strojenie anteny w warunkach domowych
Moderator: Moderatorzy
strojenie anteny w warunkach domowych
chlopaki, znajomy zakupil sobie radyjko i antenke, niestety teraz nie jestem w stanie podac producenta anteny, a radio to na bank president (modelu chwilowo tez nie znam ) - jutro podam dokladniejsze szczegoly.
no i kumpel jak to kumpel poprosil mnie o pomoc przy montażu (czyli slynne: weźmy się i zrób ) wszystko juz w aucie pomontowalem, zostalo mi tylko zestrojenie anteny - da sie to zrobic w warunkach domowych/amatorskich bez uzycia odpowiedniego sprzetu??? czy bede musial gdzies podjechac? wiem ze najlepsze efekty daje montaz anteny centralnie na srodku dachu (antena ma podstawe magnetyczna)
no i kumpel jak to kumpel poprosil mnie o pomoc przy montażu (czyli slynne: weźmy się i zrób ) wszystko juz w aucie pomontowalem, zostalo mi tylko zestrojenie anteny - da sie to zrobic w warunkach domowych/amatorskich bez uzycia odpowiedniego sprzetu??? czy bede musial gdzies podjechac? wiem ze najlepsze efekty daje montaz anteny centralnie na srodku dachu (antena ma podstawe magnetyczna)
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
a wiec radyjko to president Harry II, a co do anteny to niestety nic wiecej nie powiem, bo kumpel zdarzyl juz wyrzucic opakowanie ale ma okolo metra długości. ktos mu poradzil by kupil sobie antenke poltorametrowa... bo ta rzekomo jest za slaba. prawda to? czy poprostu ktos kitow nawciskal??
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
no dobra, to kwestie anteny mamy ustalona... a czy miejsce podlaczenia do pradu ma jakies znaczenie? podlaczylem mu pod te same kable co doprowadzaja prad do radia, ale kto inny zasugerowal mu, by podlaczyl radio pod gniazdo zapalniczki. co jak co, ale z wyjatkiem mozliwosci przeniesienia radia do innego pojazdu nie widze w tym rozwiazaniu zadnych dodatkowych atutow. jesli podlaczenie do gniazda zapalniczki lepiej sie sprawdza w praktyce, to prosze o wytlumaczenie dlaczego.
i jeszcze jedno: kabel od anteny jest dosc dlugi, sporo go zwinalem i schowalem pod deska rozdzielcza. mozna ten przewod skrocic bez powazniejszych konsekwencji?
i jeszcze jedno: kabel od anteny jest dosc dlugi, sporo go zwinalem i schowalem pod deska rozdzielcza. mozna ten przewod skrocic bez powazniejszych konsekwencji?
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak skrócisz przewód - nieznacznie zmieni się SWR anteny.
Co do zapalniczki - w zapalniczce masz gróbsze przewody zasilające a co za tym idzie mniejszy spadek napięcia.
Jak jest spadek napięcia to przy nadawaniu radio ma gorszą charakterystykę , słabiej nadaje , zaczyna zakłucać na kanałach sąsiednich .
A przy zapalniczce jednak masz kable przygotowane do dużego poboru mocy.
Pamiętaj , że CB ma teoretycznie moc 4 - 7 W które wysyła w stronę anteny - plus straty własne ok 2 - 3 W razem no - 10 W razy 12 V - to masz pobór do 120 A
Nie wspominając , że niektóre radia są rozkręcone na 10 i więcej Watów .
A jeszcze jedno - przewód zwinięty w kłębek na który podasz napięcie a w przypadku CB jest to napięcie o wysokiej częstotliwości zaczyna indukować pole elektromagnetyczne a dokładnie magnetyczne a co za tym idzie robi zakłucenia i niepotrzebne straty na mocy podczas nadawania.
Jeśli to możliwe to kabel antenowy powinien być jak najprostrzy .
Co do zapalniczki - w zapalniczce masz gróbsze przewody zasilające a co za tym idzie mniejszy spadek napięcia.
Jak jest spadek napięcia to przy nadawaniu radio ma gorszą charakterystykę , słabiej nadaje , zaczyna zakłucać na kanałach sąsiednich .
A przy zapalniczce jednak masz kable przygotowane do dużego poboru mocy.
Pamiętaj , że CB ma teoretycznie moc 4 - 7 W które wysyła w stronę anteny - plus straty własne ok 2 - 3 W razem no - 10 W razy 12 V - to masz pobór do 120 A
Nie wspominając , że niektóre radia są rozkręcone na 10 i więcej Watów .
A jeszcze jedno - przewód zwinięty w kłębek na który podasz napięcie a w przypadku CB jest to napięcie o wysokiej częstotliwości zaczyna indukować pole elektromagnetyczne a dokładnie magnetyczne a co za tym idzie robi zakłucenia i niepotrzebne straty na mocy podczas nadawania.
Jeśli to możliwe to kabel antenowy powinien być jak najprostrzy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
hmmm... cos czuje ze najlepiej bedzie jesli podjade z kumplem do punktu gdzie zakladaja autoalaramy, oraz CB radia zeby zrobili wszystko na cacy to kumpel placi, nie ja
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l