Nagrzewnica

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

aligator, jak odpalisz silnik i bedzie on zimny , to podnieś machę do góry i zobacz , czy wąż który idzie do termostatu robi się tak samo ciepły jak ten co idzie z termostatu do chłodnicy.
Jeśli tak to masz do wymiany termostat , jeśli wąż do termostatu robi się ciepły a ten od termostatu do chłodnicy jest nadal zimny to termostat masz dobry.
Żeby odpowietrzyć ewentualnie nagrzewnicę , to najlepiej przodem auta najechać na coś , żeby dziub był do góry i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Jeśli nagrzewnica zamulona - to kup preparat do płukania układów chłodniczych.
Czy taka wypowiedź Ci pasi ? :razz:
Nie chciałem się powtarzać - opisywaliśmy wszystkie przypadki bardziej lub mniej szczegółowo już na forum .
Trzeba tylko używać częściej szukajki.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Paul

Post autor: Paul »

jamszoł pisze:i przegazować przez moment silnik - możesz nawet do odcięcia zapłonu - przynajmniej się dowiesz przy ilu obrotach masz odcięcie.
Na gazie to odetnie korby od tłoków :grin: a nie zapłon. Jak nie złapał żartu to przy remoncie silnika może wymieni też umierającą pompe wody i nagrzewnica zacznie działać. Pozdr.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

to co winowajcą jest pompa wody?
emceha

Post autor: emceha »

lordpablo pisze:to co winowajcą jest pompa wody?
Nie sądzę. U mnie nawet jak nie było obiegu bo wirnik się rozsypał to z nawiewów waliło ukropem.
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Aligator poczytaj to http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=3939 to są problemy z moim ogrzewaniem. Tam jest kilka dobrych porad co zrobić kiedy nie grzeje :)
aligator

Post autor: aligator »

Dzięki wszystkim za wypowiedzi to mi wystarczy, teraz bede szukać i eliminować. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

I daj znać co było - tak dla potomności.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
marcin880

Post autor: marcin880 »

Mam problem z płynem chłodniczym.
Chłodnica przeciekała i wsypałem do niej proszek uszczelniający.
Teraz nie ma juz wycieków ale poprzejechaniu krótkiego dystansu zagotowuje sie płyn w chłodnicy. Czy przyczyna może być w zepsutym termostacie? Jak go sprawdzić?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

odpal silnik na zimno i kontroluj ręką czy gumowa rura łącząca obudowę termostatu z chłodnicą nagrzewa się mniej więcej tak jak silnik. Poiwinna być chłodna do momentu gdy silnik osiągnie jakąś tam konkretną temperaturę i wtedy powinna sie szybko nagrzać (za sprawą otwartego w tym momencie termostatu). Myślę że dobrze kombinujesz, mężu uli :mrgreen:
Proszek który uszczelnił chłodnicę mógł niestety zablokować termostat i na małym obiegu układ chłodzenia chodzi. Nic trudnego wtedy o zagotowanie. W zbiorniczku wyrównawczym będzie ci bulgotać aż w końcu korek puści parę (jest w nim coś a'la zaworek bezpieczeństwa).
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi ;)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ja tam bym wymienil termostat - chwila roboty, koszta bardzo niskie a nawet jak nie pomoze to będzie to dobre działanie prewencyjne i napewno nie zaszkodzi ;)
Posłuchaj cidzeja, dobrze ci radzi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
marcin880

Post autor: marcin880 »

witam wszystkich.
teraz sam będę pisał o mojej przygodzie z Eskortem.
już jako Marcin a nie mąż Uli.
dzięki za rady.
zmienię termostat i zobaczymy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marcin880 pisze:witam wszystkich.
teraz sam będę pisał o mojej przygodzie z Eskortem.
już jako Marcin a nie mąż Uli.
dzięki za rady.
zmienię termostat i zobaczymy.
o rzesz ty, ale Ulę puść czasem do kompa :mrgreen: Witamy w takim razie na forum ;)
Daj znać jak po zmianie termostatu
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
marcin880

Post autor: marcin880 »

to nie termostat
wydmuchało uszczelkę pod głowicą.
Szykuję się do wymiany. sama uszczelka do 100 tylko jeszcze wymiana i zobaczymy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ściągasz głowicę to wymień od razu uszczelniacze na zaworach.
Jak zagotowałeś silnik to poszła uszczelka pod głowicą - tak też mogło być.
Pisałeś wyżej , że chłodnica przeciekała i dosypałeś proszku - ale nie napisałeś , czy dolałeś płynu .
Może silnik się zagotował , bo mało było płynu a uszczelka pod głowicą to następstwo zagotowania?
Będzie ściągnięta głowica to jeszcze sprawdź termostat, weź go do jakiegoś garnka i zagotój w wodzie i sprawdź czy się otwiera.
Będziesz wtedy pewny na 100
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