PODŚWIETLANIE DESKI I POKRĘTEŁ
Moderator: Moderatorzy
PODŚWIETLANIE DESKI I POKRĘTEŁ
Postanowiłem zmienić sobie kolor poświetlania deski rozdzielczej i padło na kolor czerwony, a że mam już trochę niebieskiego to czrwień wsam raz kontrastuje. Poniżej fotki jak to mniej więcej wygląda. Fotki są nieco nie wyraźne lub zbyt doświetlone ale chociaż pokażą namiastkę tego co mam. Już się biorę do opisiku. A więc : zaczynamy od wyjecia zegarków z autka (jak to zrobić chyba nie trzeba opisuwać ). Następnie wykręcamy żaróweczki które podświetlaja nam desteczkę z góry. Kolejnym etapem jest rozszczepienie osłony zegarów od nich samych, i potrzebne nam będą do tego 2 wkrętaczki. Wciskamy je pod zatrzaki dolne lub górne (2 na raz) a kolejne dwa poważamy palcami. (miejsca zatrzasków zaznaczone strzałkami na fotkach poniżej).
Teraz jak juz osłonę mamy ściągnieta , zabieramy sie do "odklejenia plastiku w którym mocowane są żaróweczki. Ja do tego użyłem młoteczka i wkrętaczka. delikatnymi uderzeniami (uwaga na pekający plastik) odcinamy przyklejony plastik.
Następnie wuciągamy plasticzek któru zmieniał kolor naszego wcześniejszego podświetlonka na zielony. A oto ten plasticzek:
Następnie (po uprzednim przugotowaniu) bierzemy folię koloru ......dowolnego (jaki kto ma humor ). Ja uzyłem czerwonej. Folia musi być dość sztywna. Ja zakosiłem swoją od kolesia z pracki. im służy do zablindowywania różnych materiałów naukowych, pomcniczych i takie tam.
Kolejnym krokiem do uzyskania pożądanego efektu jest wycięcie odpowiedniego kształtu folii.
Po przyklejeniu folijki reszta czyności w odwrotnym kierunku (prawie że). Plasticzek wcześniej "odcięty" prównież przyklejamy.składamy resztę w całość i cieszymy się nowym kolorkiem naszych zegareczków. Zapomniałem jeszcze dodać jak zmienić światełko w pokrętłach zawiewu. Czynności podobne jak przy zegarkach. Po wyciągnięciu z autka i "odcieciu" plastiku z żarówkami wycinamy z kolorowej folii kształt jaki jest na potrzebny do podświetlonka. Z oryginalnego "plasticzku" który wcześniej świecił nam na zielono, drobniutkim papierkiem ścieramy warstwę farby koloryzujacej aż do uzyskania białej powierzchni (ścierać tylko pod pokrętłem obrotów nawiewu iszyba nogi , nie ścierac pod pokrętłem ciepłe zimne).
Po całej tej "domowej" robotce kolorowa folię dajemy pod ten (teraz już ) biały "plasticzek" i przuklejamy całość do obudowy nawiewów i również cieszymy sie nowym kolorkien światełka.
Teraz jak juz osłonę mamy ściągnieta , zabieramy sie do "odklejenia plastiku w którym mocowane są żaróweczki. Ja do tego użyłem młoteczka i wkrętaczka. delikatnymi uderzeniami (uwaga na pekający plastik) odcinamy przyklejony plastik.
Następnie wuciągamy plasticzek któru zmieniał kolor naszego wcześniejszego podświetlonka na zielony. A oto ten plasticzek:
Następnie (po uprzednim przugotowaniu) bierzemy folię koloru ......dowolnego (jaki kto ma humor ). Ja uzyłem czerwonej. Folia musi być dość sztywna. Ja zakosiłem swoją od kolesia z pracki. im służy do zablindowywania różnych materiałów naukowych, pomcniczych i takie tam.
Kolejnym krokiem do uzyskania pożądanego efektu jest wycięcie odpowiedniego kształtu folii.
Po przyklejeniu folijki reszta czyności w odwrotnym kierunku (prawie że). Plasticzek wcześniej "odcięty" prównież przyklejamy.składamy resztę w całość i cieszymy się nowym kolorkiem naszych zegareczków. Zapomniałem jeszcze dodać jak zmienić światełko w pokrętłach zawiewu. Czynności podobne jak przy zegarkach. Po wyciągnięciu z autka i "odcieciu" plastiku z żarówkami wycinamy z kolorowej folii kształt jaki jest na potrzebny do podświetlonka. Z oryginalnego "plasticzku" który wcześniej świecił nam na zielono, drobniutkim papierkiem ścieramy warstwę farby koloryzujacej aż do uzyskania białej powierzchni (ścierać tylko pod pokrętłem obrotów nawiewu iszyba nogi , nie ścierac pod pokrętłem ciepłe zimne).
Po całej tej "domowej" robotce kolorowa folię dajemy pod ten (teraz już ) biały "plasticzek" i przuklejamy całość do obudowy nawiewów i również cieszymy sie nowym kolorkien światełka.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
powiem tak, ze nie przypuszczalem ze to moze tak fajnie wygladac, a co do zamiany zarowek na diody,to swietny pomysl, nie tylko dlatego ze latwiej uzyskac porządany kolor,ale i nie przepala sie A to duzy plus,bo ja juz mam dosyc wyciagania tych swoich zegarow... (nie tylko w celach wymiany zarowki)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mysle ze to swietna sprawa (Maniurka takie ma) i swietnie uzupelnia wybrana przez siebie kolorystyke podswietlania deski rozdzielczej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jedyny problem przy wymianie takich tarcz,to koniecznosc kalibracji wskazowek, reszta jest w miare prosta, zrywasz stare tarcze, przyklejasz nowe, zmieniasz kolor podswietlania od gory (od spodu nie trzeba,bo tarcze same z siebie zmieniaja), zakladasz wskazowki i je ustawiasz tak jak byly (trzeba znac dobrze swojego esiego,zeby to zrobic)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: