Strona 1 z 3

Dotyczy alu felg i nie tylko.

: 20 sty 2005, 13:09
autor: SpecMan
Witam Serdecznie.
Pewnie juz pisałem (ale mam Alzheimera, więc wybaczcie) ale kwestia dotyczy alu felg. Jak wiadomo jest to przdmiot pożądania każego uzytkownika pojazdu od malucha począwszy na Klasie "S" skończywszy. Wielu z Was ma takowe założone w swojej furze, dlatego tez przyszła mi do głowy bardzo ciekawa (tak sobie myslę) informacja, napewno wiecie ze alu felgi maja kilka bardzo waznych i istotnych danych wymiarów ktore kwalifikuja je lub dyskwalifikuja w przpadku Forda naprzykład. Sa to: rozstaw śrub, ET, średnica, osadzenie itp. Identyczny rozstaw śrub co Fordzik ma Citroen i Peugeot (no powiedzmy ze 90% modeli) a ze pracuje dla firmy z wycinkiem koła zebatego w znaczku, założyłem sobie u siebie zimówki z Berlingo a niedawno aluski z Saxo, i jaki efekt. Efekt super, Citroen ma inne osadzenie ET felgi na piaście (mniejsze) czyli inaczej mówiąc felga bardziej odstaje od tarczy/bebna co daje efekt poszerzenia rozstawu kół, tak jakby były założone dystanse. Czyli lepsze prowadzenie, ładniejszy wygląd (koła z boku zrównają sie z błotnikiem). Czyli jednym słowem polecam felgi czy to stalowe czy aluski przeznaczone dla firmy Citroen/Peugeot, nie trzeba nic przerabiać, dokupować, wszystko pasi na "szlag". Wiec jest dobrze. Pwnie Ameryki nie odkryłem ale dla poczatkujacych bedzie to mam ndzieje dobra i wartosciowa informacja. A-ha producentem osłon pod silnik jest firma Florimex. Tyle dziekuje za uwage i zapraszam do nastepneo rogramu za .... Wojtek

: 20 sty 2005, 19:34
autor: Maniurka78
Bardzo dobra rada ,napewno komuś się przyda. :wink:

: 20 sty 2005, 19:44
autor: Krzychu-9
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić. :D

A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!

PZDR

: 20 sty 2005, 23:27
autor: leszek
ciekawy link.
http://www.netcar.pl/konf/szukaj.php?Ma ... del=Escort

chcecie zobaczyć jak essi wygląda na konkretnych alumach.
a to ogólnie o alumach.(tylko te ceny)
http://www.netcar.pl/

: 22 sty 2005, 12:24
autor: robertford
Krzychu-9 pisze:Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić. :D

A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!

PZDR
I ja się z tobą Krzychu zgadzam. Alusy jak najbardziej, ale nie do przesady i najlepiej jak by pasowały bez żadnych dystansów. Bezpieczeństwo przede wszystkim.

: 22 sty 2005, 14:27
autor: SpecMan
EEEEJJJJJ, Panowie luzik, spoko, majonezik. Bez przegięcia, zle sie wyrazilem nie rowna sie z blotnikiem to znaczy nie chaczy w niego tylko prawie sie rowna to znaczy ladnie wyglada a nie stwarza niebezpieczenstwo i takie tam. Spokojnie nic nie chaczy, nie niszczy, nie trze, nie przeszkadza, jest 1000000% oki. To moja wina, bo sie nie poprwnie technicznie wyrazilem. Ale juz dobrze zapodam Wam zdjecia ale teraz narazie mi wstyd bo moj Essi jest przed remontem wstawek tylnych blotnikow wiec nie chce go pozkazywac a pozatem zima wrocila i zalozylem zimowki 14' z Berlingo, wiec narazie nie ma alusow. Pa, pa
Aha co do dystansow, wszystko mozna, tylko zeby to bylo robione z glowa i najlepiej przez fachowcow, dystanse tak ale bez przesady w granicach rozsadku, ale taniej bedzie kupic poprostu alusy z Citroena i bez dystansow sie obejdzie a i bezpieczniej bedzie uwierzcie mi.

: 22 sty 2005, 15:49
autor: WieSiu
to takie pytanko mam, jakie ET maja citroeny, a jakie oryginalnie powinny miec Escorty?????

Ja na swoich alusach mam ET38 i nawet fajnie wystaja. Ale zastanawia mnie teraz czy sa od forda, czy od Citroena...

: 24 sty 2005, 00:40
autor: Mario
No ja u siebie mam firmy RS wzmacniane - takie miałem odrazu przy zakupie. Jestem bardzo zadowolony bo uważam iż autko wyróżnia się na drogach i całkiem fajnie wygląda. Oglądałem wczoraj zdjęcia z lata i szlak mnie tafia że teraz jest moja bryka oszpecona stalowymi felgami z zimówkami:-)

: 24 sty 2005, 15:54
autor: robertford
Przyjdzie wiosna i znowu będzie super wyglądał.

: 28 sty 2005, 07:57
autor: Maniurka78
Ja na szczęscie mam dwa komplety alusów, choć te zimowe są tylko 13 to zawsze sa :mrgreen: i podobnie jak Mario nie mogę się do czekać do wiosenki żeby założyć śliczniusie 15 :wink: :mrgreen:

: 31 sty 2005, 13:11
autor: ELpYndoL
Maniurka78 jakie masz opony na tych 15 :?:

: 07 lut 2005, 23:11
autor: WieSiu
ja odpowiem za kolege :) ma 195/50 R15 :) ale co do firmy,to musi Maniurka sam odpowiedziec

: 08 lut 2005, 09:28
autor: ELpYndoL
Dzięki Wiesiu za odpowiedz :wink:

: 02 mar 2005, 10:43
autor: Dawid
A co oznacza ten symbol "ET" ? Srednice otworu centrujacego?? Jaki wkoncu powinien byc "ET" dla Escorta, 37 czy 38?

[ Dodano: Sro 02 Mar, 2005 ]
I jeszcze jedno - co oznacza np. symbol 7,0x15 w alufelgach? Wiem że 15 oznacza srednice felgi 15 cali. Ale to 7,0 ?

: 02 mar 2005, 14:35
autor: WieSiu
7,0J (bo tam powinna byc literka J,ale nie musi),oznacza szerokosc felgi w calach (wazna informacja aby wiedziec na jakie opony ona jest). A ET to najlepiej poczytaj sobie tutaj: http://www.off-road.pl/modules.php?name ... ries=FELGA