N7A DOHC 16V 110KW EE93 jak podniesc moc

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

yezozwierz pisze:
Marta Nowak pisze:
nonam pisze:A ja bym chciał być pionierem i jeśli finanse by mi na to pozwalały to na pewno rs by został ze mną i kombinowałbym żeby z N7A ze 250 KM wykrzesać :P
1.Czym się chcesz wyhamować ?
2. Co z trakją
3. Masz pomysł (wiadomości ) na temat kompletnego zawieszenia
4. Twoja ,,buda ,, wytrzyma ,, takie obciążenia
5. Jak przeniesiesz moc na koła

W necie jest mnóstwo wiadomości na temat modów N7A
np. TU

Parę profesjonalnych turbo śmiga w kraju , o przeróbkach na 2300 nie wspominając .
1) Mondeo V6 - aż nadto
2) Trakcja nie jest zła, dobre opony wystarczą, a szperę quaife można spokojnie dostać do MTX75, pod warunkiem że się ma kasę (ale jak się ma tyle żeby wykrzesać 250ps to się ma). A nawet można adaptować skrzynię ze szperą z ERST.
3) Zawias - to już całkiem banał - 3000zł i masz nówencję gwinta.
4) Cóż to za obciążenie - przecież zdrowa buda w pół się nie rozerwie. Stare corsy A śmigają z 3.0V6 i jest dobrze.
5) Skrzynią? Mtx75 to najmocniejsza przednionapędowa skrzynia forda, Focus RS na niej lata...
1) Jeszcze można wrzucić tarcze na tył. Jeśli ma się kasę to nawet o rozmiarze 310mm.
2) Opony - rozmiar ma znaczenie :).
3) Gwint WEITECA jest już za 2,5tyś zł.
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

ORION pisze:przykład konkretny , bo ja osobiście nie słyszałem
Belgia. Silnik 2.0 N7A, motor po iście generalnym remoncie, nówka sztuka. Doprężona głowica, obróbka kanałów, baaaaaardzo ostre wałki na płytkach, ITB, i troche jakichś innych modów. Na hamowni 211ps wypluł. Pochodził dwa tygodnie - korba wyszła bokiem.
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Z informacji, które ja znalazłem w necie wynika:
- Zetec to nowoczesna konstrukcja i dobrze dopracowana,
- N7A niestety jest starym silnikiem, który został unowocześniony i wpakowany do RS'a.

Gdyby nie zbijanie kosztów, to RS też miałby na pewno silnik z rodziny Zetec, tylko pewnie 2.0.
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

deathrider_85 pisze:Z informacji, które ja znalazłem w necie wynika:
- Zetec to nowoczesna konstrukcja i dobrze dopracowana,
- N7A niestety jest starym silnikiem, który został unowocześniony i wpakowany do RS'a.

Gdyby nie zbijanie kosztów, to RS też miałby na pewno silnik z rodziny Zetec, tylko pewnie 2.0.
A ja uważam inaczej! Silniki Zetec zostały zaprezentowane w 1991 roku, a do produkcji weszły w 1992! Tymczasem model RS2000 był produkowany już od 1991 roku! Ford wypuścił RS'a o rok za wcześnie... A dlaczego? Uważam, że było to podyktowane chęcią pogoni za rywalami (a nie kasą)! Vauxhall Astra GSI 16v (nasz kadett GSI 16v), Golf II 1,8 16v 140ps.. Te auta już istniały a ford miał tylko RST poprzedniej generacji. Wraz z wejściem mk5 trzeba było pokazać topową wersję, a nie czekać aż dwa lata na zetec'a.. A że silnik się sprawdził całkiem nieźle, nie było już potrzeby go zmieniać w następnych generacjach. Zwłaszcza że w międzyczasie powstał Cosworth.
gawron

Post autor: gawron »

yezozwierz pisze:A ja uważam inaczej! Silniki Zetec zostały zaprezentowane w 1991 roku, a do produkcji weszły w 1992! Tymczasem model RS2000 był produkowany już od 1991 roku! Ford wypuścił RS'a o rok za wcześnie... A dlaczego? Uważam, że było to podyktowane chęcią pogoni za rywalami (a nie kasą)! Vauxhall Astra GSI 16v (nasz kadett GSI 16v), Golf II 1,8 16v 140ps.. Te auta już istniały a ford miał tylko RST poprzedniej generacji. Wraz z wejściem mk5 trzeba było pokazać topową wersję, a nie czekać aż dwa lata na zetec'a.. A że silnik się sprawdził całkiem nieźle, nie było już potrzeby go zmieniać w następnych generacjach. Zwłaszcza że w międzyczasie powstał Cosworth.
z zresztą ZETECi wcale idealne nie są i mają swoje wady co utrudniało by ich użytkowqanie jako auta sportowe
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

yezozwierz pisze:Zwłaszcza że w międzyczasie powstał Cosworth.
I pokazali wszystkim , że Ford jest nie do pobicia.
Tam gdzie startowały Kosy - zawsze wygrywały :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

yezozwierz pisze:
deathrider_85 pisze:Z informacji, które ja znalazłem w necie wynika:
- Zetec to nowoczesna konstrukcja i dobrze dopracowana,
- N7A niestety jest starym silnikiem, który został unowocześniony i wpakowany do RS'a.

