Strona 1 z 1
skrzynia biegów mk7
: 10 lut 2008, 01:52
autor: tomek2769
cześć.
mam pytanko. Jak zmieniam bieg z 1 na 2 przy wysokich obrotach to czuję na drążku zmiany
biegów zgrzytanie,.Przy niskich obrotach jest ok. Co może być przyczyną.
: 10 lut 2008, 11:13
autor: ARIEL
prawdopodobnie synchronizatory ci zaczynają padać
: 10 lut 2008, 11:27
autor: tomek2769
jeżeli to synchronizatory to może ktoś już je wymieniał w swoim essie. Jestem ciekawy ile to mnie może kosztować
: 10 lut 2008, 13:31
autor: Jamszoł
ARIEL pisze:prawdopodobnie synchronizatory ci zaczynają padać
Potwierdzam - a szczególnie zaczyna nawalać ten od 1 i 2 biegu.
tomek2769 pisze:Jestem ciekawy ile to mnie może kosztować
Jak samemu będziesz robił to będzie cię to kosztować kupę roboty i trochę nerwów.
Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
Trzeba wytargać i rozpiżyć całą skrzynię.

: 10 lut 2008, 13:33
autor: ARIEL
jamszoł pisze:Jak oddasz do mechaniora to w Kaliszu ok 200 zł.
ciężko będzie miał znależ mechanika w tej kwocie

: 10 lut 2008, 13:41
autor: Jamszoł
Możliwe ale im większe miasto - tym drożej (niestety)
: 10 lut 2008, 22:01
autor: deathrider_85
Podpinam się do tematu. Mam podobny problem z tym, że mi zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2. Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu (bo z tego co się orientuje, to taki właśnie jest potrzebny), ale nigdzie nie mieli. Koszt synchronizatora to ok. 300-500zł z tego co się orientowałem

.
: 10 lut 2008, 22:15
autor: Yagr
deathrider_85, zanim zaczniesz dłubać w skrzyni sprawdź czy masz w niej dość oleum

: 10 lut 2008, 22:22
autor: Jamszoł
deathrider_85 pisze:zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2.
deathrider_85 pisze:Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu
To nie jest do końca logiczne

: 10 lut 2008, 22:33
autor: deathrider_85
jamszoł pisze:deathrider_85 pisze:zgrzyta przy ostrzejszej redukcji z 3 na 2.
deathrider_85 pisze:Szukałem synchronizatora 1 i 2 biegu
To nie jest do końca logiczne

Wiem, że nie jest logiczne, ale jak szukałem czegoś o synchronizatorach, to wyszło na to, że są jakoś wspólne 1 dla 2 i 3 dla 4. Może jakiś mechanik się wypowie, bo ja tylko mówię, to co mi w InterCarsie powiedzieli

.
Co do oleju, to jest ok. Poza tym wszystkie biegi chodzą bardzo ładnie, tylko czasami pojawia się ten lekki zgrzyt przy redukcji z 3 na 2 (mówię tu o wrzucaniu 2 przy np. 60km/h).
: 10 lut 2008, 22:37
autor: Jamszoł
Może zbyt nisko bierze Ci sprzęgło i poprostu wałek (choinka) nie zdąża wyhamować ?
Zobacz czy też się tak dzieje gdy redukcję będziesz robić nieco wolniej - czyli przytrzymaj trochę dłużej sprzęgło wciśnięte - zanim przewajchujesz z 3 na 2
: 10 lut 2008, 22:41
autor: ARIEL
koszta nie warte naprawy lepiej poszukać całą skrzynke

: 10 lut 2008, 22:46
autor: deathrider_85
jamszoł pisze:Może zbyt nisko bierze Ci sprzęgło i poprostu wałek (choinka) nie zdąża wyhamować ?
Zobacz czy też się tak dzieje gdy redukcję będziesz robić nieco wolniej - czyli przytrzymaj trochę dłużej sprzęgło wciśnięte - zanim przewajchujesz z 3 na 2
Hmm... Sugerowałem, to mechanikowi coś pogrzebał przy sprzęgle i się poprawiło, rzadziej zgrzyta. Ale mówił mi, że niestety synchronizator już powoli siada. Jak się poczeka jakiś czas przed redukcją, to pewnie, że jest lepiej, ale wiesz jak nagle chcesz wyprzedzić, to siłą rzeczy trzeba wbić bieg szybko. Narazie z tym żyje i nie redukuje do 2 przy wyprzedzaniu, bo skrzyni nie chce zniszczyć. Ale przed okresem letnim chciałbym z tym zrobić (o ile po remoncie całego zawieszenia mi kasy zostanie

).
ARIEL pisze:koszta nie warte naprawy lepiej poszukać całą skrzynke

Powiem, Ci szczerze, że to nie do końca prawda. Biorąc pod uwagę, że najczęściej w skrzyniach siada synchronizator 2 biegu (bez względu na markę), to można się wpakować jeszcze gorzej niż oryginalna skrzynia.