Strona 1 z 2

Obnizenie zawieszenia

: 22 mar 2008, 19:38
autor: BUGAS
siemka mam escorta z 94r chcialbym kupic nowe zawieszenie obnizone i utwardzone amortyzatory i sprezyny jakie byscie mi doradzili
i przyokazji jakie felgi czy 15 z obnizonym zawieszeniem nie obcieraly by o nadkole i nie przeszkadzalo w zakretach

: 22 mar 2008, 21:04
autor: emceha
BUGAS, 15" to nie jest ekstremalnie duża felga ;) Przy oponach 195/50/15 i obniżeniu do - 40mm nie powinno nic obcierać. Jak będziesz chciał więcej opuścić auto to nie wykluczone że trzeba bedzie zaklepać ranty błotników. W zależności od zasobności portfela polecam Ci albo kit obniżający (stała wysokość - tańsze rozwiązanie) albo gwint (możliwość regulacji w zakresie - 20 do - 80 lub 100mm w zależnośi od producenta i zestawu).
Godni polecenia producenci:
SUPERSPORT
H&R
WEITEC
FK AUTOMOTIVE (nie FK SPECIAL bo to badziew straszny)
KW

Zdecydowanie nie polecam:
GT CUPLINE
JAMEX
JOM
VENOM (GT CUPLINE)

Możesz pokombinować z amorkami o skróconym skoku dedykowanym do obniżonego zawiasu + sprężyny obniżające. Ja miałem u siebie czerwone amorki KAYABA i sprężyny WEITEC - 60 mm i spoko ;) Twardo i stabilnie. Wariantów amorków masz dużo - KONI, BILSTEIN, KYB a ze sprężynami już wogóle natłok - WEITEC, H&R, EIBACH, VOGTLAND. No i niektóre amory mają regulację twardości (KONI zółte reg od góry amora, czerwone przed montażem kręcisz tłoczyskiem, KYB AGX - płynna regulacja pokrętłem na obudowie amorka).

: 22 mar 2008, 22:52
autor: Rob
emceha pisze:Zdecydowanie nie polecam:
GT CUPLINE
JAMEX
JOM
VENOM (GT CUPLINE)
Mozna wiedziec czemu ???

: 22 mar 2008, 23:22
autor: MARKKO
jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył

: 23 mar 2008, 00:28
autor: orion
lordpablo najlepiej pewnie by sie o jamexie wypowiedział tylko że potem by mógł dostać ostrzeżenie

ja w zasadzie zgadzam się z emceha, ale dodam jeszcze dwie świetne firmy jak sachs i ohlins ale to już wyższa kategoria cenowa

: 23 mar 2008, 08:27
autor: Rob
MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
Co ... ???? :shock:
Posrało ich ?
orioninblue pisze:lordpablo najlepiej pewnie by sie o jamexie wypowiedział tylko że potem by mógł dostać ostrzeżenie
Moze byc na PW
No dobra ale co te firmy mają za złe rzeczy że ich nie polecacie ?? O klinie już wiem . Co dalej ? zużywają się szybko , spręzyny pękają , ma by twardo a nie jest itp ....

: 23 mar 2008, 11:48
autor: BUGAS
wielkie dzieki za pomoc :)
a masz moze jakies stronki gdzie moglbym kupic takie zawieszenie bo na allegro to zabardzo tego niema :)

