Strona 1 z 1

pytanie teoretyczne - nieprawidłowy kąt zapłonu

: 15 paź 2008, 22:50
autor: cidzej
mam pytanie koledzy - czy jak jest nieprawidlowo dobrany (przesunięty ?) kąt zapłonu na aparacie to w samochodzie z LPG nie powinno od razu wyjść poprzez strzaly w kolektor ??

: 16 paź 2008, 09:34
autor: WieSiu
Z takimi pytaniami to tylko do Grzesia

: 16 paź 2008, 09:35
autor: orion
w tvn turbo właśnie to słyszałem, ale tvn to ITI więc różnie może być z tym co mówią

: 16 paź 2008, 10:56
autor: cidzej
kurna ale ja sie nei pytam o program w tvn turbo tylko staremu w nissanie troche silnik wariuje i gosciu zasugerował, że może być zapłon przestawiony a mi sie wydaje, ze jakby byl to na gazie powinno strzelać ...... czy sie mylę :|

: 16 paź 2008, 12:18
autor: Yagr
Łukasz, z czy w nissanie ojca nie jest czasem wyprzedzenie zapłonu regulowane podobnie jak w esach z EFI przez ECU?
Co do strzałów, to jeśli już kąt zapłonu będzie źle ustawiony to może do nich dochodzić, może też gdy zapłon będzie zbyt wczesny następować coś w rodzaju spalania stukowego - mieszanka będzie dostawać iskrę gdy tłok będzie jeszcze zbyt daleko od maksymalnego górnego położenia. Przynajmniej ja tak sądzę - coś podobnego miałem gdy aparat zapłonowy w którymś z malaczy się przekręcił....

: 16 paź 2008, 12:29
autor: cidzej
nissan ma aparat zapłonowy, nie ma czujnika położenia wału [hehe, a podobno japońce to tacy specjaliści od śilników :P) za to ma czujnik spalania stukowego, który głupieje .... i stąd jedna z diagnoz o nieprawidłowym ustawieniu kąta zapłonu