Strona 1 z 1

Zaklucenia na radiu

: 06 lut 2008, 21:23
autor: KooZaaK
witam wszystkich mam problem z sygnalem radia... mianowicie trzeszczy i daje slaby sygnal radio jest dobre bo nowka podejrzewam antene wiecie moze jak latwo i bezbolesnie dla car'sa zrobic przeglad anteny i kabla natenowego?? z gory dziekuje za odpowiedz

: 06 lut 2008, 21:47
autor: Przemo
a po co 2 takie same tematy? wszystkie stacje trzeszcza? na starym radiu tez trzeszczalo?

: 07 lut 2008, 09:44
autor: KooZaaK
cos mi sie pomylilo z tymi tematami sorka... no tak zaklucenia sa na wszystkich kanalach i przez to gorzej odbiera a nie wiem jak bylo na starym radiu bo jak kupilem essiego to nie mial radia. Mysle ze radio ktore jest teraz zamontowane nie jest uszkodzone bo dobrze gralo w aucie ojca.

: 07 lut 2008, 10:28
autor: Pexu
u mnie radyjko trzeszczy jak pryskam płynem na szyby, mi to nie przeszkadza.. juz nie ;)

: 07 lut 2008, 15:53
autor: Jamszoł
KooZaaK, opisz dokładniej kiedy masz te zakłucenia i opisz jakie.
Czy na postoju z wyłączonym silnikiem ; czy jak odpalisz silnik się zwiększają ; czy trzeszczy ; czy gwiżdze ?

: 07 lut 2008, 20:09
autor: KooZaaK
no wiec co do mojego problemu to wyglada tak ze wszystkie stacje zle odbieraja i to niezaleznie czy silnik pracuje czy nie trzeszczy od momentu wlaczenia radia do momentu jego wylaczenia wiec mysle ze to antena lub kabel od niej i nie wiem jak zrobic skuteczny przeglad tego oto urzadzenia

: 07 lut 2008, 20:49
autor: Jamszoł
Też jestem za anteną lub kablem - a najprędzej jest przetarty kabel , bądź wyrwany kabel z wtyczki.
Gorącą żyłę (środek kabla) sprawdzisz poprzez pomiar multimetrem przejścia pomiędzy srodkiem wtyczki tej co wtykasz do radia a gwintem głowiczki (na dachu jak odkręcisz bat anteny to zostaje gwint).
Masę przewodu - czyli oplot zewnętrzny poprzez pomiar między bocznym stykiem wtyczki a masą pojazdu.
I ostatnie pomiar przejścia pomiędzy środkiem a bocznym stykiem na wtyczce z wykręconym batem anteny.
W dwóch pierwszych pomiarach przejście ma być a w ostatnim ma nie być przejścia.
Multimetr przestawiasz na brzęczyk.

: 07 lut 2008, 22:39
autor: KooZaaK
no wiec ytrzymajcie kciuki bo jutro zaberam sie do pracy mysle ze skoro z montazem obrotomierza dalem rade to i z tym jakos sobie poradze... oczywiscie wszystko z pomoca fachowcow z tej stronki :mrgreen:

: 08 lut 2008, 18:51
autor: KooZaaK
no i troszke tam dzis grzebalem i jak odkrecilem antene to wyczyscilem tam objawy rdzy :/ kabel wydaje sie byc dobry... bo wyczyszczeniu miejsca montazu anteny sygnal sie poprawil lecz nie jest on w 100% rewelacyjny myslicie ze powinienem jeszcze tamto miejsce pprzeczyscic czy cosik??

: 08 lut 2008, 19:30
autor: Yagr
sprawdź sobie jeszcze samą wtyczkę czy czasem ekran kabla nie jest przy wtyczce roz....y, czasem właśnie źle zarobiona wtyczka antenowa daje taki efekt - czyli w zasadzie to co jamszoł opisał...
I jeszcze jedno - sprawdź sobie czy radio ma dobrą masę, niektóre radia dają sobie radę z masą z wtyczki, inne potrzebują masy z obudowy (wystarczy kontakt ze zmasowaną szufladą montażową) a jeszcze inne potrzebują kabelka łączącego obudowę z masą auta.

: 08 lut 2008, 20:16
autor: Jamszoł
Yagr, Ma rację - to mi wyszło z głowy.
Ja zawsze dodawałem dodatkową masę - z tyłu radia albo na stałe jest przymocowana do radia - końcówka męska albo jakaś śróba M 5 lub M 6 do których to można - a nawet jest wskazane podłączyć dodatkową masę.

: 09 lut 2008, 10:10
autor: KooZaaK
wiec mowicie zeby podpiac do radia dodatkowa mase?? kurcze ale w innym samochodzi radio dobrze odbieralo bez takiego podpiecia :/

: 09 lut 2008, 12:15
autor: Yagr
KooZaaK, my tylko zgadujemy ;) a w innym aucie mogła być porządna masa na szufladzie montażowej...

: 09 lut 2008, 18:41
autor: KooZaaK
hura... hehe odkrecilem antene i jeszcze raz dokladnie wszystko tam przeczyscilem zebyt w 100% wszystko laczylo i musze powiedziec chlopaki ze udalo sie radyjko gra bez zaklucen dzieki za rady