Strona 1 z 1

Test diagnostyczny w 1,8 TD

: 07 paź 2008, 16:01
autor: Marcus
Czy ktoś przeprowadzał test diagnostyczny Escorta MK6 (1994r.) z silnikiem 1,8TD prostą metodą z artykułu: http://www.fordescort.pl/index.php?opti ... 8&Itemid=4 ?

Napotkałem na problem w moim Escorcie - po podłączeniu dioda lekko świeci mimo wyłączonego zapłonu. Po przekręceniu kluczyka dioda świeci kilka sek. na następnie daje komunikat "22" i zaczyna świecić ciągle.
Po pracy silnika i elektrozaworu EGR (ciągle otwarty) podejrzewam uszkodzenie sterownika.
Do tego od pewnego czasu po odpaleniu silnika centralny zamek zaczął zamykać drzwi...

: 09 paź 2008, 08:19
autor: WieSiu
w TD moze byc ciezko zdiagnozowac silnik,bo mam malo elektroniki,wlasciwie to chyba ERG to jedyny element ktory moze sie popsuc,dlatego najlepiej go zatkac na stale :D

: 09 paź 2008, 11:06
autor: Marcus
EGR mam już zatkany od dawna :)
Zastanawia mnie słabsze świecenie diody przy wył. zapłonie. Robiłem analogiczny test sterownika ABS i było OK. Przy teście ster. silnika dioda zachowuje się dziwnie.
Problem w tym, że mam wrażenie jakby nie działała regulacja kąta wtrysku w zależności od parametrów pracy silnika. W szczególności objawia się to przez głośną pracę silnika (cos jakby spalanie detonacyjne w benz.) przy większym obciążeniu silnika w okolicy 2000 obr.