Zmiana podświetlenia przycisku świateł przeciwmgłowych mk7

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Zmiana podświetlenia przycisku świateł przeciwmgłowych mk7

Post autor: Gelo-LBN »

O tym jak zdjąć kokpit było w innych tematach. moja fotorelacja nie jest od początku, tzn zaczyna się już po wymontowaniu oryginalnego podświetlenia..ale o tym póżniej

potrzebne nam będzie:
-śrubokręt płaski
-pęseta (pożyczyłem od siostry):)
-obcinaczki do paznokci
-lutownica+cyna
- dioda 3 mm ( w moim przypadku superjasna czerwona koszt 32 gr)
-rezystor aby działała na 12V (koszt kilka groszy)

Gdy dostaniemy już przełącznik świateł przeciwmgłowych i ogrzewania tylnej szyby najpierw należy go rozmontować. w tym celu:
1) podważamy mocno śrubokrętem osłonkę (fot 1)aż strzeli i zatrzaski puszczą, bez obawy robiłem to kilka razy i nic sie nie urwało
2) wyciągamy wnętrze przycisku podważając od spodu z 2 stron cienkim płaskim śrubokrętem fot 2

we wnętrzu mamy 2 diody żółta świeci gdy np ogrzewanie szyby jest włączone - jej nie ruszałem, oraz zielona (fot 3) odpowiedzialna za podświetlenie przycisku

zieloną diode wycinamy obcinaczkami do paznokci przy samej blaszce do której są zamocowane jej nóżki, potem te blaszke rozginamy obcinaczkami lub śrubokrętem (jak zobaczycie będziecie wiedzieli o co chodzi)

następnie bierzemy diode własną, za pomocą pęsety zaginamy krótszą nóżkę dokładnie tak jak było w diodzie fabrycznej, natomiast dłuższą wypuszczamy prosto tak jak na fot 4

potem przez dziurkę w jednej z nóżek gdzie mocowana była zielona dioda przekładamy nóżkę rezystora (fot 5) "od zewnątrz do środka" i potem górą przez "widełki" na zewnątrz

drugą nóżkę rezystora oplątujemy w okół wystającej nóżki diody (fot 6)

teraz lutujemy rezystor do 1 blaszki, potem rezystor do diody i diode do 2 blaszki

wystające druty obcinamy obcinaczkami i otrzymujemy coś takiego jak na fot 7

Teraz składamy przycisk w kolejności odwrotnej do rozkładania i GOTOWE

Włącznik świateł przeciwmgłowych (tylnych bez halogenów z przodu) jest taki sam jak ogrzewania szyby, natomiast w podświetleniu przycisków otwierania szyb już jest rezystor, więc wystarczy zmienić diode

jeśli coś jest nie jasne to z chęcią odpowiem
proszę o wyrozumiałość bo to mój pierwszy opis
Załączniki
fot 1.JPG
fot 2.JPG
fot 3.JPG
fot 4.JPG
fot 5.JPG
fot 6.JPG
fot 7.JPG
Ostatnio zmieniony 25 paź 2008, 01:26 przez Gelo-LBN, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

fajna fotorelacja :) dzieki, a mozemy jeszcze prosic o ladna fotke tego jak to swieci w nocy ???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Oto efekty pracy, na żywo wygląda lepiej (fotki z telefonu)
Jutro może wezmę się za grawerowanie cyferek i znaczków w nawiewach, bo wstawiłem diody zamiast żarówek ale światło nie może się przebić i nie świecą.
a podświetlenie zegarów chyba na razie zostanie fabryczne, bo nie umiem odpiąć linki prędkościomierza a nie chce nic zepsuć
Załączniki
całość.JPG
z lampą 1.JPG
z lampą 1.JPG (356.63 KiB) Przejrzano 5593 razy
z lampą 2.JPG
z lampą 2.JPG (343.33 KiB) Przejrzano 5593 razy
szyby.JPG
szyby.JPG (358.54 KiB) Przejrzano 5593 razy
efekt po ciemku.JPG
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

Wiesiu wklej to na stronę główna
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

simo, troche to potrwa jesli ja bym mial to zrobic :D Najpierw strone glowna trzeba naprawic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

to na co czekasz :P
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

simo pisze:to na co czekasz
na wolny czas, bo teraz mam ogolnie przerabane,ale nie dodawajmy tu wiecej smieci, wrocmy do tematu :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Rob

Post autor: Rob »

Gelo-LBN, a nie lepiej było kupic Pionka z zielonym podświetleniem mniej roboty ;) :grin:
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

Rob liczy się zapał kolegi ze chcial miec czewrone i ma
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Rob pisze:Gelo-LBN, a nie lepiej było kupic Pionka z zielonym podświetleniem mniej roboty ;) :grin:
Ja miałem zielone a chciałem mieć czerwone :)

dziś zmieniłem podświetlenie w przełączniku regulacji świateł i ma pytanie:

zakładać nowy temat, czy dorzucić do tego??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

do tego dorzucaj, bedzie komplecik :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

ZMIANA PODŚWIETLENIA POKRĘTŁA REGULACJI ŚWIATEŁ MK7

Post autor: Gelo-LBN »

Zaczynamy od wymontowania przełącznika :)

potem należy zdjąć osłonkę (fot 1) wystarczy lekko pociągnąć

Następnie płaskim śrubokrętem podważamy 4 zaciski (fot 2) i mamy dostęp do środka

znajduje się tu żarówka pokryta zielonym "kondomem", na początku nie chciałem jej zmieniać, więc zdjąłem gumkę i pomalowałem żarówkę na czerwono - efekt: przepaliła się, więc trzeba wymienić

fot 3a przedstawia wnętrze przyciski, z widoczną (u mnie już pomalowaną na czerwono) żarówką

fot 3b - żarówka z zaznaczonym na płytce + i -

WAŻNE aby przy rozkładaniu żarówki nie zgubić takiego bolca ze sprężynką, który sprawia, że przełącznik "pyka" znajduje się on pod kółkiem (fot 4 i fot5)

Potem przygotowujemy diodę 5mm (u mnie superjasna czerwona) oraz rezystor do tej diody na 12V

za pomocą lutownicy usuwamy starą żarówkę

od spodu płytki tam gdzie był - żarówki wlutowujemy rezystor

Dłuższą nóżkę diody zostawiamy prostą a krótszą zaginamy 90stopni do zewnątrz

teraz do + żarówki należy wlutować dłuższą nóżkę diody na takiej wysokości aby krótsza zagięta nóżka nie dotknęła płytki

Teraz łączymy drugą nóżkę rezystora z krótszą nóżką diody, lutujemy, wystające druciki obcinamy obcinaczkami do paznokci (fot 6,7,8,9)

wkładamy wszystko w obudowę i...

...świeci (fot 10)

UWAGA dla lepszego rozproszenia światła, diodę można zmatowić dookoła (na przykład przeszlifować pilnikiem do paznokci)

Jutro wrzucę zdjęcia, jak to wygląda w aucie
Załączniki
fot 10.JPG
fot 9.JPG
fot 8.JPG
fot 7.JPG
fot 6.JPG
fot 5.JPG
fot 4.JPG
fot 3 b.JPG
fot 3 a.JPG
fot 2.JPG
fot 1.JPG
Zablokowany