powiększenie dolotu powietrza w mikserze

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

powiększenie dolotu powietrza w mikserze

Post autor: kowal »

kumpel poradził mi jak pogodził fiestę 2.0 16v z instalacją gazową - łatwe powiększenie dolotu powietrza.

ponoć sposób nie zawsze działa, ale warto spróbować ;)

mikser - w miejscu czerwonych kropek jest łączenie tego podziurawionego pierścienia z resztą dziadostwa. po paru uderzeniach w sam środek, odpowiednio dużym młotkiem ( takim żeby się nie mieścił w dziurze) pierścień wypadł

ObrazekObrazek

po wybiciu pierścienia mikser wygląda tak:

ObrazekObrazek

ObrazekObrazek

po zabawie mikser zamontowany, uszczelniony silikonem i wszystko wygląda jak gdyby nigdy nic. dzięki zabiegowy przelot zwiększył się z 3.1cm do 4.9cm więc straty mam już tylko 1.1cm. zgodnie ze wskazówkami, jutro muszę sprawdzić jak zachowuje się auto. jeśli będzie zdychało należy powrócić do poprzedniej formy miksera, jeśli wszystko będzie ok można się udać do ślusarza aby rozwiercił jeszcze trochę dolot i ładnie wygładził powierzchnię.


fiesta pomysłodawcy jeździ prawidłowo, nie ma takiej straty mocy i spalanie również jest w normie. jutro zobaczymy jak zachowa się RS po tej operacji :twisted:. chyba, że coś zrobiłem nie tak i jutrzejszego dnia nie będę w stanie was odwiedzić na forum :D dla pewności byłem wczoraj w serwisie autogazu i dowiadywałem się na temat takiej zabawy. mechanik powiedział, że jest to jakieś wyjście i jest na pewno tańsze i skuteczniejsze niż "blos". jednak z góry dał mi wizytówkę, tak jakby źle mi wróżył :P


jeśli ktoś zna jakieś przeciwwskazania to proszę o wypowiedź
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kowal, a nie prościej dobrac właściwy mikser? To co zrobiłeś jest dość radykalnym działaniem które nie w każdym mikserze się sprawdzi. Tu był akurat palnik który wywaliłeś młotkiem ale są miksery o różnej budowie. Co do średnicy to jest zwykle tak że przy małej zwężce silnik doskonale się reguluje i chodzi ale brakuje mu "góry", zwiększając zwężkę miksera powodujesz że moc na górnym zakresie obrotów zaczyna sie pojawiać. Ale jak przesadzisz to będziesz miec świetną akcję na wysokich obrotach ale za chiny nie wyregulujesz sobie instalacji dla wolnych... Trzeba znaleźć "złoty środek" - są gdzieś tabele doboru mikserów. Inne rozwiązanie to blos - nazwijmy go "mikserem ze zmienna geometrią" ;) W każdym razie powodzenia - mam nadzieję że te 49 mm to bedzie strzał w dziesiątkę.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

Yagr pisze:kowal, a nie prościej dobrac właściwy mikser
zanim zmienię mikser, spróbuje zadziałać bez dodatkowych wydatków a dopiero przy braku pozytywnych efektów wydawać kolejną monetę ;)

to jest ostatnia próba o własnych siłach aby chociaż trochę przywrócić moc, później udaje się do serwisu i tam będę walczył z tym dziadostwem.
no dobrze, widzę że jesteś bardziej zorientowany w LPG, jeszcze jak możesz to wytłumacz mi jakie ma znaczenie ten palnik ;) właśnie martwię się, że zacznie teraz dostawać za dużo powietrza. no ale zobaczymy :)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

palnik jest po:
1 - ma za zadanie w miarę równo rozprowadzić gaz aby dobrze mieszał się z powietrzem
2 - to zwężka vernouliego i powoduje zwiększenie szybkości przepływu powietrza, a z tym szybsze mieszanie.

