Strona 1 z 1
Obrotomierz w 1,8D pomocy
: 13 mar 2008, 17:53
autor: jaras231
Witam!
Mam escorta 1,8d 93r i brakuje w nim obrotomierza

Mam obrotomierz z benzyny 1,6 16v probowalem go podlaczyc ale nie chce zadzialac
podlaczalem do alternatora bo tak wyczytalem gdzies na forum i nic

wskazowka lekko drgnie w momecie odpalania a dalej nic sie nie dzieje

pomozecie?
: 13 mar 2008, 18:01
autor: ARIEL
poszperaj na forum ten temat już był gdzieś drążony

: 13 mar 2008, 18:12
autor: jaras231
no tak tylko ze zawsze jest mowa o silniku benzynowym
szukalem na forum i dowiedzialem sie tyle ze do alternatora trzeba ale pod ktory zacisk to juz nie wiem

i na slepo podlaczalem po kolei i bez efektu
moze ktos juz to robil w dieslu i podzieli sie wiedza
: 13 mar 2008, 20:23
autor: WieSiu
raczej bedzie to problematyczna sprawa. W alternatorze powinienes miec jedna wolna srobke do ktorej podlaczys ten obrotomierz. Ale co dalej to ciezko mi powiedziec mimo iz sporo grzebalem juz przy obrotomierzach.
: 13 mar 2008, 20:29
autor: jaras231
No jest jedna wolna opisana jako "w" albo "M", nie wie wiem czy nie jest czasem obrócony,
podlaczalem pod nia ale obrotomierz nawet nie drgnal
Jak mialem podłączony pod jeden z innych zaciskow to jak na ktotko stykalem i rozlaczalem szybkimi ruchami to lekko se wychylal ale na sale podlaczone nic

: 13 mar 2008, 20:36
autor: WieSiu
jaras231, na prawde uwazam ze bedzie to duzy problem, zwazywszy na ceny zegarow do Twojego modelu radzilbym Ci sprzedac te co masz i kupic dedykowane do diesla (z literka D na tarczy obrotomierza,bo Ty masz albo 2 albo 4 albo 4E jak sadze). A potem juz na pewno pojdzie Ci obrotomierz bez kombinowania i marnowania czasu i sil.
: 13 mar 2008, 21:00
autor: jaras231
no niby tak, ale trudno dostac od dirsla, a po za tym wyczytalem na forum ze ktos ktos kupil i mu przyslali inny
a jak kupie znow od benzyny to sie zalamie no i ten ma ladne biale tarcze
A mozesz mi powiedziec na jakiej zasadzie dziala taki obrotomierz? co on mierzy napiecie prad czy moze czestotliwosc??
Moj ma napisane 2E
: 13 mar 2008, 21:06
autor: WieSiu
mierzy ilosc impulsow , przynajmniej ten od benzyny, bo tam w momencie gdy idzie iskra podawany jest impuls na obrotomierz, diesel oczywiscie iskry nie robi,wiec sygnal brany jest z alternatora, ktory wewnetrznie posiada napiecie zmienne,ale tam impulsy raczej nie wystepuja, tam wystepuja przebiegi o okresie zmieniajacym sie w zaleznosci od predkosci obrotowej. I wlasnie dlatego chyba jest problem z dopasowalem benzynowych do diesla, mi sie to udalo zrobic,bo wzialem biale tarcze i cewke ze wskazowka od benzyniaka a elektronike dalem od diesla (od czarnych zegarow) i wszystko chodzi do tej pory
: 13 mar 2008, 21:24
autor: jaras231
a plytka obrotomierza od diesla duzo sie rozni od tej od benzyny? masz moze jakies foto??
: 13 mar 2008, 21:30
autor: WieSiu
wlasnie nie wyglada zeby sie roznila, moze jeden uklad jest inny, niestety nie znam szczegolow i fotek nie mam

: 13 mar 2008, 22:13
autor: jaras231
oki
dziekuje bardzo za odpowiedzi
ps.a moze ktos ma na sprzedaz obrotomierz do diesla, lub na wymiane?