Gdyby nie zbijanie kosztów, to RS też miałby na pewno silnik z rodziny Zetec, tylko pewnie 2.0.
A ja uważam inaczej! Silniki Zetec zostały zaprezentowane w 1991 roku, a do produkcji weszły w 1992! Tymczasem model RS2000 był produkowany już od 1991 roku! Ford wypuścił RS'a o rok za wcześnie... A dlaczego? Uważam, że było to podyktowane chęcią pogoni za rywalami (a nie kasą)! Vauxhall Astra GSI 16v (nasz kadett GSI 16v), Golf II 1,8 16v 140ps.. Te auta już istniały a ford miał tylko RST poprzedniej generacji. Wraz z wejściem mk5 trzeba było pokazać topową wersję, a nie czekać aż dwa lata na zetec'a.. A że silnik się sprawdził całkiem nieźle, nie było już potrzeby go zmieniać w następnych generacjach. Zwłaszcza że w międzyczasie powstał Cosworth.
No tak, to też fakt, którego nie analizowałem. Ale myślę, że Ess mkV, VII i VIII konkurują raczej z Golfem III, Astrą F, itp.
Cosworth to raczej konkurent Golfa VR6 Synchro. Od którego był lepszy we wszystkim poza blachą :).
Tak samo Xr3i jest konkurentem Golfa III GT i RS -> Golfa GTI.
N7A faktycznie nieźle lata, ale z jakiegoś powodu Ford zaprzestał jego produkcji w roku 1996 (czy jakoś tak), a Zetec'ki zostały do dziś.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85 pisze:Ess mkV, VII i VIII
ten ostatni to focus?;)
deathrider_85 pisze:Astrą F,
dżizas - wysoko mogę skakac moim mk5 ;)
deathrider_85 pisze:Cosworth to raczej konkurent Golfa VR6 Synchro
ja tak nie uważam, bo cossie był drogowa wersja rajdówki (wymogi licencji) a VR6 to jak już raczej pod wyścigi podchodził, ale nie będe sie spierał - cossa jest, była i bedzie lepsza ;)
deathrider_85 pisze:z jakiegoś powodu Ford zaprzestał jego produkcji
mniej więcej dla takiego samego powodu dla którego nie robi się juz aut na gaźniku - postęp, elektronika, ekologia ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
BogdanROX

Post autor: BogdanROX »

Ekologia to ZUO :twisted:
Rob

Post autor: Rob »

deathrider_85 pisze:Cosworth to raczej konkurent Golfa VR6 Synchro.
raczej dla Golfa Rally
deathrider_85

Post autor: deathrider_85 »

Yagr pisze:
deathrider_85 pisze:Ess mkV, VII i VIII
ten ostatni to focus?;)
deathrider_85 pisze:Astrą F,
dżizas - wysoko mogę skakac moim mk5 ;)
deathrider_85 pisze:Cosworth to raczej konkurent Golfa VR6 Synchro
ja tak nie uważam, bo cossie był drogowa wersja rajdówki (wymogi licencji) a VR6 to jak już raczej pod wyścigi podchodził, ale nie będe sie spierał - cossa jest, była i bedzie lepsza ;)
deathrider_85 pisze:z jakiegoś powodu Ford zaprzestał jego produkcji
mniej więcej dla takiego samego powodu dla którego nie robi się juz aut na gaźniku - postęp, elektronika, ekologia ;)
1. MkV, VI i VII miało być.
2. Te same lata produkcji. Ess to bezpośredni konkurent wymienionych przeze mnie aut. Twoje mkVII, to mkV po liftingu.
3. Niekoniecznie.
4. No po prostu coś nowszego się pojawiło.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

deathrider_85, ja mam Mk5 (lub jesli juz to oriona Mk III) ;) i choćby ze względu na różnicę pokoleniowa astra F to niestety nie konkurent dla mojego paździocha - który rywalizował z astrą A ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

To ja się powtórzę , róbcie te swoje wiecznie kapryszące zetecki wsadzajcie tam turbiny, kompresory , i co tylko chcecie a ja i tak to wszystko objadę N7a :mrgreen: jeszcze zobaczycie bo jak na razie nie ma u nas ani w fefku zeteca w escorcie który by objechał sprawne rs2000 :twisted:

Niech ktoś w końcu zapakuje zeteca 2,0 i niech zamontuje w nim porządne kolektory i wałki, to pogadamy bo jak do tej pory mogę sobie tylko poczytać jak to zetec zniósłby 250KM jak super wytrzymały by był oraz jak idealnie nadawałby się pod turbo.

Bla bla bla, obawiam się, że mogę nie dożyć do tych turbo zeteców w escorcie.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
yezozwierz

Post autor: yezozwierz »

Bla bla bla, obawiam się, że mogę nie dożyć do tych turbo zeteców w escorcie
Wypluj to słowo, bo jesteś jedną nogą w grobie :D
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

yezozwierz pisze:Wypluj to słowo, bo jesteś jedną nogą w grobie :D
:ble:

poza tym aby zetec 2,0 miał 150 koni trzeba w niego około 2-3 tys wpakować, chyba, że ktoś ma zdolności manualne i dostęp do szlifierni i spawarek

a ja po włożeniu 2-3tys w n7a będę miał około 180koni :razz:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
ODPOWIEDZ