Wymiana oleju - na jaki ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Wymiana oleju - na jaki ?

Post autor: Mikosz »

Witam
Posiadam teraz w silniku olej CASTROL MAGNATEC 15W/40 -> http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... ional.html
Nadaje sie do silników diesla i benzynówki. Właśnie kilka dni temu dolałem reszte jakies pół litra oleju bo już ubyło troche do minimum. To jest mineralny o ile nie mylę.
Mam już przejechane na nim jakies 8 tysięcy i zostało jakieś 2000 km na wymiane oleju, tylko na jaki ?? narazie upatrzyłem na inny Castrol syntetyk 5w/40 do Turbo Diesla... http://www.allegro.pl/item361859705_cas ... ocja_.html Nie znam sie na tym, jak Wy uważacie czy to dobre rozwiązanie ??
Mam 1.8 TD 90 KM przejechane około 130 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Apsolutnie nie - odradzam.
Jeździsz na mineralu - więc pozostań przy mineralu.
Odwrotnie czyli z syntetyka na mineral to i owszem ale nie to co Ty proponujesz.
A jeśli się mocno upierasz to raczej kup mół syntetyk.
Ale musiał byś kupić go więcej , bo przy zmianie typu oleju trzeba układ przepłukać.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

jamszoł, dzięki za odpowiedź. Może skuszę na pół syntetyka 10w/40 tylko napisz mi na czym polega przepłukanie układu ?? napewno nie wodą :twisted: Może tym pół syntetykiem po trochu wypłukać czy jak ??
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Dokładnie - wlewasz prawie na minimum - odpalasz silnik niech trochę pochodzi i go zlewasz , puźniej już wlewasz świeży , wymieniasz filter .
Nie musisz wlewać zbyt dużo do płukania - byle miarka sięgała - ale robisz to na postoju - bojak byś ruszył to szarpnie powietrza a w tedy może być nie wesoło.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Ojć to jakieś 4 litry oleju pójdzie na płukanie... To tak jakby koło 50 zł na kilka minut i już do wyrzucenia... Myślę że olej wylany mogę zatrzymać, dam ojcu na konserwacje drewnianych parawanów gdzie na nich wpełzaja winogrona :mrgreen: Chyba za świeży olej a nie wypracowany...
Na twoim miejscu zostałbyć na mineralu ? co daje pół syntetyk? jakies poprawy silnika ?? Sorki ze pytam, mętlik mam w głowie...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

mikosz83 pisze:Ojć to jakieś 4 litry oleju pójdzie na płukanie...
Cztery litry to prawie pełny stan.
Ja pisałem o raczej 2 - 2,5 litra.
Pół syntetyk ma lepsze właściwości smarne i płukące.
Pozostaje kwestia , czy nie masz po mineralu zbyt zasyfiałego silnika - chodzi mi o nagar - bo jeśli jest to po wlaniu pół syntetyka zostanie to wszystko wypłukane i istnieje w tedy szansa na to , że silnik zacznie mieć wycieki.
Ja osobiście pozostał bym przy mineralu.
Ale to ja a Ty zrobisz jak zechcesz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

syntetyk ma duże właściwości myjące - jak jeździłeś na mineralu to na pewno masz jakies nagary olejowe i jesli wrzucisz syntetyka to może je wypłukać... Niby fajnie, czystrzy silnik w środku ale... te nagary często powoduja że nie ma wycieków a jak ich nie będzie to sie okaże że ess znaczy teren..

ups... Jurek mnie wyprzedził...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Procurator

Post autor: Procurator »

Ja też dziś wymieniłem olej. Wlałem Orlen 20W50 mineralny, chyba jeden z najtańszych i najgęściejszy jaki przewiduje instrukcja do mojego silnika.
Acha i przez ponad pół roku (i całą zimę) używałem moto-doktora z lotosem 15W40 i jak na złość niektórym silnik wcale się nie zatarł. Nie było też żadnych problemów ze spustem oleju - po prostu na ciepłym silniku odkręciłem korek i wszystko ładnie i szybko zeszło. Czyli też "doktor" nie spowodował nagromadzenia się jakiegoś szlamu w misce olejowej - jak czasem niektórzy twierdzą. Czyli większość z tych opowieści o motodoktorach należy traktować z przymróżeniem oka.
Ale teraz to do czegoś tak gęstego jak 20W50 to oczywiście żadnego "doktora" na pewno już nie doleję.
Pozdr.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Procurator pisze:Czyli większość z tych opowieści o motodoktorach należy traktować z przymróżeniem oka.
"doktor" "doktorowi" nie równy, i niestety tylko nieliczne z tych preparatów mają dobra jakość - po prostu dobrze trafiłeś
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Albo kolega nie przesadził z ilością.
Niektórzy są nadgorliwi - duży wyciek no to dwa doktory i hura przestało cieknąć a za jakiś czas uuu silnik się zatarł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Wg mnie powinieneś pozostać przy Castrolu mineralny, albo jakimś innym dobrym oleju, byle był to minerał, chyba że chcesz przy odrobinie "szczęścia" wymieniać wszelkie uszczelniacze, to zapraszam :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Dzięki panowie za pomoc. Jednak zostaję na mineralnym.... ;-)
Mam pytanko troszke z innej beczki... Której firmy oleje są dobre ? Castrol, Mobil, Valvoline itd ??? Ja jeżdżę na Castrolu i nie narzekam. Nie mam wycieków... No może są jakieś odgłosy choć z głuchoty nie da sie sprawdzic jakieś stuki itp.
Awatar użytkownika
nonam
Posty: 4610
Rejestracja: 06 wrz 2007, 23:24
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nonam »

Castrol, Mobil, Valvoline, Lique Moly (czy jak to się pisało), Elf... :P
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.

Kierowca bombowca.
grzegorz79

Post autor: grzegorz79 »

Mikosz.Jeśli twój silnik nie ma wycieków,nie przepala oleju możesz spróbować wymiany na półsyntetyk(daruj sobie płukanie).Jednak najbezpieczniej było by pozostać przy obecnym oleju.Z drugiej strony do 1.8td w orginale zalewany był półsyntetyk.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

I coś mi się właśnie wydaje,że ten:http://www.allegro.pl/item360488367_cas ... html#photo jest właśnie półsyntetykiem.
ODPOWIEDZ