Prawda czy fałsz o olejach
Moderator: Moderatorzy
Prawda czy fałsz o olejach
Czytajcie i piszcie co o tym sądzicie bo zgłupiałem
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
i zobaczcie co się dzieje na forum mercedes-benz
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0
co o tym sądzicie, proszę o tylko przemyślane, sensowne oraz poparte faktami odpowiedzi
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
i zobaczcie co się dzieje na forum mercedes-benz
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... c&&start=0
co o tym sądzicie, proszę o tylko przemyślane, sensowne oraz poparte faktami odpowiedzi
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 12:40 przez orion, łącznie zmieniany 1 raz.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
a tu jeszcze coś takiego
http://www.pb.pl/Default2.aspx?ref=topp ... 9f09ba37c2
http://www.pb.pl/Default2.aspx?ref=topp ... 9f09ba37c2
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ogólnie to oba linki sobie w zasadzie nie przeczą - tyle że w wypadku tego gościa z Holandii to wypadałoby żeby do stwierdzenia że olej stracił parametry i trzeba mu dolać jakiejś formuły naprawczej był, na mój rozum, jakiś tester - bo przecież nikt laboratorium analiz chemicznych w domu nie ma, no i jeszcze kwestia co dolać gdy juz tą strate parametrów stwierdzimy? Przecież olej może stracić różne właściwości i może wymagać innej formuły naprawczej... To już chyba prościej wymieniać
A co do tego artykułu speca zachwalającego LiquiMoly to poleca tez produkty Mobil1 oraz Motula - o obu słyszałem dobre opinie więc coś w tym jest. Natomiast co do produktów LiquiMoly to nie mam żadnych doświadczeń ani "wiedzy przejętej", może i dobre... Co do całości tego artykułu to trudno to weryfikować - ja nie mam takiej wiedzy o olejach...
A co do tego artykułu speca zachwalającego LiquiMoly to poleca tez produkty Mobil1 oraz Motula - o obu słyszałem dobre opinie więc coś w tym jest. Natomiast co do produktów LiquiMoly to nie mam żadnych doświadczeń ani "wiedzy przejętej", może i dobre... Co do całości tego artykułu to trudno to weryfikować - ja nie mam takiej wiedzy o olejach...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a co ja mam powiedzieć jak mam olej Elf'a ?? o nim takich mądrych artykułów nie piszą
ps. motul testowalem w skuterze - super sprawa, silniczek chodzil cichutko i jak na 2-suwa wogole nie kopcil ! [w porownaniu chociazby do Castrola 2T, nie mowiac juz o Orlenowskim]
ps. motul testowalem w skuterze - super sprawa, silniczek chodzil cichutko i jak na 2-suwa wogole nie kopcil ! [w porownaniu chociazby do Castrola 2T, nie mowiac juz o Orlenowskim]
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ciezko jest się odnieśc do tego . Gośc zasypuje danymi , klasami , normami olejów . Dla zwykłego zjadacza chleba to czarna magia ...
Co do zmiany np . minerala na sytetyk to wiadomo ze nic się nie stanie ( testowałem na dwóch autach ) Jezdze na Castrol magatec 10 w 40 i nic złego się nie dzieje przy najblizszej wymianie zmienie na pełen syntetyk ...
Ja znam takie powiedzenie które gdzieś kiedyś wyczytałem i które w sumie pokrywa się z wypowiedziami tego gościa : " Kupujmy najlepsze oleje na jakie nas stac "
Co do zmiany np . minerala na sytetyk to wiadomo ze nic się nie stanie ( testowałem na dwóch autach ) Jezdze na Castrol magatec 10 w 40 i nic złego się nie dzieje przy najblizszej wymianie zmienie na pełen syntetyk ...
Ja znam takie powiedzenie które gdzieś kiedyś wyczytałem i które w sumie pokrywa się z wypowiedziami tego gościa : " Kupujmy najlepsze oleje na jakie nas stac "
z mojego doświadczenia to jest tak, jak siedem lat temu kupiłem oriona to lałem syntetyk mobil1 i nie brał ani grama , potem za namową starszych przeszedłem na półsyntetyk i w końcu no bo niby stary samochód na mineralny i na mineralnym zaczął tracić moc i głośniej chodzić brać olej,w tej chwil to i tak nie ma znaczenia co mu zaleje i tak za jakis czas będzie SWAP i wychodzi na to że przechodzenie na gorszy olej nie było zbyt dobrym pomysłem
na szczęście mój rs2000 ma silniczek w super stanie i zalany syntetyk mobil1 i wiem jedno nie będę tego zmieniał ale olej będę tez wymieniał co 10tys km lub raz w roku, wychodzi na to, że nie trzeba zmieniać na mineralny jezeli ma sie stary silnik i tego będę się trzymał
na szczęście mój rs2000 ma silniczek w super stanie i zalany syntetyk mobil1 i wiem jedno nie będę tego zmieniał ale olej będę tez wymieniał co 10tys km lub raz w roku, wychodzi na to, że nie trzeba zmieniać na mineralny jezeli ma sie stary silnik i tego będę się trzymał
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
no wlasnie, ja jestem tuz przed zmiana oleju (tylko znalezc czas).
