problem z zespolonym przełącznikiem ...

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Witam, podczepie się pod temat zeby nowego nie zakładać

Chodzi o to, że właśnie regenerowałem zespolony, bo światła mijania padły.
Wszystko składam, tak jak było, ale kierunki nie chcą odbijać.
Dodam, że przed rozbiórką odbijały bez problemu.
Składam wszystko tak jak było. Jest tam taki biały plastik co wyskakuje jak sie kierunek wrzuci i po jego wciśnięciu powinien odbić. Plastik normalnie wyskakuje po wrzuceniu kierunku, ale po wciśnięciu jest tak jakby brakowało jakiejś siły która by kierunek odbiła

Macie moze jakies rady jak to złożyć do kupy??

Albo może ktoś mi wyjaśni działanie tego mechanizmu: co powoduje, że kierunek odbija??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A nie przekręciłeś sterem gdy miałeś wymontowany zespolony ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Gelo-LBN
Posty: 187
Rejestracja: 12 paź 2007, 18:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Gelo-LBN »

Dzięki Jamszoł, , już złożyłem i wszystko śmiga
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Podczepię się pod temat.
Ja mam taki problem że nie działa mi czasowa wycieraczka. zwykłe chodzą normalnie.
coś się zwaliło czy wystarczy przelutować styki??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Mucka13 pisze:Ja mam taki problem że nie działa mi czasowa wycieraczka. zwykłe chodzą normalnie
musisz wziąć w ręke miernik i zmierzyc czy zespolony dziala, jak dziala,to sprawdzasz okablowanie od niego do skrzynki, jak dziala,to sprawdzasz przekaznik.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Witam, mam problem z spryskiwaczami. Otóż przestały mi działać spryskiwacze szyby przedniej i tylnej. Spryski przednie padły, ale nie od razu tylko stopniowo. Raz nacisnąłem nic nie leciało, drugi raz już leciało i po dwóch dniach padły do końca. Tylne działały do dzisiaj i nagle przestały. Do pompki dochodzi napięcie. Na krótko też działa. Chciałem się upewnić czy to na pewno zespolony czy może przekaźnik? Dużo jest zabawy z wyciągnięciem go?

[ Dodano: Sro 26 Sty, 2011 ]
Przekaźnik podmieniony i nic nie działa.
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

zespolony jest beznadziejnie łatwo wyciągnąć, potrzebne są Ci torxy (nie pamiętam rozmiaru) i krzyżak . odkręcasz górny plastik który mocowany jest na 2 śruby torksowe i odchylasz go w stronę licznika (jeśli chcesz możesz go zdjąć całkowicie tylko musisz mocniej za niego pociągnąć bo ta guma go trzyma na 4 wciskach także nie uszkodzisz niczego). zespolony przykręcony jest na 1 śrubę krzyżakową która jest za przyciskiem od awaryjnych tylko troszkę niżej. odkręcasz i już możesz wyciągnąć zespolony, na końcu odepnij obie wtyczki i koniec :)

[EDIT]
a słychać że pompka pracuje? to że dochodzi napięcie to jeszcze jej nie wyklucza z grona podejrzanych :)
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Pompki nie słychać jak jest podłączona do auta. Działa tylko jak podepnę ją do akumulatora
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

no to pewnie przekaźnik, może styki na manetce zaśniedziały i nie daje napięcia do pompki?

[EDIT]
przydałaby się druga osoba, jedna by załączała spryski na zespolonym a druga by sprawdzała czy napięcie dochodzi.

jak będziesz zdejmował zespolony to dokładnie obejrzyj prawą wtyczkę (ona biała jest chyba) czy piny nie są popalone albo zaśniedziałe
Ostatnio zmieniony 26 sty 2011, 20:51 przez S3ci0r, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Przekaźnik podmieniłem bo mam. Tylko, że ona ma pięć nóżek, ale u brata wszystko na nim działało, więc chyba nie ma to znaczenia. Jak mierzyłem napięcie we wtyczce to było 12V.

{EDIT}
Wszystko sprawdzę w niedzielę, bo w piątek na studniówkę swoją idę. Brat ma też escorta mk VI więc podmienię zespolony i się upewnię czy to ona na 100%
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jeśli się nie boisz i masz sprawne łapki to możesz rozebrać zespolony i dobrać się do płytki i ją dokładnie podejrzeć tylko byś musiał rozłączyć jedną z manetek poprzez wylutowanie przewodów, wtedy będzie łatwiej, tylko pamiętaj jaka jest kolejność kabli :D jak już wyjmiesz tą płytkę to od jej drugiej strony są takie zaokrąglone blaszki po których jeżdżą takie małe hantelki które są zamontowane na białym plastikowym elemencie i jak ruszasz manetką to poprzez podawanie napięć na różne styki załączają się odpowiednie funkcje (tylni spryskiwacz jak wajcha do siebie). jak rozbierzesz będziesz wiedział o co mi chodzi :P przeczyść te elementy i zabezpiecz czymś wazeliną elektroniczną albo smarem (jak tak zrobiłem).
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

S3ci0r pisze:tylko byś musiał rozłączyć jedną z manetek poprzez wylutowanie przewodów,
zależy jaki zespolony - w jednym było lutowanie w innym wtyki ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

W zespolonym pał mi przełącznik załączania świateł mijania (załączał się tylko przód. tył niestety nie/nie zawsze ), przy skręcaniu załączały się samoczynnie światła "długie" i nie działa spryskiwacz szyby przedniej. Po wymianie usterki ustały, to informacja dla Tych co mają podobne problemy. Cena sprawnej używki 40zł , przynajmniej za tyle udało mi się go kupić .

Jastrząb
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja bym przed ostateczną decyzją o kupnie "nowego" reozebrałbym go na części i wszystko ładnie przeczyścił, zabezpieczył styki, nasmarował, jest szansa że podziała a te 40zł zawsze się zaoszczędzi :mrgreen:
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

W niedzielę sprawdzę moja pompkę u brata, jeśli nie zadziała to kupie pompkę, a jak zadziała to rozbiorę zespolony.
ODPOWIEDZ