problem z zespolonym przełącznikiem ...
Moderator: Moderatorzy
Witam, podczepie się pod temat zeby nowego nie zakładać
Chodzi o to, że właśnie regenerowałem zespolony, bo światła mijania padły.
Wszystko składam, tak jak było, ale kierunki nie chcą odbijać.
Dodam, że przed rozbiórką odbijały bez problemu.
Składam wszystko tak jak było. Jest tam taki biały plastik co wyskakuje jak sie kierunek wrzuci i po jego wciśnięciu powinien odbić. Plastik normalnie wyskakuje po wrzuceniu kierunku, ale po wciśnięciu jest tak jakby brakowało jakiejś siły która by kierunek odbiła
Macie moze jakies rady jak to złożyć do kupy??
Albo może ktoś mi wyjaśni działanie tego mechanizmu: co powoduje, że kierunek odbija??
Chodzi o to, że właśnie regenerowałem zespolony, bo światła mijania padły.
Wszystko składam, tak jak było, ale kierunki nie chcą odbijać.
Dodam, że przed rozbiórką odbijały bez problemu.
Składam wszystko tak jak było. Jest tam taki biały plastik co wyskakuje jak sie kierunek wrzuci i po jego wciśnięciu powinien odbić. Plastik normalnie wyskakuje po wrzuceniu kierunku, ale po wciśnięciu jest tak jakby brakowało jakiejś siły która by kierunek odbiła
Macie moze jakies rady jak to złożyć do kupy??
Albo może ktoś mi wyjaśni działanie tego mechanizmu: co powoduje, że kierunek odbija??
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
musisz wziąć w ręke miernik i zmierzyc czy zespolony dziala, jak dziala,to sprawdzasz okablowanie od niego do skrzynki, jak dziala,to sprawdzasz przekaznik.Mucka13 pisze:Ja mam taki problem że nie działa mi czasowa wycieraczka. zwykłe chodzą normalnie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Witam, mam problem z spryskiwaczami. Otóż przestały mi działać spryskiwacze szyby przedniej i tylnej. Spryski przednie padły, ale nie od razu tylko stopniowo. Raz nacisnąłem nic nie leciało, drugi raz już leciało i po dwóch dniach padły do końca. Tylne działały do dzisiaj i nagle przestały. Do pompki dochodzi napięcie. Na krótko też działa. Chciałem się upewnić czy to na pewno zespolony czy może przekaźnik? Dużo jest zabawy z wyciągnięciem go?
[ Dodano: Sro 26 Sty, 2011 ]
Przekaźnik podmieniony i nic nie działa.
[ Dodano: Sro 26 Sty, 2011 ]
Przekaźnik podmieniony i nic nie działa.
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
zespolony jest beznadziejnie łatwo wyciągnąć, potrzebne są Ci torxy (nie pamiętam rozmiaru) i krzyżak . odkręcasz górny plastik który mocowany jest na 2 śruby torksowe i odchylasz go w stronę licznika (jeśli chcesz możesz go zdjąć całkowicie tylko musisz mocniej za niego pociągnąć bo ta guma go trzyma na 4 wciskach także nie uszkodzisz niczego). zespolony przykręcony jest na 1 śrubę krzyżakową która jest za przyciskiem od awaryjnych tylko troszkę niżej. odkręcasz i już możesz wyciągnąć zespolony, na końcu odepnij obie wtyczki i koniec
[EDIT]
a słychać że pompka pracuje? to że dochodzi napięcie to jeszcze jej nie wyklucza z grona podejrzanych
[EDIT]
a słychać że pompka pracuje? to że dochodzi napięcie to jeszcze jej nie wyklucza z grona podejrzanych
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
no to pewnie przekaźnik, może styki na manetce zaśniedziały i nie daje napięcia do pompki?
[EDIT]
przydałaby się druga osoba, jedna by załączała spryski na zespolonym a druga by sprawdzała czy napięcie dochodzi.
jak będziesz zdejmował zespolony to dokładnie obejrzyj prawą wtyczkę (ona biała jest chyba) czy piny nie są popalone albo zaśniedziałe
[EDIT]
przydałaby się druga osoba, jedna by załączała spryski na zespolonym a druga by sprawdzała czy napięcie dochodzi.
jak będziesz zdejmował zespolony to dokładnie obejrzyj prawą wtyczkę (ona biała jest chyba) czy piny nie są popalone albo zaśniedziałe
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 20:51 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Przekaźnik podmieniłem bo mam. Tylko, że ona ma pięć nóżek, ale u brata wszystko na nim działało, więc chyba nie ma to znaczenia. Jak mierzyłem napięcie we wtyczce to było 12V.
{EDIT}
Wszystko sprawdzę w niedzielę, bo w piątek na studniówkę swoją idę. Brat ma też escorta mk VI więc podmienię zespolony i się upewnię czy to ona na 100%
{EDIT}
Wszystko sprawdzę w niedzielę, bo w piątek na studniówkę swoją idę. Brat ma też escorta mk VI więc podmienię zespolony i się upewnię czy to ona na 100%
- S3ci0r
- Posty: 4782
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
jeśli się nie boisz i masz sprawne łapki to możesz rozebrać zespolony i dobrać się do płytki i ją dokładnie podejrzeć tylko byś musiał rozłączyć jedną z manetek poprzez wylutowanie przewodów, wtedy będzie łatwiej, tylko pamiętaj jaka jest kolejność kabli jak już wyjmiesz tą płytkę to od jej drugiej strony są takie zaokrąglone blaszki po których jeżdżą takie małe hantelki które są zamontowane na białym plastikowym elemencie i jak ruszasz manetką to poprzez podawanie napięć na różne styki załączają się odpowiednie funkcje (tylni spryskiwacz jak wajcha do siebie). jak rozbierzesz będziesz wiedział o co mi chodzi przeczyść te elementy i zabezpiecz czymś wazeliną elektroniczną albo smarem (jak tak zrobiłem).
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
zależy jaki zespolony - w jednym było lutowanie w innym wtykiS3ci0r pisze:tylko byś musiał rozłączyć jedną z manetek poprzez wylutowanie przewodów,
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
W zespolonym pał mi przełącznik załączania świateł mijania (załączał się tylko przód. tył niestety nie/nie zawsze ), przy skręcaniu załączały się samoczynnie światła "długie" i nie działa spryskiwacz szyby przedniej. Po wymianie usterki ustały, to informacja dla Tych co mają podobne problemy. Cena sprawnej używki 40zł , przynajmniej za tyle udało mi się go kupić .
Jastrząb
Jastrząb