Drążek stabilizatora

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Drążek stabilizatora

Post autor: darcun4 »

Dzisiaj rano pierdyknął, wygląda jak przecięty żyletką.
Na szrocie kupiłem już innego ( 100zł. ) i oblukałem możliwość wymiany.Po 10 min. patrzenia, kręcenia łbem na wszystkie strony prawie zaczołem płakać.
Da radę wymienić bez rozkręcania całych przednich "sanek"?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Oczywiście , że da rade.
Po odkręceniu łączników , odkręcasz przednie śróby przy gumach - popuszczasz tylną wyciągasz gumę na siłę śróbokrętem i wymieniasz .
Acha - oczywiście podnosisz wóz do góry i ściągasz przednie koła.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Ok.Tak właśnie myślę zrobić,tylko zastanawiam się,czy tego "wygibasa" przeciągnę z jednej strony na drugą?
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

na moje oko to bedzie cięzko........... :-|
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ja miałem to samo, u mnie pękł gdy nie zmieściłem się między krawężnikami przy nawracaniu... Co do wymiany, ciężko będzie to przeciągnąć z jednej strony na drugą. Osobiście tego nie robiłem bo miałem do roboty jeszcze wymianę zwrotnicy a czasu mało więc dałem znajomemu mechanikowi. Jednak z jego relacji wynika że sanki popuścić musiał. Może i da się bez popuszczania sanek ale to takie dłubanie w gównie. (oczywiście jeśli ktoś robił to wielokrotnie i zna całe to "know how" to pewnie szybko i sprawnie wymieni stabilizator). W zasadzie wyciągnięcie pękniętego drążka to nie największy problem, problemem jest 'wpleść" tam cały, nowy drążek ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Toście mnie q...a pocieszyli :cry:
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

oj darek dasz rade
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
emceha

Post autor: emceha »

Darek z tego co mnie wiadomo to da radę bez opusczania sanek ;) To jest tak jak z maglownicą. Wszyscy pierdzielą że kapa,że ciężkoa jak tak się już zabierzesz, masz wszystko przed oczami, zerkniesz gdzie co w którą stronę to się okazuje że banał.
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

oj a co Przemek zmieniłeś wreszcie maglownice ??
jest Ford Focus `12 1.6 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14522
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

darcun4, mam nadzieję że Przemek ma rację, tak jak pisałem sam tego nie robiłem a wiesz jak to na warsztatach - do wymiany uszczelniaczy zaworowych czy wałka rozrządu, głowica up... choć można bez ściągania :) może z drążkiem jest podobnie... powodzenia ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

simo pisze:oj a co Przemek zmieniłeś wreszcie maglownice ??
He he jeszcze nie ale pomagałem wytargać z innego esa (musiałęm się przeszkolić :P zanim zacznę dłubać przy swoim). Darek działaj. Póki nie spróbujesz to się nie dowiesz czy dasz radę ;)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja usiebie jak wymieniałem to sanki popuszcałem na śrubach delikatnie bo tyle mi brakowało ( nieopuszczałem tylko tyle co gwint pozwolił i wskoczyło ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3474
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Jutro dam relację z wymiany drążka.
Ludzie jak Wam się to udało bez rozkręcania sanek !!! Sory ale dopiero wróciłem z garażu i ..............muszę wytrzeźwieć :sad:
emceha

Post autor: emceha »

darcun4 pisze:Ludzie jak Wam się to udało bez rozkręcania sanek !!! Sory ale dopiero wróciłem z garażu i ..............muszę wytrzeźwieć
Hmm u nas magiel wyszedł a drążek nie chciał??? To ja zgłupiałem teraz :shock:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

tym bardziej pęknięty na dwie części powinno się dać bez problemu wyciągnąć co innego w całości
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