Strona 1 z 3
sens sondy lambda przy braku katalizatora
: 21 lip 2008, 21:11
autor: Damianos
witajcie
mam male pytanie, czy jest sens posiadania podlaczonej sondy lambda przy braku katalizatora?
w moim aucie lambda jest tylko wkrecona, kabel od niej zostal odciety i nie jest do niczego podlaczona, nie mam tez katalizatora.
i teraz pytanie czy jakby podlaczyc sonde przy braku katalizatora cos by sie zmienilo w samochodzie? chodzi mi o spalanie przede wszystkim.
: 21 lip 2008, 21:20
autor: Yagr
sygnały z sondy lambda wpływają na regulację parametrów pracy przez ECU. Są to takie parametry jak np. czas otwarcia wtryskiwaczy. Niezależnie czy masz kata czy go wyciąłeś silnik (ECU) z lambdą jest przystosowany do korzystania z jej wskazań i jeśli jest odcięta to zamykasz sobie drogę do płynnego przystosowywania sie silnika do zmiennych warunków eksploatacyjnych. Zamiast sygnału z lambdy ECU podstawia jakies z góry założone wartości stąd też zwiększone zużycie paliwa. Ucięcie lambdy może nie mieć wpływu na pracę silnika tylko w wypadku jazdy na gazie z instalacją I gen. gdzie instalacja nie zczytuje z lambdy sygnałów.
: 21 lip 2008, 22:29
autor: Damianos
dzieki bardzo za odpowiedz, od razu daje pomogl za Twoje dokladne wytlumaczenie

potwierdziles to co myslalelm, ze cos jest jednak nie tak
zauwazylem wlasnie ze auto mi pali caly czas ok 10l na 100 w miescie niezaleznie czy baardzo sie staram oszczedzic czy jade szybko.
czyli podsumowujac lepiej bylo by jakbym sie wzial za ta sonde, wynalazl do niej kabel i podlaczyl do wtyczki lub ewentualnie kupil nowa.
chociaz mysle ze skoro nie ma do niej kabla to pewnie ktos celowo go ucial ,wiec pewnie sonda jest zepsuta i trzeba bedzie nowa zakupic.
: 21 lip 2008, 22:53
autor: cidzej
Damianos pisze:auto mi pali caly czas ok 10l na 100 w miescie niezaleznie czy baardzo sie staram oszczedzic czy jade szybko.
to ci powiem, ze rewelacja - normalnie bez sondy to powinien ci kolo 15L/100km palić

moze wtedy bys sie nie pytal czy sonda jest potrzebna

: 22 lip 2008, 20:36
autor: ELpYndoL
Uszkodzona nie podłonczona sonda powoduje silnik pracuje w tak zwanym trybie awaryjnym

przez co spalanie jest duzo wieksze

kup sobie Sonde uniwersalna i bedzie po kłopocie koszt około 80-90zł

: 22 lip 2008, 22:30
autor: cidzej
Bartek T. pisze:cidzej, takimi gadkami to ty nie zachęcasz ludzi do pytania o cokolwiek, i pisania o czymkolwiek na tym forum

po co pytać tysiąc piećsetny raz o to samo ?? wszystko było na forum opisane wiele razy i wystarczy poszukać ... kiedyś jak grasowali po tym forum moderatorzy to pilnowali żeby nie pytać poraz kolejny o to samo, a teraz wolna amerykanka

: 22 lip 2008, 23:38
autor: Damianos
Yanek pisze:Uszkodzona nie podłonczona sonda powoduje silnik pracuje w tak zwanym trybie awaryjnym

przez co spalanie jest duzo wieksze

kup sobie Sonde uniwersalna i bedzie po kłopocie koszt około 80-90zł

no wlasnie czytalem cos o tych sondach ze mozna uniwersalna, wybor wsrod nich jest duzy, chyba narazie zdecyduje sie reanimowac ta.. chociaz jak polecasz jakas, to bardzo chetnie bym linka zobaczyl
problem nie jest zbyt duzy bo tak jak mowilem auto w miescie pali 10l, jezdzi na krotkich dystansach, max 7km i stop, aczkolwiek w korkach tez nie stoje. A ciekawosc mnie zzera jakby to bylo z sonda.
Zreszta sam dopiero jakis czas temu zauwazylem ze jest odlaczona i szczerze sie przyznam ze przez dlugi czas myslalem ze przy braku katalizatora nie jest konieczna sonda
co do pytania po raz piecsetny o to samo, to jakos nie pamietam czy ktos pytal o sens jazdy w ogole bez sondy. Wiekszosc pytan to wlasnie jak sprawdzic sonde, dlaczego tak duzo pali itp.A moze ten temat tez sie komus kiedys przyda.

