Wymiana oleju - na jaki ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

za full syntetyki (mobil, castrol, elf) to sie placi kolo 40pln/L :| tak czy siak nizej 10W40 bym nie schodzil bo to dobre dla traktorow i innego wiejskiego sprzetu kaskaderskiego :D

ostatnio zauwazylem trend (na roznych forach o mobilkach :D) przechodzenia na full syntetyki, nawet w przypadku starych i dosc juz zjezdzonych silnikow. bardzo czesto okazuje sie iz po takiej operacji silniki te zyskuja "nowe zycie" i odzyskuja czesc dawnego wigoru, choc jest to okupione sporym wydatkiem (trzeba czesto dolewać duzo drozszego oleju, bo za te 40pln/L castrola mozna miec bańke 5L minerala z Lidla) :P

zreszta co tu daleko szukać - moje 95koni dopalane podtlenkiem LPG pomimo 303tys km dalej tapla sie w syntetyku 5w40 Elfa :D i jak to okreslil gosciu, u ktorego bylem tydzien temu na przegladzie gazu (po 15tys km od montazu), po podpieciu sondy pomiarowej w rure i kompa pod Autronica - Panie, to bzyka jak nówka :D

na koniec chcialem dodac iz normy spalania oleju dla wielu silnikow (zarowno benzynowych jak i diesla - odsylam szczegolnie do danych technicznych silnikow mercedesa) dopuszczaja spalanie 1L/1000km i nie swiadczy to o jakim kolwiek zuzyciu silnika :) tak przewisuje norma konstrukcyjna i już :D


ps. np. dla 1.4 CFi norma konstrukcyjna przewiduje 1,13L/1000km - tak mi sprawdził i podał gosciu ze sklepu forda
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

znaczy półsyntetyk to taki kompromis cenowy i właściwości smarowania zachowa?
sprzedaje mój stary zajechany silnik i bede miał chociaż na lepszy olej :grin:
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kupiec pisze:znaczy półsyntetyk to taki kompromis cenowy i właściwości smarowania zachowa?
dokładnie

chociaz ja bym sie zastanowil nad tym http://moto.allegro.pl/item471648600_ol ... ratis.html lub http://moto.allegro.pl/item479689334_5l ... ratis.html , jeśli silnik ma w miare niski i pewny przebieg - to są te pseudo syntetyki czyli nieco lepsze półsyntetyki :P [gdzies to bylo opisywane w ktoryms z postow, szczegolow nei pamietam wiec mnie za to nie mordujcie - chemikiem nei jestem] a wskazniki 5w30 napewno ulatwia prace i rozruch silnika w niskich temperaturach :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

znalazłem gdzie to było opisywane http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
przy wyborze dobrze sprawdzić specyfikację bo w aukcjach to ten sam olej jest i w syntetycznych i półsyntetycznych... np. wspomniany Ford Formula E 5W30... Przeglądając teraz alledrogo znalazłem i taki kwiatek w opisie:
" Przedmiotem aukcji jest ORYGINALNY, w pełni syntetyczny olej silnikowy FORD
5W40 Formula S/SD w opakowaniu 5 litrów
Numer katalogowy FORD: 1502263
Olej półsyntetyczny z klasą jakości API: SL/CF, ACEA: A3/B4 i lepkości 5W40" :)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Powiem tak - w instrukcjach od wozów z " hydraulicznym " popychaczami zaworów opisują , że po odpaleniu zimnego silnika - zawory mogą klapotać , dopuki olej się nie rozgrzeje.
Po rozgrzaniu oleju - ten staje się rzadszy niż na zimno.
Wniosek - jeśli wlejemy rzadszy olej do silnika zawory wcześniej przestają hałasować .
Wiadomo też , że półsyntetyk jest rzadszy od minerala a syntetyk , od półminerala .
Morzecie sobie dopowiedzieć resztę.
Jeśli ktoś jeździł na mineralnym , to wystarczy przepłukać silnik.
Nagarów po minerale nie ma już tyle co przy olejach mineralnych z ubiegłej dekady - typu Selektol czy Mixol - to nie te czasy.
Minerały nie robią już nagarów bo tak jak syntetyki i półsyntetyki mają w swoim składzie substancje płukące .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