Wymiana oleju - na jaki ?
Moderator: Moderatorzy
Wymiana oleju - na jaki ?
Witam
Posiadam teraz w silniku olej CASTROL MAGNATEC 15W/40 http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... ional.html
Nadaje sie do silników diesla i benzynówki. Właśnie kilka dni temu dolałem reszte jakies pół litra oleju bo już ubyło troche do minimum. To jest mineralny o ile nie mylę.
Mam już przejechane na nim jakies 8 tysięcy i zostało jakieś 2000 km na wymiane oleju, tylko na jaki ?? narazie upatrzyłem na inny Castrol syntetyk 5w/40 do Turbo Diesla... http://www.allegro.pl/item361859705_cas ... ocja_.html Nie znam sie na tym, jak Wy uważacie czy to dobre rozwiązanie ??
Mam 1.8 TD 90 KM przejechane około 130 000 km
Posiadam teraz w silniku olej CASTROL MAGNATEC 15W/40 http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... ional.html
Nadaje sie do silników diesla i benzynówki. Właśnie kilka dni temu dolałem reszte jakies pół litra oleju bo już ubyło troche do minimum. To jest mineralny o ile nie mylę.
Mam już przejechane na nim jakies 8 tysięcy i zostało jakieś 2000 km na wymiane oleju, tylko na jaki ?? narazie upatrzyłem na inny Castrol syntetyk 5w/40 do Turbo Diesla... http://www.allegro.pl/item361859705_cas ... ocja_.html Nie znam sie na tym, jak Wy uważacie czy to dobre rozwiązanie ??
Mam 1.8 TD 90 KM przejechane około 130 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Apsolutnie nie - odradzam.
Jeździsz na mineralu - więc pozostań przy mineralu.
Odwrotnie czyli z syntetyka na mineral to i owszem ale nie to co Ty proponujesz.
A jeśli się mocno upierasz to raczej kup mół syntetyk.
Ale musiał byś kupić go więcej , bo przy zmianie typu oleju trzeba układ przepłukać.
Jeździsz na mineralu - więc pozostań przy mineralu.
Odwrotnie czyli z syntetyka na mineral to i owszem ale nie to co Ty proponujesz.
A jeśli się mocno upierasz to raczej kup mół syntetyk.
Ale musiał byś kupić go więcej , bo przy zmianie typu oleju trzeba układ przepłukać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dokładnie - wlewasz prawie na minimum - odpalasz silnik niech trochę pochodzi i go zlewasz , puźniej już wlewasz świeży , wymieniasz filter .
Nie musisz wlewać zbyt dużo do płukania - byle miarka sięgała - ale robisz to na postoju - bojak byś ruszył to szarpnie powietrza a w tedy może być nie wesoło.
Nie musisz wlewać zbyt dużo do płukania - byle miarka sięgała - ale robisz to na postoju - bojak byś ruszył to szarpnie powietrza a w tedy może być nie wesoło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ojć to jakieś 4 litry oleju pójdzie na płukanie... To tak jakby koło 50 zł na kilka minut i już do wyrzucenia... Myślę że olej wylany mogę zatrzymać, dam ojcu na konserwacje drewnianych parawanów gdzie na nich wpełzaja winogrona Chyba za świeży olej a nie wypracowany...
Na twoim miejscu zostałbyć na mineralu ? co daje pół syntetyk? jakies poprawy silnika ?? Sorki ze pytam, mętlik mam w głowie...
Na twoim miejscu zostałbyć na mineralu ? co daje pół syntetyk? jakies poprawy silnika ?? Sorki ze pytam, mętlik mam w głowie...
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Cztery litry to prawie pełny stan.mikosz83 pisze:Ojć to jakieś 4 litry oleju pójdzie na płukanie...
Ja pisałem o raczej 2 - 2,5 litra.
Pół syntetyk ma lepsze właściwości smarne i płukące.
Pozostaje kwestia , czy nie masz po mineralu zbyt zasyfiałego silnika - chodzi mi o nagar - bo jeśli jest to po wlaniu pół syntetyka zostanie to wszystko wypłukane i istnieje w tedy szansa na to , że silnik zacznie mieć wycieki.
Ja osobiście pozostał bym przy mineralu.
Ale to ja a Ty zrobisz jak zechcesz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
syntetyk ma duże właściwości myjące - jak jeździłeś na mineralu to na pewno masz jakies nagary olejowe i jesli wrzucisz syntetyka to może je wypłukać... Niby fajnie, czystrzy silnik w środku ale... te nagary często powoduja że nie ma wycieków a jak ich nie będzie to sie okaże że ess znaczy teren..
ups... Jurek mnie wyprzedził...
ups... Jurek mnie wyprzedził...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ja też dziś wymieniłem olej. Wlałem Orlen 20W50 mineralny, chyba jeden z najtańszych i najgęściejszy jaki przewiduje instrukcja do mojego silnika.
Acha i przez ponad pół roku (i całą zimę) używałem moto-doktora z lotosem 15W40 i jak na złość niektórym silnik wcale się nie zatarł. Nie było też żadnych problemów ze spustem oleju - po prostu na ciepłym silniku odkręciłem korek i wszystko ładnie i szybko zeszło. Czyli też "doktor" nie spowodował nagromadzenia się jakiegoś szlamu w misce olejowej - jak czasem niektórzy twierdzą. Czyli większość z tych opowieści o motodoktorach należy traktować z przymróżeniem oka.
Ale teraz to do czegoś tak gęstego jak 20W50 to oczywiście żadnego "doktora" na pewno już nie doleję.
Pozdr.
Acha i przez ponad pół roku (i całą zimę) używałem moto-doktora z lotosem 15W40 i jak na złość niektórym silnik wcale się nie zatarł. Nie było też żadnych problemów ze spustem oleju - po prostu na ciepłym silniku odkręciłem korek i wszystko ładnie i szybko zeszło. Czyli też "doktor" nie spowodował nagromadzenia się jakiegoś szlamu w misce olejowej - jak czasem niektórzy twierdzą. Czyli większość z tych opowieści o motodoktorach należy traktować z przymróżeniem oka.
Ale teraz to do czegoś tak gęstego jak 20W50 to oczywiście żadnego "doktora" na pewno już nie doleję.
Pozdr.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
"doktor" "doktorowi" nie równy, i niestety tylko nieliczne z tych preparatów mają dobra jakość - po prostu dobrze trafiłeśProcurator pisze:Czyli większość z tych opowieści o motodoktorach należy traktować z przymróżeniem oka.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dzięki panowie za pomoc. Jednak zostaję na mineralnym.... ;-)
Mam pytanko troszke z innej beczki... Której firmy oleje są dobre ? Castrol, Mobil, Valvoline itd ??? Ja jeżdżę na Castrolu i nie narzekam. Nie mam wycieków... No może są jakieś odgłosy choć z głuchoty nie da sie sprawdzic jakieś stuki itp.
Mam pytanko troszke z innej beczki... Której firmy oleje są dobre ? Castrol, Mobil, Valvoline itd ??? Ja jeżdżę na Castrolu i nie narzekam. Nie mam wycieków... No może są jakieś odgłosy choć z głuchoty nie da sie sprawdzic jakieś stuki itp.
I coś mi się właśnie wydaje,że ten:http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... html#photo jest właśnie półsyntetykiem.