Cabrio - elektryczny dach

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Cabrio - elektryczny dach

Post autor: lordpablo »

mam pytanie do właścicieli i znawców cabrio, gdzie znajduje się elektryczno hydrauliczny silnik napędzajcy siłowniki do otwierania dachu? musże go znaleźć by spróbować doprowadzić ten element do porządku. w sobote podpiąłem siłowniki od dachu okazało się, ze ktoś je kiedyś zdemontował gdyż dach nie funkcjonował najlepiej, działa ale tylko częsciowo, tzn w środkowym zakresie pracy przy otwieraniu i zamykaniu jest ok, natomiast gdy np dach jest otwarty to nie ma siły go podnieść, dopiero z moją pomoca rusza i jak już podniesie się troche to dalej leci już ok, to samo z otwieraniem. Teraz pytanie do Was czy to silnik od dachu skonczył już się? bo pracuje a jak i słychać go na pusto siłowniki ładnie śmigają ale pod obciążeneim już jest gorzej. czy da radę go jakoś naprawić? Czy lepiej dać sobie z tym spokój? czekam na wasze opinie
zeberko
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2005, 12:02
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: zeberko »

Silniczek pompy dachu jest schowany w bagazniku po lewej stronie.
Moze wina lezy w małej ilosci oleju w pompie.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a da radę dolać tam oleju, jeśłi tak to jaki powinien być tam zastosowany?
emceha

Post autor: emceha »

Też bym stawiał na olej ale moze być już pompa wyruchana i nie daje ciśnienia :( Ja miałem ręczny więc za wiele Ci nie pomogę. Zarejestruj się Paweł na www.cabrio-club.pl i opisz problem w dziale "DACHY" ;) Napewno chłopaki się wypowiedzą w tej sprawie.

ewentualnie prześledź ten temat
http://www.cabrio-club.pl/viewtopic.php ... chu+escort
Ostatnio zmieniony 17 lip 2008, 10:16 przez emceha, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

sękjiu Muszy :grin:
fryszard

Post autor: fryszard »

powinien byc fordowski olej ale jest bardzo drogi,
ja do siebie zastosowałęm FEbi zielony (taki jak do wspomagania w autach VAG)
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

problem prawie rozwiązany, a przynajmniej wiem co jest nie tak. otóż po tym jak Emceha zapodał mi link na Forum Cabrio znalazłem tam informacje pokrwne z moim problemem. wiec zakupilem olej LHM okazało się, że ktoś grzebał przy tym dachu, bo najpierw pozdejmowął siłowniki a dziś odkryłem, ze najstrował przy tym pokrętle od silnika. więc według instrukcji najpierw porkęciłęm tym pokrętłem w lewo do oporu i żeby odpowietrzyć układ kilka razy zamknąłem i otworzyłem go ręcznie, po tym manewrze pokrętło ustawiłęm tak jak powinno być czyli na maxa w prawo. ku mojemu zdziwieniu dach śmigął jak szalony i ruszął sam bez pomocy w całym swoim zakresie. moja radość trwałą chwiłę bo za minutę dach padł całkiem, silnik zamilkł na amen dach nawet nie drgnął. myśląc, że to wina hydrauliki wyjąłęm pompę i okazało się, ża na krótko działa, a po wsadzeniu do auta nie. podejrzenie pało na bezpiecznik i przekaźniki, ale one były dobre, na kostce tej co doprowadza kable do sterowania na trzech stykach był prąd ale na tym czerwonym głónym prądowym , go ne było. wiec poskłądałęm to wszystko i kabel na którym brakowało napięcia zrobiłem obejście i podłączyłęm prosto pod aku, i dach zaczął śmigać, teraz wiem , że nie ma prądu na tym głównym kablu, teraz tylko ciekaw jestem dlaczego, bo jakoś narazie nei widac przyczyny, ma ktoś może jakiś pomysł, dlaczego pra nagle znikł na tym kablu?
emceha

Post autor: emceha »

lordpablo pisze:ma ktoś może jakiś pomysł, dlaczego pra nagle znikł na tym kablu?
Zgadnij co napiszę :P SKRZYNKA BEZPIECZNIKóW :mrgreen:
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Przemek ale kurde flaczek nie ma, a w zasadzie nie mogłem znaleźć bezpiecznika od tego dachu w skrzynce :cry:
to jest pod coś innego podpięte, bo bezpiecznik i dwa przekaźniki są ukryte za silnikiem
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

eee tam Paweł puść sobie kabelek progiem do pompy dachu i po sprawie przecież dni tego auta są i tak policzone jak śmiga na krótko to sobie głowy nie zawracaj i tak przyszpanujesz w sierpniową sobotę :mrgreen:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

wiesz spoko loko ja coś wymyśle, nie ma to tam to :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

orioninblue, dobrze mówi - puść dodatkowy kabel , dodaj na początku jego drogi bezpiecznik(dla wszelakiego bezpieczeństwa) i nie zawracaj sobie głowy.
To na 100 puszka bezpiecznikowa ale przejście do silniczka może być równie dobrze poza bezpiecznikami i nie tak łatwo będzie znaleść dokładnie w którym miejscu klękło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

te kable od dachy nie sa wcale w skrzynce, ja znalazlem je u siebie przy lewyn przednim slupku tam gdzie jest wylacznik bezwladnosciowy, ze 3 przekazniki tam byly i sporo kabli. Proponuje tam zajrzec, moze cos sie przepalilo, jak dach zaczal smigac w pelni.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Wiesiu, u mnie dwa przekaźniki zielone znajdowały się tyż obok anteny od radia za takim wąskim wspornikiem, ale chodzi oto że w wiązce doprowadzajacej prad do silnika (4 kable) na trzech było napięcie a na jednym grubym prądowym nie, w sobote grzebałęm przy wentylatorze, i skrzynce bezpiecznikowej i okazało się że dach sam sie naprawil.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23265
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

lordpablo, tam tez mam przekazniki,ale tak jak mowilem sa tez w lewym slupku, byc moze u Ciebie w prawym :D tez u Ciebie to wyglada tak jakby ktos ten el. dach dolozyl chodzi glownie o przewody ???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