Strona 1 z 4
Wolno jedzie....max 130km/h :(
: 27 sty 2008, 12:00
autor: Viper9595
witam wszystkich.
mam forda escorta mk VII silnik zetec 16v 1.6 90km.
i denerwuje mnie jedna rzecz......
mianowicie to ze max wyciaga mi on 130km/h
ostatnio jade autostrada a tu polonez obok mnie i sobie na spokojnie mnie wyprzedza..... no krew zalewa.
i moje pytanie brzmi czy mozna cos zrobic zeby kulal sie "troszke" szybciej?
jestem poczatkujacy wiec prosze o pomoc.
[ Komentarz dodany przez: leszek: Nie 27 Sty, 2008 ]
kolego zmien temat postu. z obecnego nic nie wynika. (patrz regulamin)
: 27 sty 2008, 12:08
autor: Przemo

cos ty zrobil z autem?

jak to nie chce isc wiecej deptasz gaz i utrzymuje rowna predkosc 130km/h

zdecydowanie powinien kulnac sie duzo szybciej:D
: 27 sty 2008, 13:06
autor: Jamszoł
cosik dławi silnik?
Filtr paliwa;filtr powietrza ;źle wyregulowana linka gazu ?
Na jakie obroty wchodzi silnik ?
: 27 sty 2008, 14:23
autor: deathrider_85
Na pewno coś jest z autem nie tak. Od kiedy dzieje się coś takiego? Może przepływomierz padł lub filtr paliwa jest po prostu zatkany?
: 27 sty 2008, 14:41
autor: Viper9595
auto kupilem miesiac temu i do poczatku tak chodzi....
obroty przy tym 120-130km/h wychodza na 2500-3000.
gaz mam do dechy no i troszke moze przyspiesza ale strasznie wolno;/
moze to byc np filtrem powietrza?mam na dole obudowy od filtru wylamane 2 rurki ktore sa przymocowywane do karoserii.
nie wie co moze byc:(POMOZCIE:( ile wg was powinien taki silnik wyciagac?
: 27 sty 2008, 15:42
autor: Yagr
Viper9595, masz świeżo kupione ayto zaniedbane przez poprzedniego właściciela. Pierwsze co sie robi z takim autem to wymienia filtry, płyny i rozrząd. Warto też sprawdzić świece i kable WN, o takich duperelach jak hamulce chyba nie muszę wspominać. Jak wymienisz filtry to sprawdź osiągi. I jeszcze jedno pytanie - czy na sucho silnik wkręca się gładko na obroty do odcięcia (ok 6500) czy też go blokuje na tych 3000? !,6 16v powinien gładko wykręcać 170km/h .
: 27 sty 2008, 15:44
autor: Adaś
moje 1.3 za dobrych czasow 150km/h na lpg... ale nie o tym mowa...
Viper9595, a jak dajesz mocno gazu to słyszysz buczenie? takie mocne basowe buczenie? Jeżeli nie to łapanie lewego powietrza raczej odpada i usterki należałoby szukać gdzie indziej niż przy filtrze powietrza... zrób reset kompa

: 27 sty 2008, 17:12
autor: Seba
Yagr pisze:Viper9595, masz świeżo kupione ayto zaniedbane przez poprzedniego właściciela. Pierwsze co sie robi z takim autem to wymienia filtry, płyny i rozrząd. Warto też sprawdzić świece i kable WN, o takich duperelach jak hamulce chyba nie muszę wspominać. Jak wymienisz filtry to sprawdź osiągi. I jeszcze jedno pytanie - czy na sucho silnik wkręca się gładko na obroty do odcięcia (ok 6500) czy też go blokuje na tych 3000? !,6 16v powinien gładko wykręcać 170km/h .
Dokladnie tak.
Zadalbym jeszcze pytanie czy auto ma LPG.
Jak ma gazidlo i bedzie ustawiony bardzo "ekonomicznie" to wiecej nie pojedzie,ale w moim mk VI 1,6 16V na gazie 170 bez ale jest.
: 27 sty 2008, 18:00
autor: leszek
posty nie na temat usunąłem.!!!. jeszcze jeden "ile jedzie wasz" a nie odp. na pytanie kolegi i będa ostrzeżenia.
: 27 sty 2008, 18:26
autor: Jamszoł
Warto też przyjrzeć się wydechowi.
Czy nie jest zapchany kat
: 27 sty 2008, 20:59
autor: dany181
no no szczerze mowiac to za bardzo sie nie znam ale jak juz panowie pisali to przyczyn moze byc wiele... sprawdz jak Ci siem wkreca na obroty i czy faktyucznie odcina zapłon... jesli nie to pewnie bedzie cos z linka gazu,a jesli nie to szukaj dalej... ja tez mam takiego essiego i bez problmu 180 pojechał

