Dotyczy alu felg i nie tylko.

Moderator: Moderatorzy

SpecMan

Dotyczy alu felg i nie tylko.

Post autor: SpecMan »

Witam Serdecznie.
Pewnie juz pisałem (ale mam Alzheimera, więc wybaczcie) ale kwestia dotyczy alu felg. Jak wiadomo jest to przdmiot pożądania każego uzytkownika pojazdu od malucha począwszy na Klasie "S" skończywszy. Wielu z Was ma takowe założone w swojej furze, dlatego tez przyszła mi do głowy bardzo ciekawa (tak sobie myslę) informacja, napewno wiecie ze alu felgi maja kilka bardzo waznych i istotnych danych wymiarów ktore kwalifikuja je lub dyskwalifikuja w przpadku Forda naprzykład. Sa to: rozstaw śrub, ET, średnica, osadzenie itp. Identyczny rozstaw śrub co Fordzik ma Citroen i Peugeot (no powiedzmy ze 90% modeli) a ze pracuje dla firmy z wycinkiem koła zebatego w znaczku, założyłem sobie u siebie zimówki z Berlingo a niedawno aluski z Saxo, i jaki efekt. Efekt super, Citroen ma inne osadzenie ET felgi na piaście (mniejsze) czyli inaczej mówiąc felga bardziej odstaje od tarczy/bebna co daje efekt poszerzenia rozstawu kół, tak jakby były założone dystanse. Czyli lepsze prowadzenie, ładniejszy wygląd (koła z boku zrównają sie z błotnikiem). Czyli jednym słowem polecam felgi czy to stalowe czy aluski przeznaczone dla firmy Citroen/Peugeot, nie trzeba nic przerabiać, dokupować, wszystko pasi na "szlag". Wiec jest dobrze. Pwnie Ameryki nie odkryłem ale dla poczatkujacych bedzie to mam ndzieje dobra i wartosciowa informacja. A-ha producentem osłon pod silnik jest firma Florimex. Tyle dziekuje za uwage i zapraszam do nastepneo rogramu za .... Wojtek
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Bardzo dobra rada ,napewno komuś się przyda. :wink:
Krzychu-9

Post autor: Krzychu-9 »

Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić. :D

A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!

PZDR
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

ciekawy link.
http://www.netcar.pl/konf/szukaj.php?Ma ... del=Escort

chcecie zobaczyć jak essi wygląda na konkretnych alumach.
a to ogólnie o alumach.(tylko te ceny)
http://www.netcar.pl/
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Krzychu-9 pisze:Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać niż Alzheimera i zapomnieć wypić. :D

A jeśli fela i opona równa się z błotnikiem, to jak to wygląda na sporych wybojach,
najbardziej interesuje mnie owy błotnik ??
i jeszcze jedno co myślisz o pierścieniach dystansowych, jakoś nie mam przekonania co do trwałości tego rozwiązania !!

PZDR
I ja się z tobą Krzychu zgadzam. Alusy jak najbardziej, ale nie do przesady i najlepiej jak by pasowały bez żadnych dystansów. Bezpieczeństwo przede wszystkim.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
SpecMan

Post autor: SpecMan »

EEEEJJJJJ, Panowie luzik, spoko, majonezik. Bez przegięcia, zle sie wyrazilem nie rowna sie z blotnikiem to znaczy nie chaczy w niego tylko prawie sie rowna to znaczy ladnie wyglada a nie stwarza niebezpieczenstwo i takie tam. Spokojnie nic nie chaczy, nie niszczy, nie trze, nie przeszkadza, jest 1000000% oki. To moja wina, bo sie nie poprwnie technicznie wyrazilem. Ale juz dobrze zapodam Wam zdjecia ale teraz narazie mi wstyd bo moj Essi jest przed remontem wstawek tylnych blotnikow wiec nie chce go pozkazywac a pozatem zima wrocila i zalozylem zimowki 14' z Berlingo, wiec narazie nie ma alusow. Pa, pa
Aha co do dystansow, wszystko mozna, tylko zeby to bylo robione z glowa i najlepiej przez fachowcow, dystanse tak ale bez przesady w granicach rozsadku, ale taniej bedzie kupic poprostu alusy z Citroena i bez dystansow sie obejdzie a i bezpieczniej bedzie uwierzcie mi.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

to takie pytanko mam, jakie ET maja citroeny, a jakie oryginalnie powinny miec Escorty?????

Ja na swoich alusach mam ET38 i nawet fajnie wystaja. Ale zastanawia mnie teraz czy sa od forda, czy od Citroena...
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Mario

Post autor: Mario »

No ja u siebie mam firmy RS wzmacniane - takie miałem odrazu przy zakupie. Jestem bardzo zadowolony bo uważam iż autko wyróżnia się na drogach i całkiem fajnie wygląda. Oglądałem wczoraj zdjęcia z lata i szlak mnie tafia że teraz jest moja bryka oszpecona stalowymi felgami z zimówkami:-)
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Przyjdzie wiosna i znowu będzie super wyglądał.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Ja na szczęscie mam dwa komplety alusów, choć te zimowe są tylko 13 to zawsze sa :mrgreen: i podobnie jak Mario nie mogę się do czekać do wiosenki żeby założyć śliczniusie 15 :wink: :mrgreen:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Maniurka78 jakie masz opony na tych 15 :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja odpowiem za kolege :) ma 195/50 R15 :) ale co do firmy,to musi Maniurka sam odpowiedziec
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Dzięki Wiesiu za odpowiedz :wink:
Dawid

Post autor: Dawid »

A co oznacza ten symbol "ET" ? Srednice otworu centrujacego?? Jaki wkoncu powinien byc "ET" dla Escorta, 37 czy 38?

[ Dodano: Sro 02 Mar, 2005 ]
I jeszcze jedno - co oznacza np. symbol 7,0x15 w alufelgach? Wiem że 15 oznacza srednice felgi 15 cali. Ale to 7,0 ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23281
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

7,0J (bo tam powinna byc literka J,ale nie musi),oznacza szerokosc felgi w calach (wazna informacja aby wiedziec na jakie opony ona jest). A ET to najlepiej poczytaj sobie tutaj: http://www.off-road.pl/modules.php?name ... ries=FELGA
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