"Tuning" czujnika temperatury powietrza IAT

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

lucjan

"Tuning" czujnika temperatury powietrza IAT

Post autor: lucjan »

widziałem taki temat na forum ,ale pliki ze zdjąciami są uszkodzone ale były sćiągane ponad 2000 razy może ktoś je ma i może je wrzucić?chciałbym to w moim autku zastosować
emceha

Post autor: emceha »

lucjan, podaruj sobie, to jest wpięcie opornika w układ czujnika temp zasysyanego powietrza. Niby oszukujesz kompa że wpada zimniejsza mieszanka i dzięki temu lepiej jeździ ale wątpie. Nie wierzę w rozwiązania podnoszące moc silnika za 1,25 zł :P
Damianos

Post autor: Damianos »

auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa.
emceha

Post autor: emceha »

Damianos pisze:auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa.
:?:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania". dokladajac opornik oszukujemy kompa, ze wpadajace powietrze jest zimniejsze niz w rzeczywistosci przez co wzbogaca mieszanke o dodatkowe porcyjki paliwa
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

Hmmm ja bym tego ssaniem nie nazwał ale niech wam będzie :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

to taki umowne okreslenie, wiadomo ze silniki na wtrysku nie maja ssania :mrgreen:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Damianos

Post autor: Damianos »

cidzej pisze:a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania". dokladajac opornik oszukujemy kompa, ze wpadajace powietrze jest zimniejsze niz w rzeczywistosci przez co wzbogaca mieszanke o dodatkowe porcyjki paliwa

o to wlasnie mi chodzilo ;)

spalanie to pewnie do litra wiecej by potrafilo wzrosnac. Takze wydaje mi sie ze to raczej malo oplacalne.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Damianos pisze:spalanie to pewnie do litra wiecej
oby tylko litr, szczegolnie w zimie :|
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
lucjan

Post autor: lucjan »

to nie jest tak do końca ze ssaniem , bo silnik pracuje na ssaniu do osiągnięcia pewnej temperatury (obroty 1200-1500) potem obroty silnika spadają (800-900)jak się jeździ w zimę to nie jedziesz na ssaniu przez cały czas bo temperatura jest ujemna i wpada zimne powietrze,komputer zmienia miesznkę a mocy większej przez to nie ma
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale ci pojechał nowicjusz :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

hehe, no tak :D kolejny będzie się wymądrzał :D w kraju, w którym połowa "speców" nazywa jednopunktowy wtrysk gaznikiem, zawór bocznikowy powietrza silniczkiem krokowym, a hydrauliczne popychacze zaworów szklankami zawsze znajdzie się jakiś "zbawiciel", który postawi sobie za cel "nawracanie" niewiernych na jedyny słuszny, techniczny język i w tym wypadku pewnie sie wypowie, że w układach wtryskowych nie ma "ssania". I będzie miał w 100% racje, tylko, że jak za każdym razem będziemy opisywać jakie procesy zachodzą w każdym module sterownika, czujnikach itd przy uruchamianiu silnika to wiekszość ludzi nie będzie widziało o co chodzi. Jak napiszemy, że IAT odpowiada za uruchomienie "ssania" - 99% zrozumie i nie będzie miało żadnych pytań :)

czujnik IAT to termistor o ujemnym współczynniku temperaturowym, którego opór maleje wraz ze wzrostem temperatury - sterownik silnika rejestruje zmianę napięcia (deltaU) na elemencie (czyli zmianę temperatury powietrza zasysanego) i na podstawie zapisanego w pamięci programu (mapy paliwa) oraz wskazań pozostałych czujników reguluje czas wtrysku paliwa, skład mieszanki (silniczkiem krokowym/zaworem bocznikowym powietrza) oraz kąt wyprzedzenia zapłonu.

kolega radekbox coś chciał jeszcze dodać czy może lepiej zacznie od zapoznania się z forum, zasad tu panujących, przywitania się ze wszystkimi a potem dopiero przejdzie do krytyki
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

He he wczoraj siedział taki jeden ze mną na wykładzie dla kursantów na kat. B (ja jako wolny słuchacz zaproszony przez przyszłego pracodawcę) i też przy omawianiu poślizgu kół i braku przyczepności na mokrej nawierzchni poprawiał starego instruktora (który z resztą mógłby być jego dziadkiem i wie troche więcej od niego) że takie zjawisko to się "aquaplaning" nazywa :evil: Oj szkoda że jebaniutki skonczy kurs zanim ja tam będę pracował bo bym go delikatnie "nawrócił" na jazdach i udowodnił że z Auto Świata to sobie może co najwyzej wywnioskować które auto można kupić :P 100 % racji dla Łukasza w tym stwierdzeniu
cidzej pisze:jak za każdym razem będziemy opisywać jakie procesy zachodzą w każdym module sterownika, czujnikach itd przy uruchamianiu silnika to wiekszość ludzi nie będzie widziało o co chodzi. Jak napiszemy, że IAT odpowiada za uruchomienie "ssania" - 99% zrozumie i nie będzie miało żadnych pytań
... a radekbox jesli nie wie dlaczego stosuje się cudzysłów to niech się cofnie do podstawówki bo chyba przegapił parę lekcji. Jeśli masz jakąś wiedzę to się nią podziel. To nie FEFK.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

radekbox pisze:co ma ten czujnik z ssaniem
ten czujnik nie ma nic z ssaniem :twisted:
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
emceha

Post autor: emceha »

Damianos pisze:auto jedzie wtedy caly czas na ssaniu i spala wiecej paliwa
emceha pisze: :?:
cidzej pisze:a czego kolega spamer nie rozumie ?? czujnik IAT sluzy wlasnie do wykrycia "zimnych dni" i zalaczenia "ssania".
emceha pisze:Hmmm ja bym tego ssaniem nie nazwał ale niech wam będzie
cidzej pisze:to taki umowne okreslenie, wiadomo ze silniki na wtrysku nie maja ssania
radekbox, czy coś tu ku**a jeszcze nie zostało powiedziane jasno??? Bo chyba moje okulary mnie nie oszukują.
ODPOWIEDZ