Strona 1 z 2

Zagotowało mi sie borygo w ESSIM dlaczego?

: 11 mar 2008, 01:11
autor: Tematik 87
Przejechałem jakieś 40 km i nic wszystko elegancko. Dopóki nie wjechałem do miasta. Tam był korek 2km jechałem z jakieś 20 min masakra i wtedy zagotowało mi się borygo. Zjechałem na parking i otworzyłem maskę. Para leciała ze zbiorniczka wyrównawczego od chłodnicy i strasznie syczało. Dlaczego się zagotował?? co może być tego powodem?? Pomocy

yyy

: 11 mar 2008, 07:17
autor: lostlast
mialem podobny przypadek w mojim ale nie fordzie tylko w renaut,
muszial ci sie zaciac czujnik termostatu lub czujnik wlanczajacy chlodnice
ceny niesa takie drogie tych czujnikow
1,max 35zl min 25zl
2,max 25zl min 15zl
nadole mam zdiencia ich mam nadzieje ze dobrze znalazlem i sa podobne do twojego
te 2 zdiecia pokazuja czujniki chlodnicy
z wymiana niepowinno byc problemu
ale dokup se troche plynu do chlodnicy moze troche wycieknac

: 11 mar 2008, 09:09
autor: emceha
No miejmy nadzieję że to tylko czujnik od wiatraka bo u mnie takie objawy spowodowane były padniętą pompą wody :???: Wirnik się rozsypał na 3 części i obiegu nie było wogóle.

: 11 mar 2008, 09:13
autor: WieSiu
ale zwazywszy na warunki w jakich powstalo to zagrzanie to raczej tylko termostat lub wl. wentylatora

: 11 mar 2008, 09:15
autor: emceha
Kruca, przeca napisałem, że "miejmy nadzieję" :P

: 11 mar 2008, 09:18
autor: cidzej
autko jest z 1991 roku (podobnie jak moj byl) - sytuacja podobna, ale winnym okazal sie nei czujnik tylko skrzynka bezpiecznikow :(

zacznij od tego, ze na przekreconej stacyjce (kontolki sie swieca) zdejmij wtyczke od włącznika wentylatora i zewrzyj 2 styki w tej wtyczce - jesli wentylator ruszy to znaczy, ze czujnik ci padl. jesli wentylator nie ruszy to wez próbnik i sprawdz czy na ktoryms z tych stykow jest napiecie - jesli nie to sprawdz bezpiecznik w skrzynce. jesli bezpiecnzik okarze sie sprawny to prawdopodobnie padla ci skrzynka bezpiecznikow i wymaga naprawy/wymiany. najprostszym (i calkiem niezlym) sposobem obejscia tego problemu (bez wymiany i/lub lutowania skrzynki) to jest poprowadzic kabelek z bezpiecnzikiem (30A) bezposrednio od + akumulatora to jednego z tych dwóch kabli dochodzacych do wlacznika wentylatora - niestety sam musisz sprawdzic do ktorego - musi byc do tego co na zimnym silniku po podpieciu kabelka nie wlacza sie wentylator.


powodzenia

: 11 mar 2008, 10:03
autor: orion
albo po prostu skończył się silniczek wentylatora, tak jak to u mnie było :cry:

: 11 mar 2008, 20:31
autor: Maciej
Ja mam ten sam problem. Ale u mnie przestał działać czujnik temperatury i... tymczasowo (tydzień musze tak jeździć...) przełącznik od przeciwmgielnych przejął funkcję włączania wiatraka :smile:

: 13 mar 2008, 07:23
autor: lostlast
wiecie co kiedys mialem przypadek popsutego czujnika chlodnicy i termostatu, termostat otwieral sie zawsze krutko przed zagotowaniem
a czujnik chlodnicy niedzialal
w czasie jazdy nic niebylo szlym ale jak stanelem z tym autem to wtedy zaczynalo sie robic goronco zaczynoalo sie mowiac[glow=green]( w skrucie moglem se kawe zapazyc )[/glow]
oki do zeczy wtedy wyciagnelem wtyczke od czujnika wlonczenia chlodnicy wlozylem tam dwa kable w jedna i w druga dziure kabel poprowadzilem do sierodka w miejsce kierowcy kolo licznika
jak widzialem ze zaczyna sie podnosci temperatura to se wlanczalem chlodnice
mowiac szczeze to mialem jej zyczie w moich renkach :)
a jak se kupilem te czesci to zdemontowalem te kabel pozegnalem chlodnice i otamtego czasu nigdy niemialem problemu w nim
az do pierwszego sztalu bo temperatura sie podniosla ale podem i diametralnie spadla
myslalem ze niebedzie dzialac ale wrzysko pracowalo w 100%
tylko stracilem w ogrzewnicy ciepöo bo termostat kupilem do 65stopni a mialem kupic do 85stopni

: 13 mar 2008, 16:24
autor: Domel
a poradzcie mi coś na to... mój termowłącznik wentylatora padł a ja go nie moge odkręcić...ktoś go na chama dokręcił!!!! odkręcałem z całej siły i nic :|| pukałem w to młotkiem żeby zruszyć i nic :| poradzi ktoś co ??

P.S dodam, że odkręcam w prawidłową stronę :mrgreen:

: 13 mar 2008, 16:44
autor: ARIEL
sprubój popóścic na zagrzanym silniku
a być może obciekało i ktoś go na kleju założył

: 13 mar 2008, 17:10
autor: Domel
ok ariel spróbuje na zagrzanym silniku i napisze jak efekty...nie wiem czy to sklejone czy co :P wiem jedno cholerstwo trzyma i to bardzo mocno :P

: 13 mar 2008, 17:43
autor: ARIEL
Domel, energicznym ruchem i powinno puścić ;)

: 23 cze 2008, 17:59
autor: kosher
Cześć
Nawiązując do tematu a nie zakładając nowego mam pytanie czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka ( przynajmiej w położenie gdy swiecą kontrolki.Ponieważ ja mam tak że wiatrak wyłacza mi się wraz z wyłaczeniem silnika.Czy to jest ok.Drugie pytanie , strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
I trzecie pytanie wie ktoś ile kosztuje czujnik temeratury płynu w wchłodnicy który znajduje się na dole temostatu i jak się go wymienia.
dzieki

: 23 cze 2008, 19:12
autor: Yagr
kosher pisze:czy w essim 96 silnik 1.3 wiatrak chodzi tylko gdy jest przekręcona stacyjka
Tak
kosher pisze:strasznie póżno wg mnie załącza mi się ten wiatrak.Moze to być wina termoczujnika lub termostatu?
możesz mieć termowłącznik z innymi temperaturami włączania i wyłączania - ale wątpię. Skąd myśl że włącza ci sie nie wtedy gdy trzeba? Najczęściej włącza się wtedy gdy trzeba tylko wskaźnik temperatury w każdym essie chodzi po swojemu ;)
ceny czujników sprawdź sobie w dowolnym katalogu np. InterCars, Fota, Elite....