PODŚWIETLANIE DESKI I POKRĘTEŁ

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Maniurka78

PODŚWIETLANIE DESKI I POKRĘTEŁ

Post autor: Maniurka78 »

Postanowiłem zmienić sobie kolor poświetlania deski rozdzielczej i padło na kolor czerwony, a że mam już trochę niebieskiego to czrwień wsam raz kontrastuje. Poniżej fotki jak to mniej więcej wygląda. Fotki są nieco nie wyraźne lub zbyt doświetlone ale chociaż pokażą namiastkę tego co mam. Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Już się biorę do opisiku. A więc : zaczynamy od wyjecia zegarków z autka (jak to zrobić chyba nie trzeba opisuwać :wink: ). Następnie wykręcamy żaróweczki które podświetlaja nam desteczkę z góry. Kolejnym etapem jest rozszczepienie osłony zegarów od nich samych, i potrzebne nam będą do tego 2 wkrętaczki. Wciskamy je pod zatrzaki dolne lub górne (2 na raz) a kolejne dwa poważamy palcami. (miejsca zatrzasków zaznaczone strzałkami na fotkach poniżej).
Obrazek
Obrazek

Teraz jak juz osłonę mamy ściągnieta , zabieramy sie do "odklejenia plastiku w którym mocowane są żaróweczki. Ja do tego użyłem młoteczka i wkrętaczka. delikatnymi uderzeniami (uwaga na pekający plastik) odcinamy przyklejony plastik.
Obrazek
Następnie wuciągamy plasticzek któru zmieniał kolor naszego wcześniejszego podświetlonka na zielony. A oto ten plasticzek:
Obrazek
Następnie (po uprzednim przugotowaniu) bierzemy folię koloru ......dowolnego (jaki kto ma humor :lol: ). Ja uzyłem czerwonej. Folia musi być dość sztywna. Ja zakosiłem swoją od kolesia z pracki. im służy do zablindowywania różnych materiałów naukowych, pomcniczych i takie tam.
Obrazek
Kolejnym krokiem do uzyskania pożądanego efektu jest wycięcie odpowiedniego kształtu folii.
Obrazek
Po przyklejeniu folijki reszta czyności w odwrotnym kierunku (prawie że). Plasticzek wcześniej "odcięty" prównież przyklejamy.składamy resztę w całość i cieszymy się nowym kolorkiem naszych zegareczków. :D Zapomniałem jeszcze dodać jak zmienić światełko w pokrętłach zawiewu. Czynności podobne jak przy zegarkach. Po wyciągnięciu z autka i "odcieciu" plastiku z żarówkami wycinamy z kolorowej folii kształt jaki jest na potrzebny do podświetlonka. Z oryginalnego "plasticzku" który wcześniej świecił nam na zielono, drobniutkim papierkiem ścieramy warstwę farby koloryzujacej aż do uzyskania białej powierzchni (ścierać tylko pod pokrętłem obrotów nawiewu iszyba nogi , nie ścierac pod pokrętłem ciepłe zimne).
Obrazek
Po całej tej "domowej" robotce kolorowa folię dajemy pod ten (teraz już ) biały "plasticzek" i przuklejamy całość do obudowy nawiewów i również cieszymy sie nowym kolorkien światełka.
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

super wyglada :) i bardzio dokladny opisik :)
Krzychu-9

Post autor: Krzychu-9 »

No, NO !

Niezłe opracowanie ! Dobra robota !!!!! :)
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Bardzo dziękuje, będe starał się nadal :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

powiem tak, ze nie przypuszczalem ze to moze tak fajnie wygladac, a co do zamiany zarowek na diody,to swietny pomysl, nie tylko dlatego ze latwiej uzyskac porządany kolor,ale i nie przepala sie :) A to duzy plus,bo ja juz mam dosyc wyciagania tych swoich zegarow... (nie tylko w celach wymiany zarowki)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Ja tam pozostałem przy żarówkach. Nie mam w zegarkach ani jednej diody :wink:
gosc

Post autor: gosc »

a nie razi cie jak dluzej jedziesz z tym czerwonym albo oczy cie nie bola? bo fajnie wyglada ale...:]
Maniurka78

Post autor: Maniurka78 »

Mi to nic a nic nie przeszkadza :D
Yukas

Post autor: Yukas »

"Maniurka78" bardzo ładny opisik poparty ładnymi zdjeciami :D
Oby więcej znalazło się tutaj takich opisów :D

A widzieliście te nakładki białe na zegary co są na Allegro? Podobno można wybrać różne kolory podświetlenia cyferek bez zmiany żarówek :wink: Co o tym sądzicie :?:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mysle ze to swietna sprawa (Maniurka takie ma) i swietnie uzupelnia wybrana przez siebie kolorystyke podswietlania deski rozdzielczej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Efekcior super opisik też :wink: na wiosne może uda mi się coś zmienić u siebie w zegarach bo to zielone zbytnio mi nie pasuje :wink:
Yukas

Post autor: Yukas »

Ciekawe jak długo wymienia się takie tarcze i czy dużo roboty jest przy tej czynności :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jedyny problem przy wymianie takich tarcz,to koniecznosc kalibracji wskazowek, reszta jest w miare prosta, zrywasz stare tarcze, przyklejasz nowe, zmieniasz kolor podswietlania od gory (od spodu nie trzeba,bo tarcze same z siebie zmieniaja), zakladasz wskazowki i je ustawiasz tak jak byly (trzeba znac dobrze swojego esiego,zeby to zrobic)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Yukas

Post autor: Yukas »

Na czym polega ta kalibracja :roll:

Trudno to zrobić :?:
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Oby więcej znalazło się tutaj takich opisów :D
Te opisy mogą być również wasze. Wystarczy tylko coś zmienić w samochodzie i to opisać. Powodzenia.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Zablokowany