Strona 1 z 2
Sportowy tłumik w 1.8D, czy w ogóle da jakis efekt?
: 29 maja 2008, 09:02
autor: benny
Witam

Mój pierwszy post na tym forum. Escorta mam od około 2 miesięcy i właśnie się zastanawiam czy można w ogóle do diesla zamontować sportowy wydech (oczywiście coś z markowych produktów). Czy przyniesie to w ogóle jakis efekt?
: 29 maja 2008, 15:51
autor: emceha
Klekot to klekot i tu moim skromnym zdaniem
benny ciezko jest mówić o super efektach dźwiękowych skoro będzie sobie klekotał

: 30 maja 2008, 06:51
autor: kupiec
pewien kolo z mojej pracy ma diesla i coś w rodzaju ultera i jak stoi na wolnych obrotach to takie to dziwne bo silnik klekocze a tłumik mruczy ale jak jedzie i da po gazie to nawet nawet.
: 30 maja 2008, 08:17
autor: benny
Z tym, że to jest zwykły dieselek 1.8 bez turbiny to co ja mam tam dawać po gazie

: 30 maja 2008, 08:25
autor: kupiec
po gazie tzn że bardziej słychać tłumik a nie klekot z pod machy.
: 24 cze 2008, 22:51
autor: Tigerbart
Można dać wolnoprzepływowy tłumik do diesela? Głównie chodzi o wzrost mocy a nie efekty dźwiękowe
: 25 cze 2008, 23:33
autor: kupiec
pytałem jednego mechanika o to i powiedział że nie warto. diesel to silnik do jazdy że tak powiem normalnej i tuning silnika to strata kasy.
: 02 sie 2008, 10:18
autor: benny
Chodzi mi raczej o osiągi. Mam zwykłego dieselka bez turbiny i przeglądając forum na temat jakiegoś tuningowania silnika znalazlem tylko info o swapie, a na to za bardzo funduszy brak, gdyz ja biedny student

A wkurzające jest troszke to że auto zaczyna jeździć w miare dopiero od 2500-3000 obrotów

Przed Escortem miałem Poloneza Caro i miałem przelot... i albo to było placebo albo troszke lepiej sie zbierał

Oczywiście był w benzynie, Essi to moj pierwszy desielek stad takie dziwne moje pytania, gdyz przyznaje sie bez bicie kompletnie sie na tych silnikach nie znam

W każdym razie dzieki wielkie za odpowiedzi

: 04 sie 2008, 14:51
autor: kupiec
benny pisze:Mam zwykłego dieselka bez turbiny
no nie rozumię

kupiłeś diesla bez turbiny i czego się spodziewasz? ja mam z turbo i też po 2000 obr czuć że idzie a miałem benzyne i zbierał się inaczej. diesel to nie benzyna i zawsze będzie chodził inaczej.
: 05 sie 2008, 13:45
autor: neosystem
kupiec, ma rację... a co do tłumika to przecież słyszałem o dedykowanych do diesla Golfa... ja już też myślałem o zmianie ale to przy okazji bym musiał zderzak wymienić

: 06 sie 2008, 00:30
autor: neosystem
Bartek T. pisze:- dostawał więcej paliwa
Bartek T. pisze:- zmniejszyć wagę auta (jeśli jeździsz nim sam)
Bartek T. pisze:i lać dobre paliwo, np. Vervę albo Vpower'a
niestety nie wszyscy mogą sobie na takie coś pozwolić...

: 06 sie 2008, 08:44
autor: emceha
neosystem pisze:Bartek T. napisał/a:
- dostawał więcej paliwa
Bartek T. napisał/a:
- zmniejszyć wagę auta (jeśli jeździsz nim sam)
Bartek T. napisał/a:
i lać dobre paliwo, np. Vervę albo Vpower'a
niestety nie wszyscy mogą sobie na takie coś pozwolić...
neosystem, ja myślę, że
Bartek T. miał na myśli porzadne udrożnienie przepływu paliwa czyli wymianę filtra itp. Zmniejszyć wagę auta można poprzez nie zabieranie zbędnych rzeczy do samochodu typu Teściowa

A co do wachy to faktycznie tu się zgodzę: nie każdy ma możliwość lania droższego paliwa

: 06 sie 2008, 10:11
autor: demo
a ja uwazam ze nie ma sensu zaden tlumik sportowy, czy dedykowany czy nie do diesla, jak ci sie koncowka wydechu nie podoba to sobie dospawaj chromowana
a jak ci sie zle dieslem jezdzi kup sobie benzynke
tyle w temacie
po za tym uwazam ze spuszczanie sie w temacie o sportowym tlumika do diesla ktory ma 60 KM i tak nie jedzie (to auto do oszczednej jazdy) jest bez sensu
: 06 sie 2008, 16:47
autor: Tigerbart
demo pisze:a ja uwazam ze nie ma sensu zaden tlumik sportowy, czy dedykowany czy nie do diesla, jak ci sie koncowka wydechu nie podoba to sobie dospawaj chromowana
a jak ci sie zle dieslem jezdzi kup sobie benzynke
tyle w temacie
po za tym uwazam ze spuszczanie sie w temacie o sportowym tlumika do diesla ktory ma 60 KM i tak nie jedzie (to auto do oszczednej jazdy) jest bez sensu
1. nikt nie polecal tlumika
2. na zmiane na benzynke - na to dopiero nie kazdego stac
3. gdy sie usprawni prace silnika (filtr, pompa paliwa, katalizator) to ok 10 KM powinien dostac.
4. zauważyłem, że jak leje się Vpower to troche mniej pali, więc nie jest to takie nieosiąglane, u nas kosztuje 4,70 za litr. A naprawde lepiej auto jedzie, silnik zupelnie inaczej pracuje.
: 06 sie 2008, 17:30
autor: benny
Tankuje Verve na Orlenie i można odczuć mniejsze spalanie. Filtry mam powymieniane (wymieniałem razem z olejem czyli jakieś dwa tygodnie temu). To mój pierwszy diesel, dlatego tak cięzko jest mi się przestawić z benzyny. Dotychczas nie wierzyłem "ropniakom" że odczuć różnicę miedzy silnikami benzynowymi a dieslami. Przesiadając sie z benzyniaka czułem sie strasznie, stad ten wątek na forum... Ale czy teraz bym przeszedł z powrotem na benzyne? No nie wiem
