koncowka drazka

Moderator: Moderatorzy

bronx

Post autor: bronx »

Yagr mi chodzi dokładnie o ten element co na zdjęciu.
Ja chyba robię coś źle .. !!!!!!!!
Teraz właśnie próbowałem założyć starą aby autem dojechać do roboty.
I znów przy dokręcaniu zaczął mi płynąć gwint.....czy ja to źle montuje czy co jest grane?????
Załączniki
koncowka-escort.JPG
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bronx, poki śruba ta pionowa w zwrotnicy sie nie zaklinuje to calosc bedzie sie okrecac.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
bronx

Post autor: bronx »

WieSiu, wiem :), to nie jest obracająca się gałka, ale ewidentnie płyniecie gwintu.

Montowałem końcówkę tak:
wkładam gałke z otwór, dociskam górną część gałki brechą i zaczynam nakręcać nakrętkę. W momencie kiedy zaczynam czuć opór na nakrętce, zabieram brechę i dokręcam... no i właśnie teraz kręcę i czuję że gałka się nie obraca a zaczyna płynąć gwint ....


w życiu nie przypuszczałem że będę miał taki problem z zakręceniem nakrętki ..... aaa
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bronx, to jakas masakra,ze to sie przekreca, normalnie jakbys mial na nakretce plastikowy gwint ;) i wszystko wyglada na nieuszkodzone ? na starej nakretce probowales ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

a gwint ta gałce masz dobry? może to wina gwintu co jest na gałce? źle nagwintowane i przez to pieprzy nakrętki
ja zmieniałem jesienią końcówki drążków i nie miałem żadnych problemów z dokręcaniem
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
bronx

Post autor: bronx »

na gałce gwint był dobry .... nie wiem może to wina tej części, poczytałem w necie i pisza że HART to jedna wielka kupa.... , zobaczymy co w sklepie powiedzą.... szkoda mi 40zl na gałkę bo pewnie nie będą chcieli jej zareklamować.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bronx, jak nie zauwaza wady na niej,to pewnie nie przyjma :( kiedys na swiecy zaplonowej mialem taki ciekawy gwint,ze w pierwszym momencie nie bylo widac ze jest uszkodzony, po przygladnieciu sie wyszlo ze gwint owszem jest,ale nie ma kształtu sprezyny,a kształt pierscieni ulozonych kolejno po sobie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

bronx pisze:na gałce gwint był dobry
był czy jest?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
bronx

Post autor: bronx »

no był , bo ady zdemontować tą gałkę to musiałem flexą naciąć nakrętkę i chcąc niechcąca tarcza ruszyła gwint gałki, dlatego własnie, poskładałem na starej gałce ( nie były luzy wyczuwalne więc jeszcze te 20km przetrzyma)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to po reklamacji :(
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
bronx

Post autor: bronx »

Dlaczego po reklamacji?
Skoro sprzedali mi część złej jakości która uszkodziła sie w sposób nie pozwalający jej zdemontować to co innego można było zrobić? Producent dostarcza gałkę z nakrętka i on dostarczył wadliwy element który spowodował uszkodzenie.
Poniżej zdjęcia ale jakoś nie wyszły za dobrze
Załączniki
100_7792.jpg
100_7794.jpg
100_7797.jpg
100_7798.jpg
100_7799.jpg
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

to tylko moje zdanie, a patrząc na zdjęcia to mogą powiedzieć że montaż był zły
kiedyś reklamowałem sworzeń do mk4 i zażądali rachunku z warsztatu bo producent stwierdził że źle zamontowałem, nie miałem więc kupiłem nowy
mam nadzieje że tobie się uda i nie daj się, walcz o swoje
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, kiedyś przy Maluchu ukręciłem gwint na piaście ; szpilkę koła przy Jelczu , więc dla mnie to nie nowość , że coś może się ukręcić
Ciekawe czy koledze wymienili tą nakrętkę

bronx, dobrze wyczyść gwint na śrubie - bo pozostałości nakrętki pewnie tam zostały ( między rowkami gwinta )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bronx

Post autor: bronx »

Hej poszla na reklamacje, w sklepie przyjeli ja bez problemu, za 14 dni bede znal werdykt.
Dzis przykrecilem juz kolejna koncowke ale tez jakos dziwnie to szlo. na wszelki wypadek zakontrowalem nakretke druga nakretka aby sie nie odkrecilo :)

Juz wiem co było przyczyną, ukręcenie pierwszej nakrętki i prawie drugiej....
Nakrecajac nakrętkę stosowałem klucz oczkowy z grzechotką, i nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint. Po wystudzeniu nakrętki bez problemu, dało się ją dokręcić do oporu - także czasami warto powoli :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

bronx pisze:nakręcałem ja bardzo szybko aż zrobiła sie ciepła... bardzo no i to musiało osłabić gwint.
Jak już to nie jest to bezpośrednia przyczyna
Gorąca nakrętka , rozszerza się .
Gwint zrobił się luźny i go ścięło
Chociaż ? nie jestem tego pewny - nie raz dokręcałem pneumatykiem a tam to dopiero są obroty i jakoś się nic nie ukręcało
Po prostu zapodali złe nakrętki - zbyt miętkie :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