Nagrzewnica

Moderator: Moderatorzy

aligator

Nagrzewnica

Post autor: aligator »

Witam. Co może być przyczyną słabego grzania nagrzewnicy, bardzo długo się nagrzewa i nie wytwarza tak ciepłego powietrza jak wcześniej
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

wcześniej , tzn kiedy? robiłęś coś przy nagrzewnicy? przy układzie chłodzenia?
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

aligator pisze:Co może być przyczyną słabego grzania nagrzewnicy
Za niski poziom płynu.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Ewentualnie rozsypał się termostat i cały czas lata na dużym obiegu
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

nawet na dużym obiegu nagrzewnica by grzała, termostat nie ma nic do tego, albo ukłąd masz zapowietrzony albo zapchana nagrzewnicę, sprawdz czy przewody do nagrzewnicy te co lecą są ciepłe
jaras231

Post autor: jaras231 »

ja stawiam tak jak darcun4,
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Możliwe że termostat jest ok, ja mówię tylko jak było u mnie, silnik się nie dogrzewał, nawet po długiej jeździe powietrze dmuchało letnie. Oczywiście może to być też zapowietrzony układ albo po prostu mała ilość płynu w chłodnicy i to warto sprawdzić najpierw :]
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
aligator

Post autor: aligator »

Płynu jest full, może być zapowietrzony bo kiedyś spuszczałem płyn chłodniczy ale to było w lecie i nie patrzyłem na grzanie, jak odpowietrzyć w takim razie. Nic nie robiłem przy nagrzewnicy. "lordpablo" co rozumiesz przez ciepłe przewody(mają być ciepłe czy nie)??
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

jak odpowietrzasz ukłąd to pokrętło od nagrzewnicy musi być w pozycji otwartej czyli tak jak jeździsz w ziemie czyli na full na ciepło, ciepłe przewody to znaczy, ze jak już silnik zaczyna sie nagrzewać to te przewody, które biegną do nagrzewnicy, ( jeśłi masz 16V to jeden przewó biegnie z dołu termostatu a drugi obok i wchodzi w taka metalową rurkę tuż za chłodnicą, jeśłi ukłąd jest ok to te przewody powinny robić sie ciepłe, jełśi takie sie robią a mimo to nie grzeje to wina leży po stronie samej nagrzewnicy, natomiast jeśłi te przewody są całyczas zimne to ukłąd jest zapowietrzony.

sprawdz jeszcze czy coś nie stąło sie ż samym pokrętłem od nawiewu, bo może ono jest cały czas na pozycji na zimno
aligator

Post autor: aligator »

Ok sprawdze przewody. Pokrętło jest napewno sprawne bo czuć różnica w jego zmianie ale poprostu ciepłe powietrze nie jest takie jak miałem w zimie
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

lordpablo pisze:nawet na dużym obiegu nagrzewnica by grzała, termostat nie ma nic do tego,
Pierwsze słysze o tym.
Jak termostat jest cały czas otwarty to można po mieście jak jest zimno jeździć nawet pół godziny i nadmuch będzie tylko letni.
silnika nie dogrzejesz - chyba , że latem na postoju - w trakcie jazdy na pewno nie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Jurku napisąłem tak bo kiedys jeździęłm autem które nie miało wkłądu termostatu i w zimę też dawał radę/ logiczne jest, że nie zagrzeje sie tak szybko i tak mocno jak to z termostatem, a poza tym teraz nie jest jeszcze aż tak zimno by nie dogrzać silnika nawet w trakcie jazdy, ale jeśłi termostat jest cały czas otwarty to przecież można to sprawdzić, oczywiscie nie w trakcie jazdy tylko jak auto stoi i silniczek sie nagrzewa, to jełśi odrazu przewody do chłodnicy sie nagrzewaja tzn, ze termostat jest otwarty.
aligator

Post autor: aligator »

:shock: Chłopaki niecie troche się w tym wszystkim zamieszałem, tzn chodzi o wasze wypowiedzi. Może ktoś to opisać normalnie i jednym ciągiem. Wasze wypowiedzi się troche gryzą i nie wiem co brać pod uwage i na czym się skupić?
Rob

Post autor: Rob »

aligator pisze::shock: Chłopaki niecie troche się w tym wszystkim zamieszałem, tzn chodzi o wasze wypowiedzi. Może ktoś to opisać normalnie i jednym ciągiem. Wasze wypowiedzi się troche gryzą i nie wiem co brać pod uwage i na czym się skupić?
ano widzisz to jest forum . każdy ma inne doswidczenia i się nimi dzieli . Na odległośc bez auta tylko po opisie ciężko jest powiedzie na 100 % . A wrózki to tutaj nie ma :mrgreen: ( chyba ) :mrgreen:
Ja też uważam że bez termostatu będzie grzał . Słabo bo słabo ale bedzie ( letnie ) Więc albo nagrzewnica zabita , albo zapowietrzony albo termostat - Wybieraj :mrgreen:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

sprawdz na posotju przy zagrzanym silniku czy bedzie dobrze grzał
ODPOWIEDZ