: 28 sty 2008, 00:28
autor: Viper9595
moj fordziak nie jest na gaz. leje do niego PB95.
na obroty na luzie fajnie wchodzi bez niczego.
musze jeszcze sprawdzic czy na luzie przy 6500 tak jak mowicie odetnie paliwo.
jak kupilem to auto to poprzedni wlasciciel mowil ze pasek rozrzadu byl wymieniony, chamulce tez zrobilem, oleje powymienialem no i wszystko jest niby ok tylko ze malo jedzie:(mam 7 marca przeglad do zrobienia moze na nim cos pokaze? jak sadzicie?

a mozliwe jest ze np sprzeglo slizga? bo jak kupilem auto to strasznie wysoko bralo, dopiero pozniej podkrecilem go imbusem przy pedale.
: 28 sty 2008, 01:13
autor: deathrider_85
Sprzęgło raczej nie ślizga, bo jechałbyś 130km/h, a silnik pokazywałby np. 5000obr/min. Może spróbuj odłączyć akumulator na jakiś czas, żeby pokasować błędy w ECU, może silnik cały czas pracuje w trybie awaryjnym z jakiegoś powodu?
Objawy trochę wskazują na to, że może paliwo nie dochodzi w odpowiedniej ilości. Spróbuj go rozpędzić na zasadzie 1 bieg 6000obr, 2 bieg 6000obr, itd. Zobaczysz w którym momencie zaczyna tracić moc.
Poza tym to silnik kopci? Lub klekota jak Diesel? Spala normalne ilości benzyny, czy nie? Może po prostu lambda jest do wymiany?
Octavia Tdi mojego Taty rozpędzała się tylko do 130km/h po tym jak padł przepływomierz.
Pozdrawiam
Ps. Może pasek rozrządu ktoś źle ustawił?
: 28 sty 2008, 08:42
autor: cidzej
deathrider_85 pisze:Objawy trochę wskazują na to, że może paliwo nie dochodzi w odpowiedniej ilości.
jakby tak było to odczułby to juz przy pierwszym tankowaniu - wróże mu w takiej sytuacji minimum 15L/100km jakby z ciśnieniem paliwa bylo nie tak

poza tym na luzie tez by nie mógł wkręcić samochodu do 6000RPM
wszystkie usterki które do tej pory wymieniliscie koledze powodowałyby znacznym wzrost spalania, a kolega nic nie wspomina o wirze powstającym w zbiorniku z paliwem i ponadprzeciętnie częstymi odwiedzinami na stacji benzynowej
kolego masz obrotek ?? no to gaz w podłogę i patrz do ilu obrotów ta Twoja Formuła 1 się wkręca i daj nam znac

: 28 sty 2008, 15:25
autor: Yagr
Viper9595, a zawory ci klakocą? jest opcja że przy zjechanych szklankach będzie go dusiło pod obciążeniem... Na sucho, jak przegazujesz to ładnie wejdzie na obroty ale gdy dojdzie obciążenie to nie wydoli bo będzie ograniczona wymiana w cylindrach, po prostu zawory nie otworzą się tak jak powinny i będzie go dusić. Druga opcja to, wspomniany przez jamszoła, katalizator. Piszesz też że wymieniłes co trzeba. A filtry też?