Darek doradzil mi bym lał mineralny, i to sie w zasadzie pokrywa z teorią na temat olejów do starych silników. ale okazuje się, że na forum MB twierdza iz to tylko mit, do tego autor tekstu na temat olejów zachwala syntetyki (nie wazne czy firmy X czy Y), wiec qrde co ja mam w koncu wlac?? chcialbym zauwazyc ze nie mam pojecia co jest w silniku obecnie, bo od momentu zaupu ja w tym aucie oleju jeszcze nie zmienialem.
Darek doradzil mi bym lał mineralny, i to sie w zasadzie pokrywa z teorią na temat olejów do starych silników. ale okazuje się, że na forum MB twierdza iz to tylko mit, do tego autor tekstu na temat olejów zachwala syntetyki (nie wazne czy firmy X czy Y), wiec qrde co ja mam w koncu wlac?? chcialbym zauwazyc ze nie mam pojecia co jest w silniku obecnie, bo od momentu zaupu ja w tym aucie oleju jeszcze nie zmienialem.
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
siutek, o ile nie musisz robic dolewek czesciej niz litr na 5tys km to lej 10W40 i tyle. dla mnie mineral to juz ostatecznosc, jak miesieczny koszt zakupu oleju przekracza koszt paliwa
ja zalalem do esa mineral i tez zrobilem blad. ubywalo mi oleju tak okolo 1L/3tys km. jak sie pozniej okazalo to ubywalo przez m.in. niedokrecony filtr oleju a nie dlatego, ze auto ten olej spalalo, wiec spokojnie moglem lac pol syntetyk. teraz jest mineral i w duzy mroz rozrusznik ma naprawde ciezko zakrecic silnikiem juz nie mowiac o tym, ze zawory klekoczą w zimie przez dobre kilka minut zanim pojdzie smarowanie no ale coz, niewiedza kosztuje
ja jeszcze tylko dodam (dla tych co sie im jeszcze nei chwalilem) moja Renatka ma w tej chwili 301 300km na budziku i dalej jezdzi na Elfie 5W40 (full syntetyk) i ostatnio starczylo (czyli na bagnecie zeszlo od max do min) na 14 000km co moim zdaniem nie jest źle
ja zalalem do esa mineral i tez zrobilem blad. ubywalo mi oleju tak okolo 1L/3tys km. jak sie pozniej okazalo to ubywalo przez m.in. niedokrecony filtr oleju a nie dlatego, ze auto ten olej spalalo, wiec spokojnie moglem lac pol syntetyk. teraz jest mineral i w duzy mroz rozrusznik ma naprawde ciezko zakrecic silnikiem juz nie mowiac o tym, ze zawory klekoczą w zimie przez dobre kilka minut zanim pojdzie smarowanie no ale coz, niewiedza kosztuje
ja jeszcze tylko dodam (dla tych co sie im jeszcze nei chwalilem) moja Renatka ma w tej chwili 301 300km na budziku i dalej jezdzi na Elfie 5W40 (full syntetyk) i ostatnio starczylo (czyli na bagnecie zeszlo od max do min) na 14 000km co moim zdaniem nie jest źle
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
No cóż. Facet podsumował zagadnienie dość konkretnie. Z moich obserwacji wynika, że większość "escorciarzy" preferuje castrola. Powód nieznany Z tego co wyczytałem w tym mega artykule: castrol, BP, ARAL to ten sam olej w innym opakowaniu a BP jest sporo tańszy. Z innej beczki - co czwarty litrowy mobil 1 jest podróbką.
Dla naszej strefy klimatycznej pasuje jedynie 5W30 PEŁNY SYNTETYK. Takie mamy temperatury. Chyba, że ktoś będzie zmieniał na olej zimowy i letni
Pozdr.
Dla naszej strefy klimatycznej pasuje jedynie 5W30 PEŁNY SYNTETYK. Takie mamy temperatury. Chyba, że ktoś będzie zmieniał na olej zimowy i letni
Pozdr.