Strona 1 z 1

Wymiana linki i napinacza sprzęgła.

: 02 maja 2008, 19:01
autor: Jamszoł
Na początek proponuję odłączenie akumulatora z racji tego , że lepszy dostęp do pedalicji jest wtedy gdy odepniemy całkowicie skrzynkę bezpiecznikową.
Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę.
Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów.
Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia .
Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła .
Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi.
Oś należy zdemontować.
Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr .
W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca.
Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm.
Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedał hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało.
Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką.
Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła.
Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału.
Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika.
Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej.
Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie.
Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni.
Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika.
W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku.


Na koniec dopiszę jeszcze tak :
Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei:

Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka.
Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej.

: 23 cze 2008, 21:44
autor: ~m!s!3k
Dzięki za opis jak po kolei to zmienić, bo w najbliższych dniach mnie to czeka.

Jakiś czas temu wpadł mi pedał sprzęgła i pierwsza myśl która mi wpadła że to właśnie sprzęgło się skończyło, ale po zmianie na nowe które już sie prześlizgiwało okazało się że to nie to... I dlatego czeka mnie teraz zmiana tego napinacza.

A narazie jeżdżę na patencie, na linkę przy skrzyni nałożyłem tyle podkładek żeby dało rade spokojnie i bez zgrzytów wrzucać biegi i normalnie jeździć, z racji tego że auta używam do pracy.

Jeszcze raz dzięki jamszoł, bo nie cholery nie wiedziałem jak sie za to zabrać :)

: 23 cze 2008, 22:52
autor: lordpablo
osobiście wyrzyciłęm fotel, dzięi temu miałem więcej miejsca, a za drugim razem zdemontowałem cale mocowanie pedałó gdyż albowiem za pierwszym razem coś się..... i nie mogłem założyć zawleczki

: 24 cze 2008, 10:39
autor: orion
jamszoł, ale tan twój synalek to ma dobrze bo mnie szlag trafiał jak to u siebie wymieniałem a Ty jeszcze nawet zdjęcia robiłeś

: 24 cze 2008, 16:34
autor: lordpablo
tak Łukasz, w pewnym momencie to był szysbszy niż Szybki Lopez, bo kliknął fotę na której sam się nalazł :shock: :mrgreen:

: 25 cze 2008, 17:01
autor: Jamszoł
A tą fotę to strzelił Mati :mrgreen: bo jak ja klołem między fotelem a kierą , to on się nudził. :mrgreen:

: 27 lut 2009, 20:07
autor: Grand
prościej zdemontowac cały fotel ( 5 śrób M6 ) i bawić się leżąc na plecach.
przerabiałem to kilkakrotnie aż w końcu usunąłem tą samoregulacje poprzez przewiercenie wszystkiego na wylot i skręcenie śrubą na sztywno
efekt ? od 30 tys km spokój ;]

: 27 lut 2009, 20:36
autor: Jamszoł
Grand pisze:prościej zdemontowac cały fotel ( 5 śrób M6 ) i bawić się leżąc na plecach.
Nic nie prościej leżąc na plecach wszystko masz do góry kołami , nad głowa i łatwo o zapruszenie oka.Gorsze żeczy się robiło w mniej dostępnych miejscach - spróbuj odkręcić wentylator w Renault Magnum , bez ściagania chłodnicy , intercoolera i chłodnicy klimy :mrgreen: Wystarczy uklęknąć obok samochodu i się lekko pochylić albo połozyć jak widać na zdjęciu.
Grand pisze:aż w końcu usunąłem tą samoregulacje poprzez przewiercenie wszystkiego na wylot i skręcenie śrubą na sztywno
To dla mnie , to już druciarstwo.
W większości żeczy nie potrzeba poprawiac po fabryce - na pewno mądżejsi od Ciebie stwierdzili , że tak jest najlepiej .
Jeśli by bylo inaczej , to równie dobrze oczko od linki , można przyspawac do pedału sprzęgła. :mrgreen:

: 27 lut 2009, 20:45
autor: bodzio82
Jamszoł pisze:Jeśli by bylo inaczej , to równie dobrze oczko od linki , można przyspawac do pedału sprzęgła.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

