jakie żarówki?
Moderator: Moderatorzy
Przecież na żywotność żarówki ma wpływ cały szereg czynników:
- napięcie instalacji
- stan instalacji (skoki napięcia, piki, przebicia, inne)
- stan dróg po których auto się porusza
- stan zawieszenia
- stan reflektorów
- kultura obsługi
Lecąc od góry: wiadomo - napięcie powinno być stałe, o określonym poziomie, pozbawione jakiś niespodzianek. Stan instalacji też nie powinien budzić zastrzeżeń. Żarówki, szczególnie rozgrzane, są dość czułe na wstrząsy. Więc jazda po dziurach, czy z niesprawnym zawieszeniem i narażanie żarówek na nadmierne wstrząsy skróci czas pracy źródła światła. Stan reflektorów też ma wpływ. Jeśli ktoś ma popękane szkło, nieszczelne klapki z tyłu (lub ich brak) i żarówka narażona jest na wilgoć, kondensację pary, brud, to też jej to nie służy. No i kultura obchodzenia się z żarówką - wymiana tłustymi łapami, łapanie za klosz... Na koniec dochodzą czynniki losowe - felerna sztuka.
Poza tym coraz jaśniejsze światło i coraz większa jego ilość w klasycznych żarówkach z czegoś wynika. Najczęściej jest to efekt cieńszego żarnika, który rozgrzewa się do wyższej temperatury. Czyli jest delikatniejszy i łatwiej się przepala. Coś za coś...
Porządne żarówki poznać po tym, że po określonym czasie pracy palą się niemal równocześnie. Wysłużyły swoje i zakończyły żywot. Tak miałem z poprzednimi philipsami. Spaliły się obie w przeciągu trzech dni. Po dwóch latach "służby". Poza tym trzeba pamiętać, ze w tej chwili przepisy nakazują używanie świateł non stop (ponoć przepis inspirowany przez producentów żarówek ) i też trzeba mieć wzgląd na to, kto ile jeździ...
- napięcie instalacji
- stan instalacji (skoki napięcia, piki, przebicia, inne)
- stan dróg po których auto się porusza
- stan zawieszenia
- stan reflektorów
- kultura obsługi
Lecąc od góry: wiadomo - napięcie powinno być stałe, o określonym poziomie, pozbawione jakiś niespodzianek. Stan instalacji też nie powinien budzić zastrzeżeń. Żarówki, szczególnie rozgrzane, są dość czułe na wstrząsy. Więc jazda po dziurach, czy z niesprawnym zawieszeniem i narażanie żarówek na nadmierne wstrząsy skróci czas pracy źródła światła. Stan reflektorów też ma wpływ. Jeśli ktoś ma popękane szkło, nieszczelne klapki z tyłu (lub ich brak) i żarówka narażona jest na wilgoć, kondensację pary, brud, to też jej to nie służy. No i kultura obchodzenia się z żarówką - wymiana tłustymi łapami, łapanie za klosz... Na koniec dochodzą czynniki losowe - felerna sztuka.
Poza tym coraz jaśniejsze światło i coraz większa jego ilość w klasycznych żarówkach z czegoś wynika. Najczęściej jest to efekt cieńszego żarnika, który rozgrzewa się do wyższej temperatury. Czyli jest delikatniejszy i łatwiej się przepala. Coś za coś...
Porządne żarówki poznać po tym, że po określonym czasie pracy palą się niemal równocześnie. Wysłużyły swoje i zakończyły żywot. Tak miałem z poprzednimi philipsami. Spaliły się obie w przeciągu trzech dni. Po dwóch latach "służby". Poza tym trzeba pamiętać, ze w tej chwili przepisy nakazują używanie świateł non stop (ponoć przepis inspirowany przez producentów żarówek ) i też trzeba mieć wzgląd na to, kto ile jeździ...
Trochę odgrzeję kotleta na kolację .
Do tej pory jeździłem na xenonach ale chce przejśc na zwykłe żarówki, zależy mi żeby świeciły białym światłem. Co aktualnie jest warte uwagi? cena raczej nie gra roli, mają byc porządne żarówki i dawać białe światło. Mam lampy angel eyes, ale to nie ma znaczenia. Wszystkie tematy już są dość leciwe i żarówek które polecaliście już nie ma na rynku z reguły. Pierwsze które rzuciły mi się w oczy to takie KLIK
albo takie ??? klik
Do tej pory jeździłem na xenonach ale chce przejśc na zwykłe żarówki, zależy mi żeby świeciły białym światłem. Co aktualnie jest warte uwagi? cena raczej nie gra roli, mają byc porządne żarówki i dawać białe światło. Mam lampy angel eyes, ale to nie ma znaczenia. Wszystkie tematy już są dość leciwe i żarówek które polecaliście już nie ma na rynku z reguły. Pierwsze które rzuciły mi się w oczy to takie KLIK
albo takie ??? klik
Ostatnio zmieniony 07 cze 2011, 21:20 przez marrecki, łącznie zmieniany 1 raz.
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
bez przesady, tak samo ja powiem ze nie ma lepszych w stosunkach zywotnosc/cena/jakos jak philips blue vision (teraz jakis nowy model ultra jest,ale tego jeszcze nie testowalem). Jamszol, testowalem kiedys philipsy ze twierdzisz ze nie ma lepszych niz osramy ?Jamszoł pisze:marrecki, kup Osramy najt brekery - nie ma lepszych
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak - testowałem Filipsy przez 3 lata - świeca zarąbiaście ale osramy lepiej
Na razie osramy są w esim 1,5 roku i świecą bez zarzutu
W Mondku też mam osramy - od listopada nooo ale tu to mam nie H4 ale H7
Też dają jak wściekle
Nie wiem - może Wam się trafiły jakieś przepalające się u mnie się nie popaliły
Dlatego napisałem - osramy lepiej świecą
Na razie osramy są w esim 1,5 roku i świecą bez zarzutu
W Mondku też mam osramy - od listopada nooo ale tu to mam nie H4 ale H7
Też dają jak wściekle
Nie wiem - może Wam się trafiły jakieś przepalające się u mnie się nie popaliły
Dlatego napisałem - osramy lepiej świecą
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Arcadio pisze:też mam osram night braker plus ale H1 w moich angelach i jeżdzę od ponad pół roku i nic . Ty masz h4?
Mam H1 jak wszystkie angel eyesy , kupilem te night breakery plus, dlatego że akurat były w promocji w sklepie do ktorego zaszedłem. Kupiłem 4szt, wrzuce tez w drogowe. To powiedz jak sie jezdzi na angelach + osram night ?
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
»
a powiedz mi czy wlozyles 2 nowe zarowki dla testow ze masz porownanie (w jednej lampie nowka philipsa, w drugiej nowka osrama) ? bo rozumiem ze np. philipsy sie juz skonczyly i kupiles osramy i twierdzisz ze sa lepsze ? a to ze slabiej swieca te zuzyte wziales pod uwage przy porownywaniu i to ze do tych juz zuzytych byles przyzwyczajony ? nie bronie philipsow,ale probuje obiektywnie udowodnic ktore sa lepsze.Jamszoł pisze:Tak - testowałem Filipsy przez 3 lata - świeca zarąbiaście ale osramy lepiej
Na razie osramy są w esim 1,5 roku i świecą bez zarzutu
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982