Gaśnie przy hamowaniu
Moderator: Moderatorzy
Gaśnie przy hamowaniu
Witam ponownie. Od pewnego czasu zdaża mi się, że autko czasem gasnie podczas gwałtowniejszego hamowania. Nie wiem czy problem jest na LPG i benzynie bo jeżdżę cały czas na LPG. Co może być przyczyną??
u ciebie jest to nie tyle problem z gazem co z ulozeniem parownika (badz tez z samym parownikiem) przy skrecie w okreslona strone, membrana sie zamyka i nie podaje gazu dlatego gasnie, tez tak mialemlucjan pisze:to jest problem z gazem , ja tak miałem przy gwałtownym skręcie w lewo,gazownik coś poregulował i jest ok
włąsnie szukalem czegos takiego bo tez mi sie zdarza ze jak mocniej zahamuje to mi gasnie i ani spomagania ani nic i to najczesciej przy skrecie nie zaleznie od stron. ale dzisiaj zauwazyłem ze dzieje sie cos jeszcze.... jesli przy 80km/h wyrzuce na luz na chwile zapala sie kontrolka oleju i zaraz gasnie ale jak w tym momencie zaczne hamowac wo gasnie silnik denerwujwe mnie to.... czy to tylko ten parownik czy cos innego?
~~>najszybszy w miescie<~~
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Parownik tak,źle wyregulowany gaz,dolot ustawiony tak że dmucha w niego powietrze podczas szybszej jazdy przez co na luzie przy większej prędkości gaśnie. To pierwsze najprostsze możliwośli jakie należy sprawdzić.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ja stawiam na krokowca albo pompa paliwa :)to moja teza
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 22:01 przez piter, łącznie zmieniany 1 raz.
piter
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Należy pamiętać , że krokowiec jest urządzeniem wykonawczym - końcowym .
Za jego pracę odpowiadają czujniki a sterowany jest bezpośrednio przez komputer .
Nie koniecznie jest to krokowiec ale tego nie wykluczam.
Kolega napisał , że na moment zapala sie kontrolka ciśnienia oleju a to jest niepokojące , nawet przy spadku obrotów do nawet 200 na minutę , ciśnienie oleju , nie powinno spaść tak nisko aby kontrolka się zaświeciła .
Nie podejrzewam zbyt niskiego poziomu oleju , bo kontrolka zaświecała by się przy skręcaniu - hamowaniu - przyspieszaniu - podjeżdżaniu pod górę lub zjeżdżaniu w dół .
Za każdym razem pompa by sassała powietrze z nad lustra oleju .
Ewidentnie - albo olej jest stary - olej jest zmieszany z paliwem - zmęczony czujnik ciśnienia i daje złe odczyty.
Skłonny jestem odrzucić tezę o starym oleju a jako urodzony czarnowidz
powiem , że masz paliwo w oleju jeśli masz tego oleju ponad stan na miarce.
Jeśli na miarce jest wszystko OK , to sypniety jest albo czujnik albo pompa oleju.
Jeśli pompa jest w pełni sprawna , to stworzy ciśnienie jeszcze zanim odpali silnik i kontrolka gaśnie jeszcze przed odpaleniem silnika - chyba , że silnik odpala po pierwszym obrocie .
Za jego pracę odpowiadają czujniki a sterowany jest bezpośrednio przez komputer .
Nie koniecznie jest to krokowiec ale tego nie wykluczam.
Kolega napisał , że na moment zapala sie kontrolka ciśnienia oleju a to jest niepokojące , nawet przy spadku obrotów do nawet 200 na minutę , ciśnienie oleju , nie powinno spaść tak nisko aby kontrolka się zaświeciła .
Nie podejrzewam zbyt niskiego poziomu oleju , bo kontrolka zaświecała by się przy skręcaniu - hamowaniu - przyspieszaniu - podjeżdżaniu pod górę lub zjeżdżaniu w dół .
Za każdym razem pompa by sassała powietrze z nad lustra oleju .
Ewidentnie - albo olej jest stary - olej jest zmieszany z paliwem - zmęczony czujnik ciśnienia i daje złe odczyty.
Skłonny jestem odrzucić tezę o starym oleju a jako urodzony czarnowidz
powiem , że masz paliwo w oleju jeśli masz tego oleju ponad stan na miarce.
Jeśli na miarce jest wszystko OK , to sypniety jest albo czujnik albo pompa oleju.
Jeśli pompa jest w pełni sprawna , to stworzy ciśnienie jeszcze zanim odpali silnik i kontrolka gaśnie jeszcze przed odpaleniem silnika - chyba , że silnik odpala po pierwszym obrocie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
juz wsystko wyjasniam....... olej jest w normie i ani go nie ubywa aini nie przybywa czyli paliwa tam nie ma, olej jest jeszcze ladny jasny czyli był wymieniany nie dawno, chyba przed tym jak go kupiłem, z cisnieniem oeju cos jednaj jest bo przy dpalaniu kontrolka gasnie normalnie ale słychac gosne churgotanie nim pojawi sie odpowiednie cisnienie po odpaleniu---> poruszałem ten temat TU
~~>najszybszy w miescie<~~