc i wszystko potwierdzał hamownią.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Na pewno zmniejszysz temperature pracującego silnika.
Około 65 procent temperatury idzie ze spalinami.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Paul

Post autor: Paul »

Yagr jedz na ul. Makuszyńskiego do firmy "Auto szlif"

link

Wszystko się dowiesz na miejscu. Ceny, sens itd.
A godulo-świątki odpuść narazie.
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

ogólnie średnica zaworów w CVH jest bardzo duża i przy podnoszeniu mocy do rzedu 200-300km jest zbyteczna
sprawdz sobie numery z tyłu głowicy (długi numerek zaczyna sie 88A/////////////// albo coś podobnego)
po nich dojdziesz jaką masz średnice :)
co prawda bywały mniejsze i większe ale mysle ze w Cvh 1,6 z 92 roku sa juz te największe:)
Grand

Post autor: Grand »

Yagr pisze:Grand, ja się nie pytam co lepiej sobie zmontować ale pytam o czysto praktyczne efekty konkretnej przeróbki. Grand, nie zaczynaj mi tu znowu dyskusji o dupie Maryny, temat jest jasny. A na hamownie też przyjdzie czas tylko trzeba mieć z czym tam jechać.

i jaktam powiększyłeś ze zaworki ?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

i jaktam powiększyłeś ze zaworki ?
gdzie tam... nawet głowicy do modów nie kupiłem bo przeprowadzkę miałem i jestem po uszy w długach... :(
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Yagr na 90% bede robił nowe gniazda pod zawory wiec napewno opisze co i jak ,lecz jak narazie szukam wiekszych srednicowo zaworów od tych co mam i nie barzdzo moge pomóc w kwesti dotykowej .
Rozmawiałem z moim mechanikiem i parom zanjomymi co juz grzrebali na głowicy i wiem ze polepszy to parametry moc/moment ale wszystko trzeba robic z głowa .
BEde dawał znac w tarkcie prac.
:mikolaj:
mikruss

Post autor: mikruss »

Oddaj głowice do kolesia co sie zajmuje tylko tym, od razu Ci powie co moze tam wsadzic
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Igła a nie chcesz kupić głowicy przypadkiem do 1.8 16v? Bo posiadam..
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

mikrus nie problem dac to komus satysfakcja jest wtedy gdy zrobisz to sam i bedzie działac .Yez mam 2 silniki hehe wiec mam jakies zabespieczenie.
:mikolaj:
mikruss

Post autor: mikruss »

iglax jeżeli nie masz maszyn odpowiednich to g..o zrobisz z głowicą .....
Podstawowe przyżądy to ok 100 tys zl......
ODPOWIEDZ