Maglownica
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
płynu wejdzie ci około 15 - 2 litry.
kup używke - nie ma co się bawić w regenerację bo komplet uszczelek kosztuje 200 zł a osobno ich nie podbierzesz , bo to Ford a Fordzio ma inne niż wszystkie samochody.
w wersjach 96 i młodszych są inne niż w wersjach do 96
Mati ma inną i ja też
kup używke - nie ma co się bawić w regenerację bo komplet uszczelek kosztuje 200 zł a osobno ich nie podbierzesz , bo to Ford a Fordzio ma inne niż wszystkie samochody.
w wersjach 96 i młodszych są inne niż w wersjach do 96
Mati ma inną i ja też
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ok Jurku a powiedzm i jak sie odpowietrza ten układ? bo slyszałem jakieś patenty ale nie kompletne i nie wiem o o nich sądzić
czy z jakiegoś innego Forda bedzie pasowała maglownica do mojego Essa?
zastanawiam sie jak dokłądnie sprawdzić czy maglownica jest już tak zuzyta, ze nadaje sie do wymiany? mozna to zweryfikować samemu? tak żeby sie nie oszukać i być pewnym, ze to maglownica ma luz a nie końcówki,
czy z jakiegoś innego Forda bedzie pasowała maglownica do mojego Essa?
zastanawiam sie jak dokłądnie sprawdzić czy maglownica jest już tak zuzyta, ze nadaje sie do wymiany? mozna to zweryfikować samemu? tak żeby sie nie oszukać i być pewnym, ze to maglownica ma luz a nie końcówki,
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Musisz we dwóch.
Jeden majta sterem a ty z kanału musisz patrzeć - oczywiście najpierw na końcówki - jeśli one są dobre to luz ma maglownicy poczujesz łapiąc za drążek ręką i usłyszysz jak puka w środku.
Sprawdzaj na wyłączonym silniku.
Co do odpowietrzania - unieś przód wozu do góry (obie strony na raz) zalej płynem zbiorniczek , nie zakręcaj korka i kręć sterem do oporu parę razy w lewo i w prawo - wstępnie odpowietrzysz układ .
W trakcie kręcenia np. po trzech razach , wyjdź z wozu i dolej płynu do zbiorniczka.
Gdy przestanie ze zbiorniczka ubywać płynu , możesz go zakręcić (korek).
Spuść Esa na dół odpal silnik i pokręć jeszcze kilka razy na odpalonym silniku.
Nie rób tego od razu na odpalonym silniku , bo jak pompa nie ma płynu , to dostaje w D... a poza tym jak pompa pracuje a ma powietrze , to te powietrze roztrzepie wraz z płynem i jest wtedy ciężko taki układ odpowietrzyć bo z płynu robi się mleko (drobniutkie pęcherzyki powietrza ) .
U ciebie ( 93 rocznik) jest starego typu maglownica.
U nas w Kaliszu jak kupowaliśmy Matiemu w zeszłym miesiącu , to mieli na szrocie 3 a do mojego jedną.
Na szczęście u nas jest taki szrot , że dają Ci paragon i gwarancję rozruchową + zaznaczają wszystkie wymienne części , żeby ktoś nie prubował ich oszukać.
Przekładnia kosztowała nas 200 zł.
Jeden majta sterem a ty z kanału musisz patrzeć - oczywiście najpierw na końcówki - jeśli one są dobre to luz ma maglownicy poczujesz łapiąc za drążek ręką i usłyszysz jak puka w środku.
Sprawdzaj na wyłączonym silniku.
Co do odpowietrzania - unieś przód wozu do góry (obie strony na raz) zalej płynem zbiorniczek , nie zakręcaj korka i kręć sterem do oporu parę razy w lewo i w prawo - wstępnie odpowietrzysz układ .
W trakcie kręcenia np. po trzech razach , wyjdź z wozu i dolej płynu do zbiorniczka.
Gdy przestanie ze zbiorniczka ubywać płynu , możesz go zakręcić (korek).
Spuść Esa na dół odpal silnik i pokręć jeszcze kilka razy na odpalonym silniku.
Nie rób tego od razu na odpalonym silniku , bo jak pompa nie ma płynu , to dostaje w D... a poza tym jak pompa pracuje a ma powietrze , to te powietrze roztrzepie wraz z płynem i jest wtedy ciężko taki układ odpowietrzyć bo z płynu robi się mleko (drobniutkie pęcherzyki powietrza ) .
U ciebie ( 93 rocznik) jest starego typu maglownica.
U nas w Kaliszu jak kupowaliśmy Matiemu w zeszłym miesiącu , to mieli na szrocie 3 a do mojego jedną.
Na szczęście u nas jest taki szrot , że dają Ci paragon i gwarancję rozruchową + zaznaczają wszystkie wymienne części , żeby ktoś nie prubował ich oszukać.
Przekładnia kosztowała nas 200 zł.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wielkie dzięki Jamszoł za całą pomoc, dam Ci bonusa w jakimś moim temacie bo w tym nie mogę,
a wracajać do tematu to jak poznać że przykąłdnia taka już wyjęta, która nie cieknie a lezy trochę czasu nie ma luzu?
bo jak pracuje w samochodzie to widac a jak poleży troche to pewne luzy moga się zamarkowac, i można ie oszukać
a wracajać do tematu to jak poznać że przykąłdnia taka już wyjęta, która nie cieknie a lezy trochę czasu nie ma luzu?
bo jak pracuje w samochodzie to widac a jak poleży troche to pewne luzy moga się zamarkowac, i można ie oszukać
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
raczej nie powinny się pokasować bo tam gdzie mogły by masz w miarę szczelne harmonijki gumowo metalowe.
Co do sprawdzenia , to jak przyciśniesz nogą do ziemi korpus maglownicy i pociągniesz w lewo i prawo za drążek to wyczujesz luz.
Lekki może być , bo przekładnia taka jest sucha.
Co do sprawdzenia , to jak przyciśniesz nogą do ziemi korpus maglownicy i pociągniesz w lewo i prawo za drążek to wyczujesz luz.
Lekki może być , bo przekładnia taka jest sucha.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Maglownica starego typu.
Zrobie of.
Masz tu zdjęcia maglownicy , starego typu od Esa Matiego.
Masz tu zdjęcia maglownicy , starego typu od Esa Matiego.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Czy lepiej kupić używaną w niewiadomo dokońca jakim stanie czy dać trochę więcej za regenerowaną?
np coś takiego http://www.allegro.pl/item421359927_mag ... rt_95.html
np coś takiego http://www.allegro.pl/item421359927_mag ... rt_95.html