za full syntetyki (mobil, castrol, elf) to sie placi kolo 40pln/L tak czy siak nizej 10W40 bym nie schodzil bo to dobre dla traktorow i innego wiejskiego sprzetu kaskaderskiego
ostatnio zauwazylem trend (na roznych forach o mobilkach ) przechodzenia na full syntetyki, nawet w przypadku starych i dosc juz zjezdzonych silnikow. bardzo czesto okazuje sie iz po takiej operacji silniki te zyskuja "nowe zycie" i odzyskuja czesc dawnego wigoru, choc jest to okupione sporym wydatkiem (trzeba czesto dolewać duzo drozszego oleju, bo za te 40pln/L castrola mozna miec bańke 5L minerala z Lidla)
zreszta co tu daleko szukać - moje 95koni dopalane podtlenkiem LPG pomimo 303tys km dalej tapla sie w syntetyku 5w40 Elfa i jak to okreslil gosciu, u ktorego bylem tydzien temu na przegladzie gazu (po 15tys km od montazu), po podpieciu sondy pomiarowej w rure i kompa pod Autronica - Panie, to bzyka jak nówka
na koniec chcialem dodac iz normy spalania oleju dla wielu silnikow (zarowno benzynowych jak i diesla - odsylam szczegolnie do danych technicznych silnikow mercedesa) dopuszczaja spalanie 1L/1000km i nie swiadczy to o jakim kolwiek zuzyciu silnika tak przewisuje norma konstrukcyjna i już
ps. np. dla 1.4 CFi norma konstrukcyjna przewiduje 1,13L/1000km - tak mi sprawdził i podał gosciu ze sklepu forda
Wymiana oleju - na jaki ?
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dokładniekupiec pisze:znaczy półsyntetyk to taki kompromis cenowy i właściwości smarowania zachowa?
chociaz ja bym sie zastanowil nad tym http://moto.allegro.pl/item471648600_ol ... ratis.html lub http://moto.allegro.pl/item479689334_5l ... ratis.html , jeśli silnik ma w miare niski i pewny przebieg - to są te pseudo syntetyki czyli nieco lepsze półsyntetyki [gdzies to bylo opisywane w ktoryms z postow, szczegolow nei pamietam wiec mnie za to nie mordujcie - chemikiem nei jestem] a wskazniki 5w30 napewno ulatwia prace i rozruch silnika w niskich temperaturach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
znalazłem gdzie to było opisywane http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
przy wyborze dobrze sprawdzić specyfikację bo w aukcjach to ten sam olej jest i w syntetycznych i półsyntetycznych... np. wspomniany Ford Formula E 5W30... Przeglądając teraz alledrogo znalazłem i taki kwiatek w opisie:
" Przedmiotem aukcji jest ORYGINALNY, w pełni syntetyczny olej silnikowy FORD
5W40 Formula S/SD w opakowaniu 5 litrów
Numer katalogowy FORD: 1502263
Olej półsyntetyczny z klasą jakości API: SL/CF, ACEA: A3/B4 i lepkości 5W40"
przy wyborze dobrze sprawdzić specyfikację bo w aukcjach to ten sam olej jest i w syntetycznych i półsyntetycznych... np. wspomniany Ford Formula E 5W30... Przeglądając teraz alledrogo znalazłem i taki kwiatek w opisie:
" Przedmiotem aukcji jest ORYGINALNY, w pełni syntetyczny olej silnikowy FORD
5W40 Formula S/SD w opakowaniu 5 litrów
Numer katalogowy FORD: 1502263
Olej półsyntetyczny z klasą jakości API: SL/CF, ACEA: A3/B4 i lepkości 5W40"
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Powiem tak - w instrukcjach od wozów z " hydraulicznym " popychaczami zaworów opisują , że po odpaleniu zimnego silnika - zawory mogą klapotać , dopuki olej się nie rozgrzeje.
Po rozgrzaniu oleju - ten staje się rzadszy niż na zimno.
Wniosek - jeśli wlejemy rzadszy olej do silnika zawory wcześniej przestają hałasować .
Wiadomo też , że półsyntetyk jest rzadszy od minerala a syntetyk , od półminerala .
Morzecie sobie dopowiedzieć resztę.
Jeśli ktoś jeździł na mineralnym , to wystarczy przepłukać silnik.
Nagarów po minerale nie ma już tyle co przy olejach mineralnych z ubiegłej dekady - typu Selektol czy Mixol - to nie te czasy.
Minerały nie robią już nagarów bo tak jak syntetyki i półsyntetyki mają w swoim składzie substancje płukące .
Po rozgrzaniu oleju - ten staje się rzadszy niż na zimno.
Wniosek - jeśli wlejemy rzadszy olej do silnika zawory wcześniej przestają hałasować .
Wiadomo też , że półsyntetyk jest rzadszy od minerala a syntetyk , od półminerala .
Morzecie sobie dopowiedzieć resztę.
Jeśli ktoś jeździł na mineralnym , to wystarczy przepłukać silnik.
Nagarów po minerale nie ma już tyle co przy olejach mineralnych z ubiegłej dekady - typu Selektol czy Mixol - to nie te czasy.
Minerały nie robią już nagarów bo tak jak syntetyki i półsyntetyki mają w swoim składzie substancje płukące .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]