Czy trudno jest samemu wymienic sprzeglo?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Czy trudno jest samemu wymienic sprzeglo?

Post autor: WieSiu »

Mam pytank o, czy trudno jest wymienic samemu sprzeglo w escorcie po 1991 roku, z silnikiem 1.3 (pewnie w innych silnikach jest podobnie). Kiedys wymienialem w skodzie 130 i tam nie bylo wiekszych problemow z wyciagnieciem i zalozeniem nowego, wiec teraz zastanawiam sie czy dalbym sobie rade rowniez z escortem, czy odlaczanie polosi napedowych jest trudne? Czy pozniejszy etap samego juz wyciagania skrzyni jest latwy :?: Na co warto zwrocic uwage :?: :roll:
Bardzo prosze o pomoc i jakies rady. :wink:
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

sprzęgło

Post autor: robertford »

Witam, a co się u Ciebie dzieje ze sprzęgłem, że musisz wymieniać. I jeszcze pytanko - byłeś w warsztacie pytać się odnośnie szlifowania tarcz w związku z biciem kół?
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

sprzęgło

Post autor: robertford »

Witam, a co się u Ciebie dzieje ze sprzęgłem, że musisz wymieniać. I jeszcze pytanko - byłeś w warsztacie pytać się odnośnie szlifowania tarcz w związku z biciem kół?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

niestety jeszcze nie bylem w tej sprawie w warsztacie, moze jutro jak znajde czas, albo sie zastanowie nad nowymi tarczami (jak znajde tanie i dobre, moze akurat).

Sprzeglo powolutku musze wymieniac,bo jak dam na 2000-2500 obrotow i wiecej, i puszcze blyskawicznie sprzeglo (na jedynce),to samochod nie gasnie, tylko rusza sobie z miejsca trzymajac jeszcze chwile obroty, dopiero jak predkosc bedzie juz odpowiednia do obrotow,to przestaje sie slizgac sprzeglo, jest to powoli bardzo denerwujace. Nie mam co zrobic, wiem tylko ze wymienic sprzeglo musze ,a wiem tez,ze tak super drogie nie jest, tylko jego wymiana duzo kosztuje,wiec sie zastanawiam czy nie zrobic tego samemu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

I podjalem sie tematu tarcz samemu, doszedlem do wniosku,ze nadaja sie do wymiany,bo co mam szlifowac, jak maja juz prawie graniczna wartosc 18mm??? Wiec bede musial wymienic te tarcze w koncu:( Cena to ok 150zl za komplet.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

I tarcze zmienione, wymienialem sam,ale niezle sie narobilem,bo stara nie chciala zejsc, zapiekla sie bardzo mocno. Narazie nie bije przy hamowaniu,ale tez nie powiem zeby mi sie latwo hamowalo, chyba musza sie dotrzec te tarcze. Za dzien dwa pewnie bedzie ok. :? :?

Zmienialem tez uszczelke na zacisku, ciekawe czy teraz w 100% bedzie mi odskakiwac hamulec. Szkoda ze narazie wymienilem tylko na 1 zacisku, ale niestety przy wymianie uszkodzilem jedna nowa sztuke i bede musial kupic druga, wtedy ponowie probe:) Z jednym poprawionym zaciskiem ciezko mi bedzie stwierdzic czy cos sie udalo poprawic :?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

tarcze hamulcowe

Post autor: robertford »

Witam. Jeżeli po zmianie tarcz przestało Ci bić p[odczas hamowania to już powinno tak zostać. Co do samego hamowania ( skuteczności ) to do czasu jak nie ułożą się klocki będziesz odczuwał zmniejszoną skuteczność. U mnie było to samo, ale nie przejmuj się zbytnio tym, bo po przejechaniu około 500 km wszystko powinno grać. A co do wymiany oringów w zaciskach to faktycznie powinieneś to zrobić w obydwu i szczególnie uważać - elementy bardzo delikatne ( nie wiem czy bym się podjął sam tego tematu hahaha ). Ale życzę powodzenia. I czekam na efekty. :lol:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23233
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

I juz teraz moge stwiedzic, ze jest znacznie lepiej, w 90% przypadkow moja kieronica juz nie drży przy hamowaniu, reszta to pewnie nierowna nawierzchnia, przy wiekszej predkosci narazie niczego nieprzyjemnego tez nie zauwazylem. A co do wymiany tych gumowych elementow zaciskow,to rzeczywiscie musze tez w koncu ta druga strone zrobic. Mimo iz to wszystko sam robielem, to nie widze zadnych skutkow ubocznych (np. znoszenia przy hamowaniu),wiec mam satysfakcje,ze nie dalem nikomu zarobic:)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

tarcze hamulcowe

Post autor: robertford »

Odnośnie tych 10 % drżenia kierownicy - może byś jeszcze niezbyt dokładne wyważenie kółek, ale to już normalka.[/img]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wiesiu / Yanek - wygaś temat lub wywal bo ja nie mogę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