Zimny Parownik Lpg

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Deivids

Zimny Parownik Lpg

Post autor: Deivids »

Witam mam pytanko , co moze powodowac ze parownik od gazu jest zimny, gaz nie zamarza w nim naszczescie jeszcze , wyglada jak by był układ zapowietrzony a nie jest bo odpowietrzałem go jusz 2 razy i niejest ,[b]SPRAWDZIŁEM[/b] mebramy jeszcze sa okk i parownik czyszczony , płyn chłodniczy jest w normie podejrzewam ze jeszcze moze byc termostat zepsuty ale niewiem jak go sprawdzic bo moze byc tak ze nieotwiera duzego obiegu wody albo zapchany układ chłodzenia i dlatego parownik jest zimny ale co moze jeszcze powodowac to niewiem .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

i sam sobie odpowiedziales :) termostat sprawdzasz wlaczajac zimne auto i sprawdzajac czy gruby przewod od chlodnicy robi sie od razu cieply,czy dopiero po rozgrzaniu silnika sie grzeje ten przewod. Jesli przewod od chlodnicy grzeje sie od razu,to znaczy,ze masz na stale otwarty termostat.

A jak z ogrzewaniem kabiny i z temperatura silnika ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

tak jak WieSiu napisał - przyczyną nie nagrzewania parownika jest nieodpowiednie nagrzewanie go przez płyn chłodniczy samochodu. Albo masz jakoś przytkany przewód doprowadzający (albo odprowadzający) płyn chłodniczy do parownika albo masz za niski poziom płynu chłodniczego. Jeśli występuje ponadto niedogrzanie silnika to tak jak sam napisałeś może być wina termostatu. Ja miałem za niski poziom płynu i parownik był do tego stopnia chłodzony rozprężającym się gazem że był oblodzony.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Deivids pisze:ze nieotwiera duzego obiegu wody
Parownik jest tak jak nagrzewnica,podłączony do "małego" obiegu.Masz gdzieś coś zapchane.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

darcun4 pisze:podłączony do "małego" obiegu
zapewne masz racje Darek,ale jak dziala duzy obieg non stop,to mu i tak nie dogrzewa parownika i kabiny. tylko ze o niedogrzaniu kabiny kolega nic nie wspomnial
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Deivids

Post autor: Deivids »

koledzy w kabinie ciepło leci po 7 , 8 minutach w przyblizeniu wiec szybko sie nagrzewa i płyn iest w normie , faktyczne zapchany moze byc układ wiec zobacze i powiem co dalej
Deivids

Post autor: Deivids »

ciekawy przypadek byłem z tym parownikem w 2 warsztach co LPG zakładają i widac ze sie nieznaja za specialnie lub niechce im sie rąk brudzic , ja sprawdziłem wszystko co mogłem na swoje możliwosci , a parownik dalej zimny nadodatek sprawdziłem czy niema w parowniku oleju co sie zdarzało troche co 2 lata a teraz zamiast zatkiego oleju to był on gesty jak smar ale nic dziwnego skoro parownik od 1 roku jest zimny , w warsztacie mi powiedzieli ze jeszcze parownik podpiac w inne miejsce przewodu wody lecz on wczesniej był ciepły wiec wotpie zeby to cos dało .
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a płyn mas na odpowiednim poziomie? bo jeśłi płynu bedzie mało a parownik bedzie wyżej niż poziom płynu to też bedzie taki efekt
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Deivids pisze:ja sprawdziłem wszystko co mogłem na swoje możliwosci
Najprościej,to wypiąć rurki i inne kabelki,odkręcić i dmuchnąć.Jak resztki płynu ochlapią Ci ....hm twarz,to jest drożny.
Trzeba szukać gdzie indziej.
ODPOWIEDZ