Strona 1 z 2

klapa bagażnika (hatchback)

: 26 wrz 2008, 18:30
autor: kowal
mam pewien problem z moim nowo nabytym RSem, jakiemuś idiocie zachciało się tuningu i zaspawał zamek klapy bagażnika. nie przemyślał jednak sytuacji która nastąpiła dziś popołudniu: ciągnę za wajchę po lewej stronie fotela kierowcy a bagażnik nadal zamknięty. na myśl przychodziły mi tylko ładne słowa. wchodziłem do bagażnika od wewnątrz próbując coś zdziałać paluchami, ciągając za linkę przy samym zamku ale dupa. nie jest to kwestia zerwanej linki. ma ktoś pomysł jak mam zapakować się na jutrzejszy wyjazd, nie wnosząc bagaży przez środek auta do bagażnika? wybijanie szyby też nie wchodzi w grę...

: 26 wrz 2008, 18:51
autor: Tfaruk
Nie wiem doradzić w takiej sytuacji. Może spróbuj jakimś WD-40 na początek, może coś tam się s******.

[ Komentarz dodany przez: leszek: Sob 27 Wrz, 2008 ]
ostatnie ostrzeżenie. nie przeklinamy w postach !!!!

: 26 wrz 2008, 19:18
autor: Jamszoł
A nie ma w klapie przy zamku z jego lewej strony - króciutkiej wajchy ?do otwierania ręcznego ?
Przecież ten debil zaspawał tylko otwór w klapie a zamek jest chyba kompletny ?
Jeśli nie , to właź jeszcze raz do środka , weź latarkę i się przyjrzyj - na dole , tam gdzie dochodzi linka , jest zaczep do tej linki - jeśli weźmiesz wkrętak i go tam wetkniesz , to powinieneś ten zaczep odepchnąć w lewą stronę samochodu.

: 26 wrz 2008, 20:01
autor: KuRowSKi
Odkręć od środka 2 torxy "30" na tylnym pasie i klapa powinna się otworzyć do góry

: 26 wrz 2008, 20:18
autor: kowal
KuRowSKi pisze:Odkręć od środka 2 torxy "30" na tylnym pasie i klapa powinna się otworzyć do góry
nie wiem jak jest w escorcie, ale w orionach to nic nie dawało. sam zatrzask który proponujesz mi wykręcić, miał połączenie z zamkiem w klapie. jeśli "tuningowiec" nie pokusił się o wykręcenie zamka (czego na pewno nie zrobił bo jest trudny dostęp) to nici z Twojego pomysłu. dziś już jest za ciemno, najwyżej jutro od rana będę się kulił w bagażniku.

jamszoł, szukałem czegoś takiego ale nie znalazłem. może dlatego, że nie wiedziałem gdzie szukać ;) jutro zacznę od Twojej metody, mniej kręcenia :D

Tfaruk myślę, że to nic nie da. linka pracuje jakby nie miała o co się zaczepić.

: 26 wrz 2008, 20:30
autor: Jamszoł
kowal pisze:linka pracuje jakby nie miała o co się zaczepić.
Wynika z tego , że była za luźna i się wyczepiła.
Dobrze szukaj od rana - powinieneś się dopatrześ zatrzasku - jak otworzysz to załóż linkę i ją naciągnij - klucz 13 i masz tam dwie nakrętki na końcówce pancerza linki.

: 26 wrz 2008, 20:35
autor: kowal
no to super ;) efektem pochwalę się w niedziele wieczorem, bo do Pęczniewa z dziewczyną jadę i rano nie będę miał już czasu wejść na neta

: 26 wrz 2008, 21:08
autor: darcun4
Uuuuu, jam to miał :sad:
Skończyło się wycięciem kawałka tej plastikowej obudowy klapy (nóż monterski i młoteczek), bo myślałem,że tędy dojdę do zamka i po jego wykręceniu otworzę klapę.
Dupa blada-zamek wykręciłem ale ten zaczep ciągle trzymał.
Wycinałem kawałek listwy podłogowej (bo to kombi było) i dopiero wtedy miałem dojście do tego wihajstra co to Jurek pisał wyżej.
U mnie ani linka ani zaczep.Po prostu pół podkładki od mocowania zamka wpadło gdzieś do środka i zablokowało go na amen.
Wytrząsłem francę :grin:

: 26 wrz 2008, 23:19
autor: kowal
pocieszasz mnie? :roll:

: 27 wrz 2008, 14:39
autor: Yagr
może to jednak ta wajcha? W orionie też jest coś takiego. Czasem jak wiozę luzem jakieś graty to zdarza się że tą wajchę przesuną - wtedy mogę sobie szarpać linką do bólu a klapa i tak zamknięta. Zostaje klucz, którego ty niestety nie masz w klapie :(. Spróbuj namacać tą dźwigienkę od wewnątrz. U mnie jest przy samym zamku, jak linka do niego wchodzi to dźwigienka w postaci blaszki dł ok 2-3cm jest skierowana w dół od linki. Włączanie i wyłączanie otwierania linką jest poprzez przesunięcie tej dźwigienki w prawo/lewo

: 28 wrz 2008, 17:41
autor: kowal
yagr w rsie nie mam takiej wajhy. wiem o co Ci chodzi, mam taką swoim orionie ;)

: 29 wrz 2008, 23:30
autor: Jamszoł
Jutro zajrzę do Esa Matiego i sprawdzę dokładnie jak to jest

: 30 wrz 2008, 10:48
autor: kowal
ja dopiero dziś biorę się za klapę... wczoraj cały dzień biegałem za pracą a potem miałem gościa. nawet bez pracy nie mam czasu :D



bagażnik otwarty, szczegóły później ;)

: 30 wrz 2008, 17:39
autor: kowal
tak więc przystąpiłem do walki. jak się okazało kwestia nasmarowania mechanizmu. odkręciłem osłonę na klapie od środka bagażnika (zdj nr 1) i pociągnąłem za wajchę (zdj nr 2) otwierając bagażnik. po użyciu wd40 zamek znowu funkcjonuje jak powinien.

: 21 lip 2012, 11:47
autor: radek0202
w moim mk VII strasznie wali klapa regulowałem już te gumy co są po lewej i prawej stronie . jest troche ciszej ale to i tak przeszkadza jak jade po polskiej drodze .. :( coś doradzicie bo ja nie mam pomysłu