Strona 1 z 1

jak zrobic ręczny w mkV

: 29 mar 2008, 13:36
autor: dzidasdk
mam pytanie mam escorda mkv dohc z elektruyka jak naciągnąc ręczny nie trzyma mi

: 29 mar 2008, 13:47
autor: zeberko
W jakim stanie masz linkę , szczęki bębny i samoregulatory.
Bo jesli któras z tych rzeczy jest już na wymarciu to trezba wymienić ją ja nową.

: 29 mar 2008, 13:58
autor: Yagr
zeberko, ale przecież nie bedziesz kupował i wymieniał linki za każdym razem gdy ci sie poluzuje ;)
dzidasdk, prawdopodobnie masz taki sam mechanizm napinania jak u mnie - musisz jakos dostac sie pod auto i pokręcić kółkiem do napinania widocznym na zdjęciu-> http://siec.no-ip.com/forum/files/hamul ... ja_145.jpg

: 29 mar 2008, 14:45
autor: leon267
to ja sie podlacze do tematu. ja juz podciagalem i woidocznie bardziejs ie nia da, teraz tylko trzyma jak tak mooocno podciagne, a wiadomo, ja chce zeby dellikatnie ruszyc i juz blokuje kola. aha i ciezko sie reczny zaciaga. to do wymiany linka? jakie koszta i ile roboty ?

: 29 mar 2008, 14:48
autor: MARKKO
dzidasdk juz raz Ci uwage zróciłem gdzie umieszczasz tematy nasteonym razem bedzie ostrzeżenie :!:

: 29 mar 2008, 15:21
autor: Yagr
leon267, trochę nie bardzo rozumiem... piszesz że
leon267 pisze:ja juz podciagalem i woidocznie bardziejs ie nia da, teraz tylko trzyma jak tak mooocno podciagne
a potem że
leon267 pisze:ja chce zeby dellikatnie ruszyc i juz blokuje kola
czyli jak jest? tylne koła blokują sie jak lewarkiem mocno pociągniesz i u samej góry czy też blokuje ci koła po delikatnym pociągnięciu? Jeśli to pierwsze to faktycznie linka może być już za bardzo rozciągnięta i dalsze napinanie jej regulacją nic nie da - wtedy trzeba linkę wymienić - co do cen to popatrz sobie w dowolnych sklepach internetowych, ja nie jestem na bieżąco... a jeśli masz na myśli tą drugą wersję to linkę trzeba poluzować. Ponadto mogą być problemy z ręcznym przy nadmiernym zużyciu szczęk i bębnów, ale to wychodzi też na przeglądzie gdy sprawdzasz hamulce na rolkach przy hamowaniu pedałem. A jeśli sam mechanizm szczęk działa prawidłowo i lewarek też łapie na 3-4 ząbku ale b. ciężko się zaciąga to prawdopodobnie jesteś na prostej do zatarcia linki lub masz na niej jakieś załamanie. Jeśli nie ma załamania tylko korozja wzięła się za linkę to można ją (ba... TRZEBA) przesmarować.

: 29 mar 2008, 18:04
autor: leon267
no moze niejasn o sie wyarzile, mi doskwiera "pierwsza opcja" czyli dopiero jak wysoko podciagne lewarek to reczny dziala. no ciezko chodzi, a mozesz mnie oswiecic gdzie mam przesmarowac? w ktorych miejscach? ;)

: 29 mar 2008, 18:32
autor: Yagr
leon267 pisze:dzie mam przesmarowac? w ktorych miejscach?
no nie jest lekko ;) trzeba linke wymontować i przesmarować samą linkę ruszając nią jednocześnie w pancerzu żeby smar wlazł głęboko i żeby cała linka była smarowana. Teoretycznie nowa linka jest już odpowiednio zabezpieczona i nie wymaga takich zabiegów ale praktyka uczy że linka z przebiegiem może jeszcze długo służyć gdy sie o nią zadba... Wszystko zależy od jej stanu. Bo gdy pancerz jest pozałamywany, zgnieciony czy coś podobnego to to nie ma sensu - lepiej linkę wymienić. Sama wymiana nie jest skomplikowana ale trzeba sie dostać pod spód auta, ściągnąć bębny a wtedy to już szkoda nie zrobić kontroli szczęk, bębnów i całego tego wewnętrznego ustrojstwa...