Nagrzewnica
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
aligator, jak odpalisz silnik i bedzie on zimny , to podnieś machę do góry i zobacz , czy wąż który idzie do termostatu robi się tak samo ciepły jak ten co idzie z termostatu do chłodnicy.
Jeśli tak to masz do wymiany termostat , jeśli wąż do termostatu robi się ciepły a ten od termostatu do chłodnicy jest nadal zimny to termostat masz dobry.
Żeby odpowietrzyć ewentualnie nagrzewnicę , to najlepiej przodem auta najechać na coś , żeby dziub był do góry i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Jeśli nagrzewnica zamulona - to kup preparat do płukania układów chłodniczych.
Czy taka wypowiedź Ci pasi ?
Nie chciałem się powtarzać - opisywaliśmy wszystkie przypadki bardziej lub mniej szczegółowo już na forum .
Trzeba tylko używać częściej szukajki.
Jeśli tak to masz do wymiany termostat , jeśli wąż do termostatu robi się ciepły a ten od termostatu do chłodnicy jest nadal zimny to termostat masz dobry.
Żeby odpowietrzyć ewentualnie nagrzewnicę , to najlepiej przodem auta najechać na coś , żeby dziub był do góry i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Jeśli nagrzewnica zamulona - to kup preparat do płukania układów chłodniczych.
Czy taka wypowiedź Ci pasi ?
Nie chciałem się powtarzać - opisywaliśmy wszystkie przypadki bardziej lub mniej szczegółowo już na forum .
Trzeba tylko używać częściej szukajki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Na gazie to odetnie korby od tłoków a nie zapłon. Jak nie złapał żartu to przy remoncie silnika może wymieni też umierającą pompe wody i nagrzewnica zacznie działać. Pozdr.jamszoł pisze:i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Aligator poczytaj to http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3939 to są problemy z moim ogrzewaniem. Tam jest kilka dobrych porad co zrobić kiedy nie grzeje
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
odpal silnik na zimno i kontroluj ręką czy gumowa rura łącząca obudowę termostatu z chłodnicą nagrzewa się mniej więcej tak jak silnik. Poiwinna być chłodna do momentu gdy silnik osiągnie jakąś tam konkretną temperaturę i wtedy powinna sie szybko nagrzać (za sprawą otwartego w tym momencie termostatu). Myślę że dobrze kombinujesz, mężu uli
Proszek który uszczelnił chłodnicę mógł niestety zablokować termostat i na małym obiegu układ chłodzenia chodzi. Nic trudnego wtedy o zagotowanie. W zbiorniczku wyrównawczym będzie ci bulgotać aż w końcu korek puści parę (jest w nim coś a'la zaworek bezpieczeństwa).
Proszek który uszczelnił chłodnicę mógł niestety zablokować termostat i na małym obiegu układ chłodzenia chodzi. Nic trudnego wtedy o zagotowanie. W zbiorniczku wyrównawczym będzie ci bulgotać aż w końcu korek puści parę (jest w nim coś a'la zaworek bezpieczeństwa).
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Posłuchaj cidzeja, dobrze ci radzija tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
o rzesz ty, ale Ulę puść czasem do kompa Witamy w takim razie na forummarcin880 pisze:witam wszystkich.
teraz sam będę pisał o mojej przygodzie z Eskortem.
już jako Marcin a nie mąż Uli.
dzięki za rady.
zmienię termostat i zobaczymy.
Daj znać jak po zmianie termostatu
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ściągasz głowicę to wymień od razu uszczelniacze na zaworach.
Jak zagotowałeś silnik to poszła uszczelka pod głowicą - tak też mogło być.
Pisałeś wyżej , że chłodnica przeciekała i dosypałeś proszku - ale nie napisałeś , czy dolałeś płynu .
Może silnik się zagotował , bo mało było płynu a uszczelka pod głowicą to następstwo zagotowania?
Będzie ściągnięta głowica to jeszcze sprawdź termostat, weź go do jakiegoś garnka i zagotój w wodzie i sprawdź czy się otwiera.
Będziesz wtedy pewny na 100
Jak zagotowałeś silnik to poszła uszczelka pod głowicą - tak też mogło być.
Pisałeś wyżej , że chłodnica przeciekała i dosypałeś proszku - ale nie napisałeś , czy dolałeś płynu .
Może silnik się zagotował , bo mało było płynu a uszczelka pod głowicą to następstwo zagotowania?
Będzie ściągnięta głowica to jeszcze sprawdź termostat, weź go do jakiegoś garnka i zagotój w wodzie i sprawdź czy się otwiera.
Będziesz wtedy pewny na 100
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]