Strona 1 z 1

TARCZE CZY BĘBNY?

: 05 kwie 2008, 21:00
autor: RaStaDSK
Witam.
Oddałem mojego essiego do mechanika na grubszą naprawę.. Tłok..
Ale nie o tym chcę pisać :) Jak go odbiorę chcę wymienić z tyłu klocki hamulcowe, ponieważ ręczny ledwie działa. Linke naciągałem kiedyś ale już bardziej się ponoć nie dało, a łapie tylko trochę lepiej. Wiec mam pytanie, czy z tyłu w essim MK VI (93rok) są tarcze czy bębny?
Wydaje mi się że tarcze ale wolę się upewnić, a nigdy się tym nie interesowałem.

Pozdrawiam.

: 05 kwie 2008, 21:13
autor: simo
BĘBNY na 100000000000000000000000000%

Tarcze są w RS na pewno

: 05 kwie 2008, 21:16
autor: nonam
Bankowo bębny, tarczo-bębny były zdaje się tylko w xr3i i rs na tyle :P

: 05 kwie 2008, 21:45
autor: emceha
nonam pisze:tarczo-bębny były zdaje się tylko w xr3i i rs
Dokładnie ;) RQB i N7A mają tarcze na tyle.

: 05 kwie 2008, 22:06
autor: RaStaDSK
AhA ;) Więc co mam tam wymienić lub zrobić żeby hamowało lepiej? :)

: 05 kwie 2008, 22:10
autor: simo
okładziny i może bęben zależy od jego stanu, może być tez tłoczek zapieczony trzeba rozebrać i zobaczyć

: 05 kwie 2008, 22:14
autor: RaStaDSK
a jaki to mniej więcej koszt? Czy może jest proste i dam radę?

: 05 kwie 2008, 22:27
autor: simo
powiem tak jest tam kilka rzeczy na które trzeba zwrócić uwagę ułożenie sprężynek ,
sam zmieniałem tylko łożyska z tyłu
są tam co pamiętam 2 sprężynki, jeden tłoczek i 2 okładziny , ale sam ich nie wymieniałem wiec nie powiem ci czy to trudne czy łatwe niech sie wypowie ktoś kto sam to robił

: 05 kwie 2008, 22:28
autor: WieSiu
moga tez byc polamane zabki na samoregulatorze, koszt takiego do wersji z wiekszymi bebnami ( ty na pewno przy 1.3 masz mniejsze) to ok 150-200zl, nie ma zamiennikow :(

: 05 kwie 2008, 22:29
autor: RaStaDSK
Nie no za taką kasę to się obejdę bez super ręcznego ;)

: 06 kwie 2008, 01:57
autor: Jamszoł
Nadmienie tylko - nie ujmując nikomu , że tłoczek nie ma nic wspólnego z ręcznym hamulcem.
Samoregulator na szrocie można dostać - nie dalej jak 2 tygodnie temu , mój ojciec kupował do Mondka - dał 20 zł za sztukę.
Musisz tylko wiedzieć jaką długość płytki masz przy swoim wozie.
Jak rozbierzesz to zobaczysz o jaką mi płytkę chodzi.
Jeśli by szczęki były słabiutkie to hamulec zasadniczy , też by byl do bani - to samo się tyczy bębna.
Dobierz się do samoregulatora.
Jeśli było by coś zapieczone , to po zahamowaniu ręcznym i zwolnieniu go , ręczny by nadal blokował.