Strona 1 z 1
Uszczelka na wale korbowym
: 29 lut 2008, 19:08
autor: Adam102
Witam !
Niestety zauważyłem że cieknie mi olej na wale korbowym od strony koła pasowego. Czy ktoś może wymieniał tą część ?? Jaki jest koszt takiej przyjemności ?? Codzi mi o samą uszczelke oraz robociznę
: 29 lut 2008, 19:18
autor: cidzej
ja za simmering wałka dałem 8 zł, a ile wymiana to nie wiem bo w koncu nie wymienilem

: 29 lut 2008, 19:22
autor: Adam102
A co do roboty ty chyba trzeba będzie rozrząd ściągać ??
: 29 lut 2008, 19:25
autor: cidzej
to juz nie pytanie do mnie - ja tego osobiscie nie mialem robic, bo nie mam o tym bladego pojecia niestety

: 29 lut 2008, 20:50
autor: Yagr
Adam102 pisze:A co do roboty ty chyba trzeba będzie rozrząd ściągać
no nie da sie ukryć! Chyba że jesteś ginekolog i przez rurę wydechową wszystko wymienisz

Musisz ściągnąć pasek napędu alternatora, odkręcić osłonę rozrządu, ściągnąć pasek rozrządu, koło zębate na wale i wtedy masz dostęp do uszczelniacza. to tak w dużym skrócie

: 03 mar 2008, 11:12
autor: Adam102
No i sie wyjaśniło. Byłem dziś u mechanika i stwierdził że to cieknie na uszczelce od miski olejowej. Dokładnie na połączeniu miski i osi wału korbowego. I tu mam prośbę do osób które mają dostep do programu serwosowego forda. Czy mogłby mi wrzucić zdjecie połączeń tych elementów z numerami czesci. Chodzi mi czy jest tam tylko uszczelka czy jeszcze dochodzi jakiś oring wokół wału.
Pozdrawiam
Adam
: 03 mar 2008, 15:22
autor: Deem-Essi
Nie przypominam sobie żeby uszczelka miski olejowej miała jakąkolwiek styczność z wałem....Wymieniałem obydwie rzeczy w czwartek ( uszczelkę i simering ). Jeżeli faktycznie cieknie z miski to musisz nabyć tylko uszczelkę.
: 03 mar 2008, 19:00
autor: Yagr
uszczelniacz na wale a uszczelka miski to dwie różne rzeczy - z wymiana uszczelki miski nie ma problemów. Tak jak
Deem-Essi, napisał, kupujesz tylko uszczelkę do twojego modelu - w każdym sklepie (motoryzacyjnym

) ci sprzedadzą jak im powiesz do jakiego auta

: 07 mar 2008, 09:00
autor: Adam102
Tak ja pisaliście sprawdziłem ta teorie z uszczelką pod miską. Byłem u 2 innych mechaników i każdy stwierdził że napewno jest to ten zimering a nie pod miską. Niestety musiałem załatwić sprawę z kierownikiem stacji w której robiony był rozrząd. Dogadałem sie z nim że maja to zrobić do 100 zł razem z cześciami. Tak wiec uważam że i tak nieźle.
: 07 mar 2008, 16:00
autor: Deem-Essi
No niby w porównaniu z Warszawą to tanio ale.... Ja sie przekonałem po wymianie że warto było nie oddawać do mechanika. Potrzebowałem 3 klucze ( chyba 10,13,19) śrubokręt z torx'em i trochę czasu. Być może w MK5 przebiega to prościej niż w MK7. A uszczelniacz nabyłem za całe 3,90 zł

Zastanawiam się tylko dlaczego pan mechanik powiedział że muszę zostawić samochód na jakieś 4 dni.....

: 09 mar 2008, 07:38
autor: morgon
Deem-Essi pisze:tylko dlaczego pan mechanik powiedział że muszę zostawić samochód na jakieś 4 dni.....

Żeby naprawa nabrała mocy urzędowej
