Zmiana podświetlenia przycisku świateł przeciwmgłowych mk7
Moderator: Moderatorzy
Zmiana podświetlenia przycisku świateł przeciwmgłowych mk7
O tym jak zdjąć kokpit było w innych tematach. moja fotorelacja nie jest od początku, tzn zaczyna się już po wymontowaniu oryginalnego podświetlenia..ale o tym póżniej
potrzebne nam będzie:
-śrubokręt płaski
-pęseta (pożyczyłem od siostry):)
-obcinaczki do paznokci
-lutownica+cyna
- dioda 3 mm ( w moim przypadku superjasna czerwona koszt 32 gr)
-rezystor aby działała na 12V (koszt kilka groszy)
Gdy dostaniemy już przełącznik świateł przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby najpierw należy go rozmontować. w tym celu:
1) podważamy mocno śrubokrętem osłonkę (fot 1)aż strzeli i zatrzaski puszczą, bez obawy robiłem to kilka razy i nic sie nie urwało
2) wyciągamy wnętrze przycisku podważając od spodu z 2 stron cienkim płaskim śrubokrętem fot 2
we wnętrzu mamy 2 diody żółta świeci gdy np ogrzewanie szyby jest włączone - jej nie ruszałem, oraz zielona (fot 3) odpowiedzialna za podświetlenie przycisku
zieloną diode wycinamy obcinaczkami do paznokci przy samej blaszce do której są zamocowane jej nóżki, potem te blaszke rozginamy obcinaczkami lub śrubokrętem (jak zobaczycie będziecie wiedzieli o co chodzi)
następnie bierzemy diode własną, za pomocą pęsety zaginamy krótszą nóżkę dokładnie tak jak było w diodzie fabrycznej, natomiast dłuższą wypuszczamy prosto tak jak na fot 4
potem przez dziurkę w jednej z nóżek gdzie mocowana była zielona dioda przekładamy nóżkę rezystora (fot 5) "od zewnątrz do środka" i potem górą przez "widełki" na zewnątrz
drugą nóżkę rezystora oplątujemy w okół wystającej nóżki diody (fot 6)
teraz lutujemy rezystor do 1 blaszki, potem rezystor do diody i diode do 2 blaszki
wystające druty obcinamy obcinaczkami i otrzymujemy coś takiego jak na fot 7
Teraz składamy przycisk w kolejności odwrotnej do rozkładania i GOTOWE
Włącznik świateł przeciwmgłowych (tylnych bez halogenów z przodu) jest taki sam jak ogrzewania szyby, natomiast w podświetleniu przycisków otwierania szyb już jest rezystor, więc wystarczy zmienić diode
jeśli coś jest nie jasne to z chęcią odpowiem
proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy opis
potrzebne nam będzie:
-śrubokręt płaski
-pęseta (pożyczyłem od siostry):)
-obcinaczki do paznokci
-lutownica+cyna
- dioda 3 mm ( w moim przypadku superjasna czerwona koszt 32 gr)
-rezystor aby działała na 12V (koszt kilka groszy)
Gdy dostaniemy już przełącznik świateł przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby najpierw należy go rozmontować. w tym celu:
1) podważamy mocno śrubokrętem osłonkę (fot 1)aż strzeli i zatrzaski puszczą, bez obawy robiłem to kilka razy i nic sie nie urwało
2) wyciągamy wnętrze przycisku podważając od spodu z 2 stron cienkim płaskim śrubokrętem fot 2
we wnętrzu mamy 2 diody żółta świeci gdy np ogrzewanie szyby jest włączone - jej nie ruszałem, oraz zielona (fot 3) odpowiedzialna za podświetlenie przycisku
zieloną diode wycinamy obcinaczkami do paznokci przy samej blaszce do której są zamocowane jej nóżki, potem te blaszke rozginamy obcinaczkami lub śrubokrętem (jak zobaczycie będziecie wiedzieli o co chodzi)
następnie bierzemy diode własną, za pomocą pęsety zaginamy krótszą nóżkę dokładnie tak jak było w diodzie fabrycznej, natomiast dłuższą wypuszczamy prosto tak jak na fot 4
potem przez dziurkę w jednej z nóżek gdzie mocowana była zielona dioda przekładamy nóżkę rezystora (fot 5) "od zewnątrz do środka" i potem górą przez "widełki" na zewnątrz
drugą nóżkę rezystora oplątujemy w okół wystającej nóżki diody (fot 6)
teraz lutujemy rezystor do 1 blaszki, potem rezystor do diody i diode do 2 blaszki
wystające druty obcinamy obcinaczkami i otrzymujemy coś takiego jak na fot 7
Teraz składamy przycisk w kolejności odwrotnej do rozkładania i GOTOWE
Włącznik świateł przeciwmgłowych (tylnych bez halogenów z przodu) jest taki sam jak ogrzewania szyby, natomiast w podświetleniu przycisków otwierania szyb już jest rezystor, więc wystarczy zmienić diode
jeśli coś jest nie jasne to z chęcią odpowiem
proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy opis
Ostatnio zmieniony 25 paź 2008, 01:26 przez Gelo-LBN, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
fajna fotorelacja dzieki, a mozemy jeszcze prosic o ladna fotke tego jak to swieci w nocy ???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Oto efekty pracy, na żywo wygląda lepiej (fotki z telefonu)
Jutro może wezmę się za grawerowanie cyferek i znaczków w nawiewach, bo wstawiłem diody zamiast żarówek ale światło nie może się przebić i nie świecą.
