Wymiana linki i napinacza sprzęgła.
: 02 maja 2008, 19:01
Na początek proponuję odłączenie akumulatora z racji tego , że lepszy dostęp do pedalicji jest wtedy gdy odepniemy całkowicie skrzynkę bezpiecznikową.
Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę.
Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów.
Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia .
Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła .
Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi.
Oś należy zdemontować.
Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr .
W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca.
Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm.
Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedał hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało.
Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką.
Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła.
Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału.
Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika.
Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej.
Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie.
Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni.
Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika.
W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku.
Na koniec dopiszę jeszcze tak :
Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei:
Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka.
Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej.
Ja tylko ją odpiąłem z zaczepów i spuściłem na podłogę.
Następnie zdemontowałem cały filtr powietrza , który przeszkadza w dostaniu się do linki przy skrzyni biegów.
Po demontażu filtra , odciągamy linkę do przodu auta i odhaczamy ją z ramienia .
Następnie odhaczamy linkę od napinacza przy pedale sprzęgła .
Pedał sprzęgła i hamulca jest na wspólnej osi.
Oś należy zdemontować.
Zaczynamy od zdjęcia zawleczki zabezpieczającej oą po jej lewej stronie , po czym małym młoteczkiem wbijamy oś w kierunku do środka pojazdu o jakiś milimetr .
W tym momencie zwolni się nam druga zawleczka , która jest po prawej stronie pedału hamulca.
Po zdemontowaniu drugiej zawleczki wypychamy z powrotem ośkę w kierunku w lewo jednocześnie wpychając od prawej strony rurkę lub wałek o śrenicy 12 - 14 mm i długości około 15 cm.
Wałek ten lub rurka zabezpieczy nam tuleje dystansowe i pedał hamulca , żeby się nam to wszystko nie rozleciało.
Ośka powinna wyjść bez problemu gołą ręką.
Po wyciągnięciu ośki , wyciągamy pedał sprzęgła.
Demontujemy z niego stary napinacz poprzez odpięcie sprężyny która go trzyma po wewnętrznej stronie pedału.
Wyciągamy starą linkę , wypinając ją z uchwytu na skrzyni biegów i wyciągając następnie z uchwytu w grodzi silnika.
Po wymianie regulatora (dobrze się przypatrzcie jak przychodzi mała sprężynka przy zapadce , żeby się nie pomylić ) zakładamy pedał sprzęgła w kolejności odwrotnej.
Należy tylko pamiętać , żeby ośkę wbić trochę głębiej , żeby zabezpieczyć najpierw zawleczkę po prawej stronie czyli tą obok pedału hamulca potem cofamy ośkę spowrotem i zakładamy zawleczkę tą po lewej stronie.
Zakładamy linkę - najpierw wtykamy ją do gniazda w grodzi silnika a puźniej do gniazda przy skrzyni.
Linkę najpierw nakładamy na regulator a później naciągając ją zakładamy na ramię wysprzęglika.
W zasadzie mamy już po robocie - należy tylko przycisnąć parę razy pedał sprzęgła , żeby się linka ułożyła i pozakładać puszkę bezpiecznikową i klemy na aku.
Na koniec dopiszę jeszcze tak :
Patrząc od lewej strony na ośkę mamy po kolei:
Zawleczka , metalowa ścianka , pedał sprzęgła , krótsza tuleja dystansowa (plastikowa) , metalowa ścianka , dluższa tuleja dystansowa , pedał hamulca , podkładka metalowa , zawleczka.
Na końcu ośka jest z jednej strony zaszlifowana - trzeba to trafić w otwór w trzeciej ściance metalowej.