Maglownica

Moderator: Moderatorzy

simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

maglownice są inne różnią się trzpieniem łączącym go z kolumną kierownicza
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ale mówisz o różnicach rocznikowo czyli do 95 i od 96?
czy w zależności o wersji silnikowych?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

płynu wejdzie ci około 15 - 2 litry.
kup używke - nie ma co się bawić w regenerację bo komplet uszczelek kosztuje 200 zł a osobno ich nie podbierzesz , bo to Ford a Fordzio ma inne niż wszystkie samochody.
w wersjach 96 i młodszych są inne niż w wersjach do 96
Mati ma inną i ja też
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ok Jurku a powiedzm i jak sie odpowietrza ten układ? bo slyszałem jakieś patenty ale nie kompletne i nie wiem o o nich sądzić aa
czy z jakiegoś innego Forda bedzie pasowała maglownica do mojego Essa?
zastanawiam sie jak dokłądnie sprawdzić czy maglownica jest już tak zuzyta, ze nadaje sie do wymiany? mozna to zweryfikować samemu? tak żeby sie nie oszukać i być pewnym, ze to maglownica ma luz a nie końcówki,
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Musisz we dwóch.
Jeden majta sterem a ty z kanału musisz patrzeć - oczywiście najpierw na końcówki - jeśli one są dobre to luz ma maglownicy poczujesz łapiąc za drążek ręką i usłyszysz jak puka w środku.
Sprawdzaj na wyłączonym silniku.
Co do odpowietrzania - unieś przód wozu do góry (obie strony na raz) zalej płynem zbiorniczek , nie zakręcaj korka i kręć sterem do oporu parę razy w lewo i w prawo - wstępnie odpowietrzysz układ .
W trakcie kręcenia np. po trzech razach , wyjdź z wozu i dolej płynu do zbiorniczka.
Gdy przestanie ze zbiorniczka ubywać płynu , możesz go zakręcić (korek).
Spuść Esa na dół odpal silnik i pokręć jeszcze kilka razy na odpalonym silniku.
Nie rób tego od razu na odpalonym silniku , bo jak pompa nie ma płynu , to dostaje w D... a poza tym jak pompa pracuje a ma powietrze , to te powietrze roztrzepie wraz z płynem i jest wtedy ciężko taki układ odpowietrzyć bo z płynu robi się mleko (drobniutkie pęcherzyki powietrza ) .
U ciebie ( 93 rocznik) jest starego typu maglownica.
U nas w Kaliszu jak kupowaliśmy Matiemu w zeszłym miesiącu , to mieli na szrocie 3 a do mojego jedną.
Na szczęście u nas jest taki szrot , że dają Ci paragon i gwarancję rozruchową + zaznaczają wszystkie wymienne części , żeby ktoś nie prubował ich oszukać.
Przekładnia kosztowała nas 200 zł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Wielkie dzięki Jamszoł za całą pomoc, dam Ci bonusa w jakimś moim temacie bo w tym nie mogę,
a wracajać do tematu to jak poznać że przykąłdnia taka już wyjęta, która nie cieknie a lezy trochę czasu nie ma luzu?
bo jak pracuje w samochodzie to widac a jak poleży troche to pewne luzy moga się zamarkowac, i można ie oszukać
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

raczej nie powinny się pokasować bo tam gdzie mogły by masz w miarę szczelne harmonijki gumowo metalowe.
Co do sprawdzenia , to jak przyciśniesz nogą do ziemi korpus maglownicy i pociągniesz w lewo i prawo za drążek to wyczujesz luz.
Lekki może być , bo przekładnia taka jest sucha.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

oto foty mojej maglownicy, powiedzcie mi prosże jakiego jesto na typu, bo ma przewody i przykręcane i wciskane i na które mam patrzeć by wiedzieć jakiego jest ona typu?
Załączniki
3.jpg
2.jpg
1.jpg
emceha

Post autor: emceha »

Masz taką z wciskanymi i zabezpieczonymi blaszką ;) Ogólnie powinieneś zrobić foto od góry od striny skrzyni to wtedy by było widać najlepiej :P
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

jutro to zrobię, ale jeśłi jest na wciskane to ta którą Ty masz by pasowała?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Daj foto z pod misy olejowej w większym oddaleniu , żeby była widoczna od tej harmonijki do przewodów które do niej przychodzą.
Nowa też ma przykręcane i wciskane :(
Widzę , że z pod harmonijki Ci cieknie :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

no właśnie cieknie i też tak patrzyłęm, ze są i wciskane i przykęcane i teraz nie wiem jaki typ mam wkońcu
generalnie to na które przewody trzeba patrzeć by to odróżnić?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

nowe są dopiero w MK 7 ale zrób foto tak jak pisałem , żeby było widać całość od harmonijki po wejście rurek do przekładni.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Maglownica starego typu.

Post autor: Jamszoł »

Zrobie of.
Masz tu zdjęcia maglownicy , starego typu od Esa Matiego.
Załączniki
IMG_0209.jpg
IMG_0210.jpg
IMG_0211.jpg
IMG_0212.jpg
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

Czy lepiej kupić używaną w niewiadomo dokońca jakim stanie czy dać trochę więcej za regenerowaną?
np coś takiego http://www.allegro.pl/item421359927_mag ... rt_95.html
ODPOWIEDZ