Strona 1 z 2

Kontrolka ciśnienia oleju

: 14 kwie 2008, 21:59
autor: morgon
Mam takie pytanko i problem. Od jakiegoś czasu widzę, że gdy wrzucę na luz i silnik zejdzie do niskich obrotów, na kilka sekund zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju. Przy czym silnik ani nie traci obrotów i cały czas chodzi jak należy. Również gdy toczę sie powoli np. w korku i dam jedynkę, puszczę sprzęgło i nie dam gazu, również na chwilę zapali mi się ta kontrolka. Co to może być?

: 14 kwie 2008, 22:32
autor: Yagr
możesz mieć niski poziom oleum - to najprostsze wyjaśnienie

: 14 kwie 2008, 22:54
autor: sajsen
kiedys slyszalem ze pompa olejowa moze byc winna

: 15 kwie 2008, 06:14
autor: morgon
Yagr, oleju jest prawie max

A co do sugestii sajsena, to kto wie.... Kiedyś jak mi rozwaliło wałek rozrządu to kumpel mówił że to może być przez pompę, więc ten wątek już drugi raz się przewinął

: 15 kwie 2008, 07:04
autor: kupiec
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4375
tam opisałem co ja miałem z kontrolką więc może pomogę. ostatni mój post to wyjaśnienie mojego przypadku.

: 15 kwie 2008, 20:39
autor: sajsen
czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn

: 17 kwie 2008, 19:18
autor: morgon
sajsen pisze:czyli tak jak pisalem pompa oleju
a teraz wiem czemu w fiacie 125p
zatarlem silnik
obiawy byly takie ze na wolnych obrotach tlila sie lampka oleju
i na zimnym silniku dostal w du....(silnik)
i sie zatarl wiec tam bym szykal przyczyn
k...a nawet nie strasz. 1,5 roku temu wybuliłem 2500 zł na remont silnika

Hmmm.... a można jakoś sprawdzić stan pompy oleju? Pamiętam tylko że jak jakiś czas temu zapomniałem że mam zdjętą pokrywę zaworów i odpaliłem silnik, to później szybciutko musiałem elewację malować bo myślałem że mnie Teściowa zaj..... Tak więc wydaje mi się że ciśienie daje dobre i chciałbym się nie mylić...

: 17 kwie 2008, 23:27
autor: Jamszoł
Wykołuj skądś ( jakiś warsztat samochodowy) manometr ciśnieniowy - ale nie elektryczny , tylko mechaniczny.
Wykręć czujnik ciśnienia oleju a poprzez redukcję podłącz manometr.
Bedziesz pewny na 100 w jakim stanie jest pompa oleju.

: 22 lis 2008, 17:29
autor: jurex02
Jeżeli mowa o oleju ! to w jaki sposob można poprawic ciśnienie w slniku. Czy jest jakiś zaworek przelewowy którym można to zrobić? Obawiam się że stuki w silniku w górnej częsci mogą byc spowodowane małym ciśnieniem oleju. Napewno sprawdzę ciśnienie jakie jest , ale na wszelki przypadek, poproszę o wskazanie tegoż zaworka . Jeszcze jedno jakie ma być ciśnienie oleju oraz na tłokach . Mam escorta 1,4, ośmio- zaworowego. !! Pozdrawiam

: 22 lis 2008, 17:41
autor: gawron
jurex02
te stuki to nie od zbyt małego ciśnieni oliju,tylko winne są popychacze chudrałliczne-moga sie przytykać przy starszych silnikach.
zwiększyć ciśnieni można tylko poprzez przerobienie pompy(zmiane sprężynki i skasowanie nuzu na przekładni pompy)

: 22 lis 2008, 17:42
autor: Jamszoł
Masz tu tabelkę - jej kawałek

: 22 lis 2008, 18:28
autor: jurex02
Jeżeli popychacz się nie napełnia to co proponujesz ?Acha - na biegu jałowym w pewnym momencie silnik się przycina . Czy to może być ta przyczyna?

: 22 lis 2008, 19:18
autor: Jamszoł
Moim zdaniem winne mogą być tak zwane szklanki, nie utrzymują ciśnienia i żle popychają dźwidienki zaworowe a te jak nie otworzą zaworu to i silnik się chwilowo zatnir.
Na jakim oleju jeździsz i ile na nim przejechałeś ?

: 22 lis 2008, 19:54
autor: jurex02
Obecnie zaupiłem olej Ford 10/40W , a przejechane z 200,000km. Wałek rozrząd oraz popychacze mają rok !!

: 22 lis 2008, 21:13
autor: Jamszoł
ale ile km przejechałeś na tym co teraz masz oleju ?
Jak masz stary i za gęsty , to zawory pukają