Strona 1 z 1
1,8 D - cieply nie odpala
: 03 maja 2008, 20:43
autor: zanzi
Silnik nie chce odpalac jak jest za cieply,tzn jak przyjade z trasy (wskazowka temp jest tak w polowie,albo trche mniej) wylacze go po 5 minutach chce odpalic a on nie chce, odczekam z 2 h i odpali . Ma ktos jakies propozycje co to moze byc? Slyszalem ze moze nie otwiera termo zaworek, gdzie go szukac... jak wyglada? Mam nadzieje ze to nie jest brak kompresji

. Mam tez za maly prad ladowania,ale to chyba nie ma wplywa na odpalanie go...?
Z gory dzieki za pomoc
ps. mam nadzieje ze nie powtarzam tematu,o odpalaniu diesli jest sporo,ale takiego przypadku nie znalazlem.
: 04 maja 2008, 16:40
autor: grzegorz79
Ciekawe.Jezeli dobrze zrozumiałem problem jest tylko na ciepłym silniku(na zimnym nie ma problemu)-problem kompresji odpada(problemy były by na zimnym).Co do słabego ładowania to dieslu prąd rozruchowy ma istotne znaczenie,jednak ponownie większe problemy powinny być na zimnym silniku.Powiem szczerze brak mi pomysłu-jedynie nasuwa mi się mozliwość problemu z rozrusznikiem i nie podawaniem paliwa.
: 04 maja 2008, 17:20
autor: Yagr
a rozrusznik ci kręci na ciepłym? Czy jest tak że na zimnym bez problemu a na ciepłym nawet nie zakręci?
: 04 maja 2008, 22:05
autor: zanzi
na zimnym (po nocy) odpala,co prawda tez bez rewelacji,ale zakrece 2,3 razy i odpali zawsze, pozniej juz kreci od razu,dopuki nie jest zbyt duza temperatura. Rozrusznik kreci,ale silnik nawet nie "kaszle". Jak silnik ostygnie to odpali. Chyba wlasnie problem jest z paliwem. Slyszalem,ze moze nie otwierac sie ten termo zaworek (moze zle go nazywam),ktory otwira doplyw paliwa, ale nie wiem gdzie go szukac. A co do pradu ladowania to rozebralem alternator i szczotki sa do wymiany,wiec jeden problem bedzie chyba rozwiazany.
: 05 maja 2008, 21:49
autor: grzegorz79
Może się mylę,ale nie termozaworek,ale zawór stop.Ale czemu miałby psocić tylko na rozgrzanym?
: 07 maja 2008, 12:07
autor: driver98
Być może czujnik temperatury,ten przy termostacie,źle działa i podaje złe wartości,a ten 'stop'znajduje się tuż za pompą wtryskową,tak lekko pod przewodami podciśnienia.
: 07 maja 2008, 19:43
autor: zanzi
Juz znalazlem ten zawor,zle pisalem nazywa sie on elektro zawor

W weekend wymienie i zobaczymy czy cos pomoze
: 10 maja 2008, 19:02
autor: zanzi
hmm,teraz jak wymienilem zawor,to wogole nie chce odpalic

Wogule nie zasyca paliwa

: 11 maja 2008, 12:51
autor: grzegorz79
USciślij jaki zawór-stop,czy korektor kąta wtrysku?
: 11 maja 2008, 14:15
autor: zanzi
Na paragonie pisze: zawor odcinajacy pompy wtryskowej. Wkoncu sie zdenerwowalem i wziolem samochod na pych to odpail od razu,ale przejechalem 50 m i zgasl od kluczyka nie chcial zapalic,jeszcze raz na pych zapalil i juz chodzil,rozgrzalem go troche i pozniej odpalil od kluczyka,teraz sie studzi i spruboje na zimnym go odpalic. Przedtem prubowalem odpalic go z ominieciem filtra , przelewalem paliwo bezposrednio do wezyko,bo myslalem ze moze sie zapowietrzyl i nic. Acha jak wlalem paliwo do wezykow to jak krecilem to to paliwo co w wezykach bylo to popmpa zasysala,ale nowe paliwo z filtra juz nie wypluwalo.
: 12 maja 2008, 17:54
autor: zanzi
Ma ktos jakis schemat pompy wtryskowej???? Mozna cos przy niej zrobic nie ruszajac rozrzadu,widzialem tam z gory jakies sruby imbusowe,ale troche boje sie tego ruszac,ze uszczelki pojda,albo cos,a niewiem nawet czy cos zobacze jak to odkrece.
: 12 maja 2008, 19:14
autor: Jamszoł
Poszukaj na forum a znajdziesz.
Wstawiałem rys. pomp.
: 12 maja 2008, 22:40
autor: zanzi
dzieki,szukalem,ale widocznie nie dokladnie,znalazlem tylko opis jak ja wymontowac,poszukam jeszcze raz

: 20 maja 2008, 22:31
autor: zanzi
Wymienilem pompe wtryskowa na nowa-uzywana

zabulilem z wymiana 550zl ale jak narazie jest super, odpala od reki.Jeszcze musze sprawdzc jak bedzie odpalal bardzo cieply,ale to w przyszlym tygodniu bo teraz w trase sie nie wybieram