: 25 mar 2008, 08:58
autor: emceha
Rob pisze:Mozna wiedziec czemu ???
Dużo mało pochlebnych opinii krąży po necie z racji krótkiej przydatności do jazdy (amorki się szybko konczą, wylewają wręcz się, zawias jest za miękki, jakość wykonania pozostawiająca wiele do życzenia). Sa też dobre opinie o GT CUPLINE. Spotkałem się z kilkoma wypowiedziami że mają ludzie to zawiecho od 3 czy 4 lat i śmiga dobrze. Ostatnio trafiłem na nieciekawą opinię o SUPERSPORCIE (półka cenowa podobna do JOM czy GT CUPLINE ale jakość wykonania troszkę lepsza) więc mogą miec prblem typu jakaś spieprzona partia towaru. Ogólnie są to tanie zawieszenia. Firmy wypisane poniżej mają troszkę więcej doświadczenia w branży, popartego zastosowaniem ich produktów w sporcie. APEX również do takich należy (nie napisałęm go w tamtym poście).
MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
He he no bez przesady ale sprężyny tej firmy to jeden z najtańszych produktów na rynku. Krążą opinie że są wręcz niebezpieczne. Auto zamiast stac się stabilniejsze w prowadzeniu robi się narowiste, lata po drodze jak szmata, dobija itp.
Ja jestem tego zdania że lepiej kupić za te same pieniądze używkę renomowanego producenta niż nówkę gorszej jakości. Amorki w gwincie w większości przypdaków są wymiennymi wkładami więc nie ma problemu z regeneracją. Z linkami będzie ciężko bo nikt raczej zawiasów do esocrta nie trzyma na stanie. MOżna pytać w sklepach czy są w stanie sprowadzić i za jakie pieniądze. Prędzej cos kupisz w Niemczech
http://cgi.ebay.de/Sportfahrwerk-WEITEC ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Ford-Escort-Gewindef ... dZViewItem
http://cgi.ebay.de/Ford-Escort-Rs2000-R ... dZViewItem

A tu masz KW (uwaga!!! Cena w funtach!!!)
http://www.kwsuspensions.de/uk/30_Produ ... gruppe=all

: 25 mar 2008, 10:47
autor: Rob
emceha, wielkie dzięki ... już wiem co i jak

: 25 mar 2008, 11:44
autor: cidzej
emceha pisze:A tu masz KW (uwaga!!! Cena w funtach!!!)
http://www.kwsuspensions....FORD&gruppe=all
w zasadzie to mamy najlepszy okres na zakupy w funtach - juz dawno funt nie byl taki tani :|

: 25 mar 2008, 14:18
autor: emceha
cidzej pisze:w zasadzie to mamy najlepszy okres na zakupy w funtach - juz dawno funt nie byl taki tani
I tu kolega ma 100% racji ;) Napisałem, że w funtach żeby się nikt nie pomylił i po kursie euro nie policzył :P

: 09 kwie 2008, 21:45
autor: BUGAS

: 10 kwie 2008, 00:34
autor: Adaś
emceha pisze:MARKKO napisał/a:
jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył

He he no bez przesady ale sprężyny tej firmy to jeden z najtańszych produktów na rynku. Krążą opinie że są wręcz niebezpieczne. Auto zamiast stac się stabilniejsze w prowadzeniu robi się narowiste, lata po drodze jak szmata, dobija itp.
ja mam jamexa sprezyny i nie narzekam jak narazie. auto jest sztywniejsze, duzo lepiej i pewniej sie prowadzi, nic nie dobija nie lata jak szmata i nie jest narowisty :) jest duzo sztywniejszy i nizszy.
MARKKO pisze:jamex dla przykladu robi Ci klina odwrotnego czyli masz wyżej przód niz tył
z tym stwierdzeniem mogę się poniekąd zgodzić. Faktycznie odnosze wrażenie, że tył siedzi niżej niż przód. Ale dla porównania na seryjnych sprężynach i amorkach miałem takie samo wrażenie więc już sam nie wiem.

: 10 kwie 2008, 18:16
autor: BUGAS
mogli byscie mi doradzic czy ten zestaw jest dobry czy wogole na niego nie zwracac uwagi
http://moto.allegro.pl/item336846263_fo ... atory.html

: 11 kwie 2008, 10:04
autor: orion
wydaje mi się, że niewielu z nas Ci coś doradzi firma jakaś mało (u)znana