jakie żarówki?

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Blazey

Post autor: Blazey »

Przecież na żywotność żarówki ma wpływ cały szereg czynników:
- napięcie instalacji
- stan instalacji (skoki napięcia, piki, przebicia, inne)
- stan dróg po których auto się porusza
- stan zawieszenia
- stan reflektorów
- kultura obsługi
Lecąc od góry: wiadomo - napięcie powinno być stałe, o określonym poziomie, pozbawione jakiś niespodzianek. Stan instalacji też nie powinien budzić zastrzeżeń. Żarówki, szczególnie rozgrzane, są dość czułe na wstrząsy. Więc jazda po dziurach, czy z niesprawnym zawieszeniem i narażanie żarówek na nadmierne wstrząsy skróci czas pracy źródła światła. Stan reflektorów też ma wpływ. Jeśli ktoś ma popękane szkło, nieszczelne klapki z tyłu (lub ich brak) i żarówka narażona jest na wilgoć, kondensację pary, brud, to też jej to nie służy. No i kultura obchodzenia się z żarówką - wymiana tłustymi łapami, łapanie za klosz... Na koniec dochodzą czynniki losowe - felerna sztuka.
Poza tym coraz jaśniejsze światło i coraz większa jego ilość w klasycznych żarówkach z czegoś wynika. Najczęściej jest to efekt cieńszego żarnika, który rozgrzewa się do wyższej temperatury. Czyli jest delikatniejszy i łatwiej się przepala. Coś za coś...

Porządne żarówki poznać po tym, że po określonym czasie pracy palą się niemal równocześnie. Wysłużyły swoje i zakończyły żywot. Tak miałem z poprzednimi philipsami. Spaliły się obie w przeciągu trzech dni. Po dwóch latach "służby". Poza tym trzeba pamiętać, ze w tej chwili przepisy nakazują używanie świateł non stop (ponoć przepis inspirowany przez producentów żarówek :D ) i też trzeba mieć wzgląd na to, kto ile jeździ...
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Trochę odgrzeję kotleta na kolację :D.

Do tej pory jeździłem na xenonach ale chce przejśc na zwykłe żarówki, zależy mi żeby świeciły białym światłem. Co aktualnie jest warte uwagi? cena raczej nie gra roli, mają byc porządne żarówki i dawać białe światło. Mam lampy angel eyes, ale to nie ma znaczenia. Wszystkie tematy już są dość leciwe i żarówek które polecaliście już nie ma na rynku z reguły. Pierwsze które rzuciły mi się w oczy to takie KLIK

albo takie ??? klik
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 21:20 przez marrecki, łącznie zmieniany 1 raz.
kris

Post autor: kris »

może jakieś filipsy bądź osramki ;)

wcześniej miałem blue vision i były ok.,tera mam osram night breaker plus i jest elegancko
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

właśnie tych "filipsow" jest sporo ale czym one sie od siebie roznia to nie wiem :P, może ktoś testował rózne modele :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

marrecki, night breaker od OSRAM'a są nadal a to porządne żarówy ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

pewnie kupie philipsa albo OSRAMa, tylko gdzies przed chwila przeczytalem ze osramy stosunkowo czesto sie przepalaja, ale nie wiem ile w tym prawdy
kris

Post autor: kris »

Ja już mam prawie rok te osramy i chodzą obydwa :razz:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

marrecki, kup Osramy najt brekery - nie ma lepszych
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jamszoł pisze:marrecki, kup Osramy najt brekery - nie ma lepszych
bez przesady, tak samo ja powiem ze nie ma lepszych w stosunkach zywotnosc/cena/jakos jak philips blue vision (teraz jakis nowy model ultra jest,ale tego jeszcze nie testowalem). Jamszol, testowalem kiedys philipsy ze twierdzisz ze nie ma lepszych niz osramy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tak - testowałem Filipsy przez 3 lata - świeca zarąbiaście ale osramy lepiej
Na razie osramy są w esim 1,5 roku i świecą bez zarzutu
W Mondku też mam osramy - od listopada nooo ale tu to mam nie H4 ale H7
Też dają jak wściekle

Nie wiem - może Wam się trafiły jakieś przepalające się u mnie się nie popaliły
Dlatego napisałem - osramy lepiej świecą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

też mam osram night braker plus ale H1 w moich angelach i jeżdzę od ponad pół roku i nic . Ty masz h4?
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
marrecki
Posty: 816
Rejestracja: 21 sty 2011, 19:19
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: marrecki »

Arcadio pisze:też mam osram night braker plus ale H1 w moich angelach i jeżdzę od ponad pół roku i nic . Ty masz h4?

Mam H1 jak wszystkie angel eyesy :), kupilem te night breakery plus, dlatego że akurat były w promocji w sklepie do ktorego zaszedłem. Kupiłem 4szt, wrzuce tez w drogowe. To powiedz jak sie jezdzi na angelach + osram night ?
Awatar użytkownika
Arcadio
Posty: 2785
Rejestracja: 15 lip 2007, 08:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojemność: 2000
Rocznik: 1995
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Arcadio »

marrecki pisze:To powiedz jak sie jezdzi na angelach + osram night ?
wcześniej miałem normalne i jest lepiej ale nie przyywiązuje do tego wagi bo rzadko w nocy jeżdżę.
Escort Cabrio RS
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

»
Jamszoł pisze:Tak - testowałem Filipsy przez 3 lata - świeca zarąbiaście ale osramy lepiej
Na razie osramy są w esim 1,5 roku i świecą bez zarzutu
a powiedz mi czy wlozyles 2 nowe zarowki dla testow ze masz porownanie (w jednej lampie nowka philipsa, w drugiej nowka osrama) ? bo rozumiem ze np. philipsy sie juz skonczyly i kupiles osramy i twierdzisz ze sa lepsze ? a to ze slabiej swieca te zuzyte wziales pod uwage przy porownywaniu i to ze do tych juz zuzytych byles przyzwyczajony ? nie bronie philipsow,ale probuje obiektywnie udowodnic ktore sa lepsze.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kris

Post autor: kris »

Żeby było sprawiedliwie to na zlocie zrobimy test,porównamy filipsy i osramy,mam komplet tych i tych :mrgreen:
ODPOWIEDZ