: 23 lip 2008, 08:56
autor: cidzej
Damianos pisze:Wiekszosc pytan to wlasnie jak sprawdzic sonde, dlaczego tak duzo pali itp.A moze ten temat tez sie komus kiedys przyda.

joke: jasne, teraz czekamy na pytania w stylu "czy wszystkie 4 przewody od sondy muszą być podłączone", "czy sonda musi być wkręcona w wydech", "czy zamiast sondy moge użyć zwykłej świecy zapłonowej, bo wygląda podobnie" itepe itede

: 24 lip 2008, 09:49
autor: lordpablo
cidzej pisze: "czy zamiast sondy moge użyć zwykłej świecy zapłonowej, bo wygląda podobnie" itepe itede

no to teraż żeś wymyślił

: 24 lip 2008, 21:18
autor: bodzio82
Damianos, starej sondy nie reanimoj bo widocznie celowo zostaly odciete kable jak podlaczysz to pewnie sonda bedzie lala paliwem i na 100km wyjdzie ci nie 15 a z 20 litrow ,co do uniwersalnej sondy to kicha dlugo nie polata,moja rada albo zostaw tak jak jest albo zakup oryginalna sonde do tego modelu i wtedy moze bedzie ok

katalizator czy tlumik nie ma wplywu na prace sondy gdyz sonda jezt zawsze umieszczona przed katalizatorem nie moze byc inaczej
: 24 lip 2008, 21:32
autor: Yagr
bodzio82 pisze:sonda bedzie lala paliwem
?? sonda to nie wtryskiwacz
bodzio82 pisze:co do uniwersalnej sondy
heh... sonda uniwersalna renomowanego producenta różni sie od dedykowanej tylko i wyłącznie tym że posiada wtyczkę pasującą do danego modelu..... jak koble sie porządnie polutuje i zaizoluje to wytrzyma tyle co dedykowana. No chyba że się chiński chłam kupuje....
: 25 lip 2008, 19:18
autor: bodzio82
Yagr pisze:?? sonda to nie wtryskiwacz
Yagr pisze:jak koble sie porządnie polutuje i zaizoluje to wytrzyma tyle co dedykowana.
chodzilo mi o to ze bedzie spalanie duze ,a co do lutowania kabli to wytlumacz w jaki sposob polutujesz przecierz to stalowe druty

: 25 lip 2008, 20:07
autor: Yagr
bodzio82 pisze:polutujesz przecierz to stalowe druty

pasta lutownicza albo kwas (sama kalafonia trochę słabiej daje radę) i da radę. A może chcesz te kabelki spawać?
Można oczywiście rozbebeszyć oryginalna wtyczkę i podpiąć te twoje stalowe kabelki bezpośrednio do pinów we wtyczce ale ze względu na duże problemy z rozebraniem samej wtyczki a przede wszystkim o usunięcie z mocowań pinów starych kabli bez uszkodzenia pinów lutowanie jest prostrze i nie mniej skuteczne. Przed lutowaniem na kabelki zakładasz izolacje termokurczliwe i po lutowaniu przesuwasz w miejsce lutowania i zaciskasz przy pomocy płomienia zapalniczki.
: 25 lip 2008, 20:12
autor: WieSiu
jak kupujecie porzadna sonde, np firmy magneti marelli tak jak ja to zrobilem za ok 135zl w IC,to nic nie trzeba lutowac, wystarczy uciac stara wtyczke i zlaczyc zaciskowo kable z nowa sonda. dziala rewelacyjne, narazie nic sie nie psuje
: 25 lip 2008, 20:15
autor: Yagr
WieSiu pisze:wystarczy uciac stara wtyczke i zlaczyc zaciskowo kable z nowa sonda
O! Albo jeszcze tak można!