a podświetlenie zegarów chyba na razie zostanie fabryczne, bo nie umiem odpiąć linki prędkościomierza a nie chce nic zepsuć
Jutro może wezmę się za grawerowanie cyferek i znaczków w nawiewach, bo wstawiłem diody zamiast żarówek ale światło nie może się przebić i nie świecą.
a podświetlenie zegarów chyba na razie zostanie fabryczne, bo nie umiem odpiąć linki prędkościomierza a nie chce nic zepsuć
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
simo, troche to potrwa jesli ja bym mial to zrobic Najpierw strone glowna trzeba naprawic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
na wolny czas, bo teraz mam ogolnie przerabane,ale nie dodawajmy tu wiecej smieci, wrocmy do tematusimo pisze:to na co czekasz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
do tego dorzucaj, bedzie komplecik
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ZMIANA PODŚWIETLENIA POKRĘTŁA REGULACJI ŚWIATEŁ MK7
Zaczynamy od wymontowania przełącznika
potem należy zdjąć osłonkę (fot 1) wystarczy lekko pociągnąć
Następnie płaskim śrubokrętem podważamy 4 zaciski (fot 2) i mamy dostęp do środka
znajduje się tu żarówka pokryta zielonym "kondomem", na początku nie chciałem jej zmieniać, więc zdjąłem gumkę i pomalowałem żarówkę na czerwono - efekt: przepaliła się, więc trzeba wymienić
fot 3a przedstawia wnętrze przyciski, z widoczną (u mnie już pomalowaną na czerwono) żarówką
fot 3b - żarówka z zaznaczonym na płytce + i -
WAŻNE aby przy rozkładaniu żarówki nie zgubić takiego bolca ze sprężynką, który sprawia, że przełącznik "pyka" znajduje się on pod kółkiem (fot 4 i fot5)
Potem przygotowujemy diodę 5mm (u mnie superjasna czerwona) oraz rezystor do tej diody na 12V
za pomocą lutownicy usuwamy starą żarówkę
od spodu płytki tam gdzie był - żarówki wlutowujemy rezystor
Dłuższą nóżkę diody zostawiamy prostą a krótszą zaginamy 90stopni do zewnątrz
teraz do + żarówki należy wlutować dłuższą nóżkę diody na takiej wysokości aby krótsza zagięta nóżka nie dotknęła płytki
Teraz łączymy drugą nóżkę rezystora z krótszą nóżką diody, lutujemy, wystające druciki obcinamy obcinaczkami do paznokci (fot 6,7,8,9)
wkładamy wszystko w obudowę i...
...świeci (fot 10)
UWAGA dla lepszego rozproszenia światła, diodę można zmatowić dookoła (na przykład przeszlifować pilnikiem do paznokci)
Jutro wrzucę zdjęcia, jak to wygląda w aucie
potem należy zdjąć osłonkę (fot 1) wystarczy lekko pociągnąć
Następnie płaskim śrubokrętem podważamy 4 zaciski (fot 2) i mamy dostęp do środka
znajduje się tu żarówka pokryta zielonym "kondomem", na początku nie chciałem jej zmieniać, więc zdjąłem gumkę i pomalowałem żarówkę na czerwono - efekt: przepaliła się, więc trzeba wymienić
fot 3a przedstawia wnętrze przyciski, z widoczną (u mnie już pomalowaną na czerwono) żarówką
fot 3b - żarówka z zaznaczonym na płytce + i -
WAŻNE aby przy rozkładaniu żarówki nie zgubić takiego bolca ze sprężynką, który sprawia, że przełącznik "pyka" znajduje się on pod kółkiem (fot 4 i fot5)
Potem przygotowujemy diodę 5mm (u mnie superjasna czerwona) oraz rezystor do tej diody na 12V
za pomocą lutownicy usuwamy starą żarówkę
od spodu płytki tam gdzie był - żarówki wlutowujemy rezystor
Dłuższą nóżkę diody zostawiamy prostą a krótszą zaginamy 90stopni do zewnątrz
teraz do + żarówki należy wlutować dłuższą nóżkę diody na takiej wysokości aby krótsza zagięta nóżka nie dotknęła płytki
Teraz łączymy drugą nóżkę rezystora z krótszą nóżką diody, lutujemy, wystające druciki obcinamy obcinaczkami do paznokci (fot 6,7,8,9)
wkładamy wszystko w obudowę i...
...świeci (fot 10)
UWAGA dla lepszego rozproszenia światła, diodę można zmatowić dookoła (na przykład przeszlifować pilnikiem do paznokci)
Jutro wrzucę zdjęcia, jak to wygląda w aucie