1.8D nie odpala po nocce- dlaczego??

Moderator: Moderatorzy

jaras231

1.8D nie odpala po nocce- dlaczego??

Post autor: jaras231 »

Witam!

nie caly miesiac temu stalem sie "szczesliwym" posiadaczem escorta 1.8d z 93r
i mam z nim maly problemik
gdy autko postoi przez ok 10godzin to mam problem z odpaleniem
odpala dopiero po ok 10 minutah walki
gdy postal nie uzywany przez ok 3 doby to odpalenie maszyny zajelo mi cos kolo 1 godziny i przy uzyciu dwuch akumulatorow :/
dodam ze wymienilem swiece na nowe i przeczyscilem styki na przewodzie doprowadzajacym prad do swiec
autko gdy juz odpali daje srednia chmure dymu koloru szarego i przez chwile dymi tez w tym kolorze
dodam jeszcze ze w pracy mam duzo postojow i krotkich przejazdow autko stoi czasem 5min a czasem 3 godziny i odpala za pierwszym razem
Tylko po nocy mam taki problem
Czy mial ktos z was cos podobnego?
MARKKO

Post autor: MARKKO »

prawdopodobnie słaba kompresja juz, albo wtryskiwacze wykończone
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jaras231, najprawdopodobniej czeka cię remoncik :sad:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
jaras231

Post autor: jaras231 »

a mniej wiece ile taki remoncik kostowac moze?? :(
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

no witam w klubie... braku kompresji!!!!!
do mojego 96r to pierścienie, uszczelniacze, uszczelka pod głowice i takie tam to 400-500 zeta + robocizna, szlify i takie tam to może nawet 2000 kosztować całość ale może mniej.
wpierw jedź na pomiar kompresji to ok 40-50 zeta
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
jaras231

Post autor: jaras231 »

no teraz to mnie kolega kupiec zalamal :(
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ups!
może być coś inego. ja pisze co ja mam. jedź na pomiar kompresji i potem będziemy się marteić. a olej zjada ta twoja bryka? jak wyjmiesz bagnet lub odkręcisz korek wlewu oleju to na ciepłym silniku jest "dymek"?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
jaras231

Post autor: jaras231 »

mam go dopiero nie caly miesiac czy jest dymek? kolega cos ostatnio patrzal wyciagal bagnet na odpalonym ale dymku nie widzialem
oleju bylo troszke za malo wiec dolalem ostatnio
musialbym sprawdzic czy cos ubylo
jaras231

Post autor: jaras231 »

dzis odpalil calkiem dobrze lecial szary dym a gdy go dodalem gazu lecial czarny
co to oznacza??
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

po odpaleniu i dodaniu gazu może puścić czarny dymek.jak czarny to przelewa rope ale napisz jeszcze czy jak śmigasz se spokojnie i dodasz gazu to czy po włączeniu turbiny masz małą czy dużą chmure czarnego dymu. jak duża chmura czarnego dymu to przelewa rope i końcówki wtrysków do wymiany. kosz jednej to od 35 zeta do nawet 100 zeta. ja kupiłem po 35 na allegro i są ok.
oj teraz widze że turbo nie masz. ale to rope przelewa.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
jaras231

Post autor: jaras231 »

jeszcze pytanko odnosnie napiecia na swiecach
jak zalacze stacyjke wlaczy sie przekaznik to napiecie na swiecach jest ok 9,4V i rosnie w gore az do 10 prawie 11V
dodam ze w tym samym momecie nap na aku z ok 12.5V spada do ok 11V
czy te 9.4V to nie za malo??

Mam jeszcze jedno pytanko :)
wyczytalem ze w filtrze paliwa wytwarza sie parafina czy to moze byc przyczyna ciezkiego odpalania rano, a przy cieplym silniku bez problemu?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jaras231 pisze:wyczytalem ze w filtrze paliwa wytwarza sie parafina
Nie do końca się wytwarza .
Parafina jest składnikiem ON a jak jest zimno to się wytrąca a filtr to przechwytuje.
Jeśli filtr przechwyci - co kolwiek i się zabrudzi to przestaje przepuszczać paliwo a w tedy pompa wtryskowa się zapowietrzy.
Pamiętaj - zapchany filtr paliwa - zapowietrzony układ paliwowy - zawsze i na 100 %
Z powodu podciśnienia - choć byś miał wszystkie połączenia idealnie skręcone to przy zapchanym filtrze zawsze wciągnie powietrze do układu i nic nie pomogą dodatkowe uszczelnienia.
Rada - kup i wymień filtr paliwa.
To nie duży wydatek , nigdy nie zaszkodzi a może pomoże a jeśli nawet nie to przynajmniej będziesz szukał gdzie indziej.
Np. świece - może już tam sprawdzałeś ale pewnie ich nie wykręcałeś.
Możliwe , że świece grzeją ale nie tam gdzie powinny - nie na koniuszku tylko na śrotku a taka świeca do złom do wymiany .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaras231

Post autor: jaras231 »

swiece sa nowe sam je wymienialem i wczesniej sprawdzalem nagrzewaja sie cale
a jak parafina sie wytraci to filtr jest zapchany tak ze paliwa sie wogole nie pociagnie
bo raz sprawdzalem odkrecilem wezyk za filtrem i pociagnolem ustami i paliwo lecialo
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

jaras231 pisze:swiece sa nowe sam je wymienialem i wczesniej sprawdzalem nagrzewaja sie cale
Mam rozumieć , że sprawdziłeś , że grzeją i wymieniłeś ?
Pytanie się samo nasuwa . - czy przekaźnik od świec działa i czy podaje prąd i na jak długo.
Może nie zapodaje prądu a może zbyt krótko go zapodaje - tak , że świece nie zdążą się wystarczająco nagrzać .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jaras231

Post autor: jaras231 »

przekaznik daje prad ale nie wiem czy nie za maly bo spadek napiecia jest az do 9.5v
i powoli rosnie ghrzeja jekies 20sekund

dzis kupilem filtr i wymiwilem
odpalilem pochodzil zgasl
znowu odpalilem pochodzil dodalem gazu i zaczelo cos walic :(
okazalo sie ze to jeden z zaworow :(
mam dosc diesla :(

8.05.2008

koszt naprawy ok1500zl :(
co mowicie robic czy nie robic sam juz nie wiem :(
ODPOWIEDZ