Strona 1 z 2
jak polepszyć hamulce w escorcie cabrio
: 15 maja 2008, 11:21
autor: Arcadio
witam
mam 1.6 16v 1996 mk7 cabrio ale moje oryginalne hamulce jakoś do mnie nie przemawiają. Stąd moje pytanie: Jak można polepszyć hamulce?
co wymienić itp. w grę wchodzi tylko plug-n-play

aby nie robić żadnych rzeźb itp.
nie znam się ale czy wymiana tarcz na inne, bębnów, klocków, płynu da coś jeśli da to na jakie najlepiej wymienić.
pozdrawiam
i z góry dziękuję za odpowiedź
chyba nie tu wpisałem, więc proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu( przepraszam)
: 15 maja 2008, 12:08
autor: yezozwierz
Załóż z RS'a tarcze przód i zaciski. Mogę załatwić taki komplecik za 250zł - tarcze ładne, bez rantów, proste, ponoć Brembo. Zakładasz tarcze i jedziesz. tak mi się wydaje że nic trudnego w tym nie ma, ale jak jest to mnie poprawcie

Dla porównania komplet nowy (ten ma nieduzo przejechane) to: tarcza mikoda (najtańsza polska) 2szt ok 200zł + klocki ATE 120zł (i kup jeszcze zaciski do tego, ok 100zł choć okazje się zdarzają). Więc ten komplet wydaje się fajny nawet

A i jak byś chciał pobawić się z tarczami na tył to mam do sprzedania, komplet tarczobębnów z RS'a. Dokładnie opisany w wątku orionblue w dziale giełda.
: 15 maja 2008, 15:15
autor: orion
ja proponuję założyć z przodu tarcze i zaciski od mondeo V6 była gdzieś foto relacja na forum
: 15 maja 2008, 16:05
autor: emceha
Arcadio, jak już coś myśleć to zaciski i tarcze z mondeo V6 (średica tarczy 280 mm) tylko jest lekka rzeźba mianowicie rozwiercenie otworów w zwrotnicy z 10 na 12 bo mondek ma większe śruby oraz podkładka pod tarcze (nie pamiętam ale chyba 2 mm) bo jest inne odsadzenie. Kupa ludu tak zrobiła i escort staje w miejscu

Tracze i zaciski z RS/XR3i to też dobry pomysł bo tu wszystko jest plug n play z tym że średnica mniejsza od mondka o 20 mm ale większa od twoich o 20

No i na tył jak Ci już
yezozwierz pisał tarczobębny z RS/XR3i i bedzie miodzio
Tu masz link do fotorelacji i opsiu
Fryszarda na temat swapu hampli z mondka V6
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... c&start=15
: 15 maja 2008, 16:27
autor: yezozwierz
Pomijam fakt że taka modyfikacja w tak ważnym elemencie jest niebezpieczna w mojej opinii. A nawet jeśli ludzie jeżdżą to może być różnie. Stanie się coś, badania techniczne samochodu i wyjdzie że nieatestowana przeróbka tak ważnego elementu i co? Miałem chrapkę na takie hamulce, ale wolę nie ryzykować.
: 15 maja 2008, 18:46
autor: Yagr
Arcadio, jeśli proponowane przeróbki ci nie za bardzo pasują to najprostszą metodą jest wymiana tarczy i klocków na lepsze - polecam ATE power disk, te nacinane tarcze. Może to nie będzie stawanie w miejscu ale na pewno odczujesz różnicę. A wszystko jest plug&play - nawet zacisków nie trzeba zmieniać

: 15 maja 2008, 21:12
autor: Jamszoł
A ja proponuję co innego.
Hamulce wydają Ci się mało skuteczne ?
Zrób tak jak powinieneś zrobić od początku.
Wjedź na stację diagnostyczną i sprawdź na rolkach na ile rzeczywiście Ci hamuje .
Jeśli są słabe , to oznacza , że masz przypalone tarcze i klocki.
W takim przypadku kup nowe - oryginalne do twego wozu np. firmy Brembo i na pewno będzie dobrze , bez żadnych przeróbek.
Warto przy okazji sprawdzić stan amortyzatorów - jeśli masz mało skuteczne - droga hamowania wydłuża się znacznie.
: 15 maja 2008, 21:34
autor: Arcadio
o auto dbam, więc amory z tyłu w ciągu 4 lat zmieniałem 2 razy a z przodu nowe mcpersony i amorki. co do tarcz to mają ok 2 lat i śa chyba firmy brembo ale jakieś zwykłe. bębny również mają ok 2 lat. napewno zmienię szczęki klocki i zobacze jak to wyjdzie, napewno będzie poprawa. mechanik zdiagnozował że rdza w bębnach i samoregulatory coś nie tak działają. z przodu natomiast coś nie tak z zaciskami(trzeba coś przeczyscic) jutro będe go widział to wypytam i jade do serwisu.
co do pomysłów modyfikacji hamulców to najbardziej podobał mi isę ten pomysł z tarczami większymi o 20 mm od RS/XR3i. jutro będę wiedział więcej to napiszę.
dzięki za pomysły.
: 16 maja 2008, 09:34
autor: emceha
Arcadio pisze:co do pomysłów modyfikacji hamulców to najbardziej podobał mi isę ten pomysł z tarczami większymi o 20 mm od RS/XR3i
Pamiętaj że bez wymiany zacisków się nie obejdzie

: 16 maja 2008, 19:43
autor: yezozwierz
ja moge zalatwic caly komplecik na swapa

: 27 maja 2008, 14:31
autor: Arcadio
wyczyszczenie hamulców pomogło. teraz jest igła i hamuje tak jak chcę

: 28 maja 2008, 04:06
autor: WieSiu
co rozumiesz przez wyczyszczenie hamulcow ? tarcze czyms przetarles ?
: 09 kwie 2010, 17:08
autor: Mikosz
Arcadio, no odpisz wkońcu w jaki sposób robiłeś wyczyszczenie ???
Nieładnie tak nie zdradzać...

: 09 kwie 2010, 17:11
autor: nonam
Mikosz ale odkopałeś starocia

: 05 wrz 2010, 19:53
autor: KacpeR
Podłączę się do tematu. Czy dużym problemem jest przekładka tarcz tylnych z RS'a w miejsce bębnów? Co jest do tego potrzebne?