: 28 lut 2009, 22:58
autor: Grand
Jamszoł pisze:
Grand pisze:prościej zdemontowac cały fotel ( 5 śrób M6 ) i bawić się leżąc na plecach.
Nic nie prościej leżąc na plecach wszystko masz do góry kołami , nad głowa i łatwo o zapruszenie oka.Gorsze żeczy się robiło w mniej dostępnych miejscach - spróbuj odkręcić wentylator w Renault Magnum , bez ściagania chłodnicy , intercoolera i chłodnicy klimy :mrgreen: Wystarczy uklęknąć obok samochodu i się lekko pochylić albo połozyć jak widać na zdjęciu.
Grand pisze:aż w końcu usunąłem tą samoregulacje poprzez przewiercenie wszystkiego na wylot i skręcenie śrubą na sztywno
To dla mnie , to już druciarstwo.
W większości żeczy nie potrzeba poprawiac po fabryce - na pewno mądżejsi od Ciebie stwierdzili , że tak jest najlepiej .
Jeśli by bylo inaczej , to równie dobrze oczko od linki , można przyspawac do pedału sprzęgła. :mrgreen:
tak? to jeszcze mi wyjaśnij dlaczego Ford zrezygnował z tej zajebistej samoregulacji i późniejsze modele escorta ( po mk5 ) już mają normalne cywilizowane sprzęgło a nie
zapadki sprężynki druciki ząbki...

to właśnie jest pomyłka firmy którą usunięto zewzględu na dużą awaryjność !
dlatego też przewiercenie i skręcenie wszystkiego na sztywno jest idealnym patentem

: 28 lut 2009, 23:09
autor: leszek
Grand pisze:tak? to jeszcze mi wyjaśnij dlaczego Ford zrezygnował z tej zajebistej samoregulacji i późniejsze modele escorta ( po mk5 ) już mają normalne cywilizowane sprzęgło a nie
zapadki sprężynki druciki ząbki...
No troszkę nie bardzo.... ja mam MKVII i u mnie jest ten "samoregulator"

A tak poza tym to nie jest dział/temat na dyskusje.

: 01 mar 2009, 00:21
autor: Jamszoł
leszek pisze:No troszkę nie bardzo.... ja mam MKVII i u mnie jest ten "samoregulator"
A tu dodaje rys.tech. od Esa z 2000 r.
Grand pisze: tak? to jeszcze mi wyjaśnij dlaczego Ford zrezygnował z tej zajebistej samoregulacji i późniejsze modele escorta ( po mk5 ) już mają normalne cywilizowane sprzęgło
Kto ci takich głupot naopowiadał :razz:

: 06 lis 2011, 00:38
autor: S3ci0r
po dzisiejszej walce z wymianą samoregulatora linki sprzęgła postanowiłem podzielić się swoimi spostrzeżeniami - dotyczy to escortka MK7:
  • - brak lewej zawleczki na ośce pedałów, wbijamy od razu ośkę w prawą stronę (w stronę nagrzewnicy) i zdejmujemy zawleczkę z prawej strony pedału hamulcowego a następnie wybijamy oś w lewą stronę (w stronę skrzynki bezpieczników)
    - przed wybijaniem osi polecam popsikać ją na całej długości WD-40 - znacznie ułatwiło mi to jej wyciągnięcie
    - pedał hamulca połączony jest (z lewej strony w połowie swojej wysokości) z grodzią za pomocą sprężyny powrotnej. przed zdjęciem pedała należy sprężynę odczepić uważając aby nie wystrzeliła nam ona i nie zrobiła krzywdy.
    - wymontowany pedał sprzęgła składa się z pedału, śruby regulującej na imbuls i plastikowego samoregulatora. nie ma w nim żadnej sprężynki łączącej samoregulator z pedałem.
    - osobiście było mi łatwiej najpierw zaczepić samoregulator do linki sprzęgła a następnie zamontować do tego pedał.

: 06 lis 2011, 12:42
autor: Jamszoł
Oczywiście S3ci0r, pisze o Esie MK7 a ja pisałem o MK5 - więc nie sugerować się tym , że ja pisałem co innego i Sebastian co innego