Strona 1 z 1
Paski wielorowkowe
: 20 sty 2008, 16:42
autor: Mikosz
Witam
Słyszałem kiedyś od mechanika że są do wymiany paski wielorówkowe... To znaczy że do wymiany są wszystkie pasy co jest na rozrządzie tak ?? Jeżeli mylę to piszcie..
Także chcę wiedziec po ile chodzą takie paski Motorcrafty... Na allegro nic nie widzę..
Pozdrawiam
: 20 sty 2008, 16:58
autor: Arekturbo
niekoniecznie chodzi tu o rozrząd:)
pewnie paski od laternatora klimy wspomagania i czegos tam jeszcze
Ps. nie szukaj motorcrafta bo akurat z pasków to spokojnie mozęsz wziąś jakiąś wiodącą firme
sprawy raczej groszowe
: 20 sty 2008, 17:24
autor: Jamszoł
mikosz83 pisze:paski wielorówkowe...
Poprawna nazwa pasek wieloklinowy i jest to inaczej po naszemu pasek klinowy z tym , że o kilku klinach .
Ten od rozrządu to - pasek rozrządu i jest zębaty.
Arekturbo pisze:pewnie paski od laternatora klimy wspomagania i czegos tam jeszcze
Nie pewnie ale napewno - alternator ; pompa wody ; pompa wspomagania ; pompa klimy.
I nie są to paski ale jeden pasek.
: 20 sty 2008, 18:21
autor: deathrider_85
Tak jak koledzy piszą nie musi, to być pasek oryginalny. Może być nawet coś Polskiego. Nie powiem Ci ile wymiana kosztuje, ale z tego co pamiętam, to są to naprawdę groszowe sprawy.
: 20 sty 2008, 18:29
autor: Yagr
wymiana? no bez przesady, wiem że nie każdy weźmie się za rozrząd ale "pasek wieloklinowy napędu alternatora" (bo tak to się nazywa pomimo że może napędzać też inne rzeczy) wymienić to banał! Jak jeszcze jest samonapinacz (jak u mnie) to wymiana trwa ok 5 minut

polecam paski Gates'a.
: 20 sty 2008, 18:40
autor: Arekturbo
dokłądnie paski Gates'a
niemartw sie wymianą tylko zrób to sam
zajmie ci to max 20min
popuszasz napinacz, wyciągasz pasek
zakłądasz nowy i naciągasz napinaczem:)
a tak na szczególe! pompa wody napędzana nie jest rozrzadem w zetecu jak w CVH?
: 20 sty 2008, 19:06
autor: Yagr
mikosz83, czy ty pytasz o swojego diesla? bo wtedy to mechanikowi mogło chodzić o paski zębate napędu rozrządu i pompy... Bo jesli powiedział o paskach w liczbie mnogiej to dwa są tylko paski zębate rozrządu... do napędu alternatora w twoim silniku służyć może albo pasek klinowy albo wieloklinowy (tego drugiego nie jestem pewien, ale skoro w benzyniakach były i klinowe i wieloklinowe to pewnie w dieslu też wieloklinowe się zdarzały) Musisz zapytać mechanika czy chodziło o napęd alternatora czy o rozrząd... jesli o rozrząd to juz tak łatwo nie ma i jesli nie masz wprawy to się sam za to nie bierz ale.... też polecam tu paski Gates'a

: 20 sty 2008, 19:58
autor: kupiec
z tego co ja wiem i widziałem to tylko jeden pasek wieloklinowy iałem wymieniany i to od wspomagania kierownika. koszt to 20 pare zeta jak się nie myle goodyera
: 20 sty 2008, 22:36
autor: nonam
Jeśli chodzi o paski, to polecam Contitech'a, ale Goodyer czy Bosh też może być i nie będzie z tym problemów, ja ostatnio zmieniałem u siebie wieloklin i koszt to ok 30zł, także żadna tragedia
