Dotyczy alu felg i nie tylko.
Moderator: Moderatorzy
Dotyczy alu felg i nie tylko.
Witam Serdecznie.
Pewnie juz pisałem (ale mam Alzheimera, więc wybaczcie) ale kwestia dotyczy alu felg. Jak wiadomo jest to przdmiot pożądania każego uzytkownika pojazdu od malucha począwszy na Klasie "S" skończywszy. Wielu z Was ma takowe założone w swojej furze, dlatego tez przyszła mi do głowy bardzo ciekawa (tak sobie myslę) informacja, napewno wiecie ze alu felgi maja kilka bardzo waznych i istotnych danych wymiarów ktore kwalifikuja je lub dyskwalifikuja w przpadku Forda naprzykład. Sa to: rozstaw śrub, ET, średnica, osadzenie itp. Identyczny rozstaw śrub co Fordzik ma Citroen i Peugeot (no powiedzmy ze 90% modeli) a ze pracuje dla firmy z wycinkiem koła zebatego w znaczku, założyłem sobie u siebie zimówki z Berlingo a niedawno aluski z Saxo, i jaki efekt. Efekt super, Citroen ma inne osadzenie ET felgi na piaście (mniejsze) czyli inaczej mówiąc felga bardziej odstaje od tarczy/bebna co daje efekt poszerzenia rozstawu kół, tak jakby były założone dystanse. Czyli lepsze prowadzenie, ładniejszy wygląd (koła z boku zrównają sie z błotnikiem). Czyli jednym słowem polecam felgi czy to stalowe czy aluski przeznaczone dla firmy Citroen/Peugeot, nie trzeba nic przerabiać, dokupować, wszystko pasi na "szlag". Wiec jest dobrze. Pwnie Ameryki nie odkryłem ale dla poczatkujacych bedzie to mam ndzieje dobra i wartosciowa informacja. A-ha producentem osłon pod silnik jest firma Florimex. Tyle dziekuje za uwage i zapraszam do nastepneo rogramu za .... Wojtek
Pewnie juz pisałem (ale mam Alzheimera, więc wybaczcie) ale kwestia dotyczy alu felg. Jak wiadomo jest to przdmiot pożądania każego uzytkownika pojazdu od malucha począwszy na Klasie "S" skończywszy. Wielu z Was ma takowe założone w swojej furze, dlatego tez przyszła mi do głowy bardzo ciekawa (tak sobie myslę) informacja, napewno wiecie ze alu felgi maja kilka bardzo waznych i istotnych danych wymiarów ktore kwalifikuja je lub dyskwalifikuja w przpadku Forda naprzykład. Sa to: rozstaw śrub, ET, średnica, osadzenie itp. Identyczny rozstaw śrub co Fordzik ma Citroen i Peugeot (no powiedzmy ze 90% modeli) a ze pracuje dla firmy z wycinkiem koła zebatego w znaczku, założyłem sobie u siebie zimówki z Berlingo a niedawno aluski z Saxo, i jaki efekt. Efekt super, Citroen ma inne osadzenie ET felgi na piaście (mniejsze) czyli inaczej mówiąc felga bardziej odstaje od tarczy/bebna co daje efekt poszerzenia rozstawu kół, tak jakby były założone dystanse. Czyli lepsze prowadzenie, ładniejszy wygląd (koła z boku zrównają sie z błotnikiem). Czyli jednym słowem polecam felgi czy to stalowe czy aluski przeznaczone dla firmy Citroen/Peugeot, nie trzeba nic przerabiać, dokupować, wszystko pasi na "szlag". Wiec jest dobrze. Pwnie Ameryki nie odkryłem ale dla poczatkujacych bedzie to mam ndzieje dobra i wartosciowa informacja. A-ha producentem osłon pod silnik jest firma Florimex. Tyle dziekuje za uwage i zapraszam do nastepneo rogramu za .... Wojtek
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!
PZDR
A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!
PZDR
- leszek
- Posty: 2567
- Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
- Lokalizacja: warszawa
- Pojemność: 1500
- Rocznik: 2018
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Inne
ciekawy link.
http://www.netcar.pl/konf/szukaj.php?Ma ... del=Escort
chcecie zobaczyć jak essi wygląda na konkretnych alumach.
a to ogólnie o alumach.(tylko te ceny)
http://www.netcar.pl/
http://www.netcar.pl/konf/szukaj.php?Ma ... del=Escort
chcecie zobaczyć jak essi wygląda na konkretnych alumach.
a to ogólnie o alumach.(tylko te ceny)
http://www.netcar.pl/
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
I ja się z tobą Krzychu zgadzam. Alusy jak najbardziej, ale nie do przesady i najlepiej jak by pasowały bez żadnych dystansów. Bezpieczeństwo przede wszystkim.Krzychu-9 pisze:Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić.
A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!
PZDR
( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 )
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
EEEEJJJJJ, Panowie luzik, spoko, majonezik. Bez przegięcia, zle sie wyrazilem nie rowna sie z blotnikiem to znaczy nie chaczy w niego tylko prawie sie rowna to znaczy ladnie wyglada a nie stwarza niebezpieczenstwo i takie tam. Spokojnie nic nie chaczy, nie niszczy, nie trze, nie przeszkadza, jest 1000000% oki. To moja wina, bo sie nie poprwnie technicznie wyrazilem. Ale juz dobrze zapodam Wam zdjecia ale teraz narazie mi wstyd bo moj Essi jest przed remontem wstawek tylnych blotnikow wiec nie chce go pozkazywac a pozatem zima wrocila i zalozylem zimowki 14' z Berlingo, wiec narazie nie ma alusow. Pa, pa
Aha co do dystansow, wszystko mozna, tylko zeby to bylo robione z glowa i najlepiej przez fachowcow, dystanse tak ale bez przesady w granicach rozsadku, ale taniej bedzie kupic poprostu alusy z Citroena i bez dystansow sie obejdzie a i bezpieczniej bedzie uwierzcie mi.
Aha co do dystansow, wszystko mozna, tylko zeby to bylo robione z glowa i najlepiej przez fachowcow, dystanse tak ale bez przesady w granicach rozsadku, ale taniej bedzie kupic poprostu alusy z Citroena i bez dystansow sie obejdzie a i bezpieczniej bedzie uwierzcie mi.
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
to takie pytanko mam, jakie ET maja citroeny, a jakie oryginalnie powinny miec Escorty?????
Ja na swoich alusach mam ET38 i nawet fajnie wystaja. Ale zastanawia mnie teraz czy sa od forda, czy od Citroena...
Ja na swoich alusach mam ET38 i nawet fajnie wystaja. Ale zastanawia mnie teraz czy sa od forda, czy od Citroena...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
ja odpowiem za kolege ma 195/50 R15 ale co do firmy,to musi Maniurka sam odpowiedziec
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
7,0J (bo tam powinna byc literka J,ale nie musi),oznacza szerokosc felgi w calach (wazna informacja aby wiedziec na jakie opony ona jest). A ET to najlepiej poczytaj sobie tutaj: http://www.off-road.pl/modules.php?name ... ries=FELGA
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982