słyszałem, że zamiast blosa można zastosować tzw. mikser soniczny. Znajomy to ma i chwali, jest to tanie i ponoć dobre. Ja nie wiem, bo nie próbowałem. Wyrwiesz na allegro.
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

działa :D niestety ma problem z wkręcaniem sie na obroty, jutro regulacja ;)
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

powiekszyła sie zwężka ventouriego więc automatycznie spadło wytwarzane na mikserze podciśnienie i jest za słabe aby odchylało membranę w parowniku. Ciekaw jestem czy uda ci sie to zestroić - trzymam kciuki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

czyli ja opisuje co robię, a Ty tłumaczysz na język mechaniczny dla chłopaków ta? :D
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

hmmm po paru próbach regulacji nadal ma problem z wchodzeniem na wyższe obroty... czy jest możliwe, że są to objawy posiadania stożka? np zwiększył się dolot, powstało za małe podciśnienie i gaz nie dociera do silnika jak powinien? jeśli tak, to oklejenie częsciowo stożka powinno załatwić sprawę na czas póki nie kupię oryginalnego filtra i obudowy?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kowal, to są skutki większego miksera ;) ale najpierw powiedz pod jakie obroty ustawiasz i jaka mieszanka jest przy tych problemach z wchodzeniem na obroty? Przypuszczam że udało ci sie ustawić w miarę na niskich obrotach, ale żeby to zrobić przy mniejszym podciśnieniu wywoływanym przez zwężkę musiałes ustawic parownik bardziej otwarty. Tym samym gdy wejdzie na broty to daje już za dużo gazu i ci go zalewa.... pewnie przy delikatnym podnoszeniu obrotów wchodzi na takie jak chcesz a gdy dajesz mu po garach to wtedy sie "gniewa".... Stoże nie powinien tu nic przeszkadzac o ile wcześniej jeździłes z nim i było o.k. Nie wiem jak u ciebie jest z parownikiem ale możesz spróbować przykręcić trochę czułość a jałowe wyregulować wtedy bypassem.. to tak jak bys ratował się ssaniem nabenzynie, ale najpierw napisz jak z tą mieszanką uboga czy bogata?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

ja to sobie mogłem pokręcić :D za regulacje brał się kumpel mający o tym pojęcie i za nic nie mógł sobie poradzić. mieszanka bogata, po ostrym dodaniu gazu silnik zachowywał się jakby kończył się gaz, albo dostawał go znacznie za mało. co do obrotów, nawet przy 1 tyś. dodając ostro gazu chciał wchodzić wyżej ale zachowywał się jakby nie dostawał odpowiedniej ilości gazu. powoli wciskając pedał, dochodził do 3 tyś i ten sam efekt jakby gaz nie docierał.
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kowal, z regulacją gazu jest trochę knifów do opanowania..... Znajdź sobie w necie "krótki poemat na gazu temat" dużo się dowiesz ;) M. in. o charakterystyce pracy parownika i wpływie kręcenia śrubami na tą charakterystykę. Ale tak jak ci wczesniej pisałem - ciężko jest wyregulować taką samoróbkę z bardzo powiekszona zwężką. Poza tym może jeszcze byc tak że ci parownik nie wydala... nie wiem jaki masz, do ilu kW.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Właśnie to może być do silników poniżej 100 kucy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

:evil: jeszcze trochę i wyp...ole ten gaz w piz*u :twisted: męczyć się będę...
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak masz kasę to podjedź do gazownika i niech Ci zamieni ten co masz na sekwencje.
Bez zbiornika będzie tańszy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
kowal
Posty: 1787
Rejestracja: 19 mar 2007, 23:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kowal »

tak jak podejrzewałem, zakleiłem połowę stożka i auto zaczęło normalnie pracować na gazie. zaczynam porządne poszukiwania puchy od filtra...
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
ODPOWIEDZ