Strona 1 z 1

Problem z zapalaniem

: 10 sty 2008, 00:11
autor: Rob
Witam
Posiadam Escorta 1,6-16v 95 rok MK VII
Problem jest dość nietypowy nie wiem co jest !
Zapala na dotknięcie , ale przez tydzień . Póżniej coś mu się przestawia i kręci ale nie zapala . Iskra jest paliwo też podaje . Ale jak zapalam przez kable od innego auta zapala na tyk i znowu spokój na tydzień pali na dotyk . Po tygodniu znów kręcie jak szalony ale nie zapala ??? . Zrobiłem taki myk . Jeżdziłem wszystko ok , zapala od pierwszego . I znów za pierwszym nie chce zapalić . Spróbowałem raz jeszcze i nie zapalił podłączam kable od kupla auta i nie czekam tylko od razu kręcę pali na tyk . Kumpel odłącza od razu kable a ja go gaszę . Zapalam i gaszę z 10 razu i pali na tyk . Po tygodniu znów nie chce . Teperatura powietrza nie ma znaczenia odpala przy -13 a przy +1 nie chce .
Akumulator sprawny kręci jak szalony , świece wymienione . Ma ktoś jakąś sugestię ??? Co kable WN , cewka ? ale tydzień zapala na tyk ... kurde sam nie wiem .
Pomożecie ?

: 10 sty 2008, 00:24
autor: cidzej
Rob pisze:Posiadam Escorta 1,6-16v 95 rok MK VII
Problem jest dość
w zasadzie już sobie odpowiedziałeś. to escort i już :)

zacznij od Kontaktu w łape i przeczyszczenia wszystkich wtyczek od czujników.

: 10 sty 2008, 00:59
autor: MARKKO
a może rest kompa wystarczy :)

: 10 sty 2008, 08:45
autor: emceha
Rob, wyczyść klemy, punkty masy i przeczyść tak jak Ci Cidzej radzi wszystkie styki we wtyczkach ;) Pokusiłbym się jeszcze o powyciąganie istitnych przekaźników i przeczyszczenie im nózek. Powinno pomóc. Jeśli nic to nie da to moim zdaniem problem bedzie lezał gdzieś w skrzynce bezpieczników. Jak ja przelutować znajdziesz na forum ;)

: 10 sty 2008, 22:00
autor: Jamszoł
emceha pisze:Rob, wyczyść klemy
i to jest główna przyczyna.
Zasyfiałe klemy w punkcie styku ze słupkami aku.
A gdy nie chce odpalić podawany jest prąd z innego żródła - ale na zewnętrzy styk do klem.

: 10 sty 2008, 22:20
autor: KacpeR
Ja też myśle że to będzie wina klem... Od tego trzeba zacząć - przeczyścić!

: 10 sty 2008, 23:06
autor: kupiec
napisze co ja zrobiłem - podobny miałem problem a nawet napisze tak że czym chłodniej tym lepiej palił. wyczyściłem wszystkie masy, klemy i po problemie. tak miałem ja - 1.6 81r. dlatego teraz diesla kupiłem bo mniej zasra..j elektryki.

: 10 sty 2008, 23:58
autor: Rob
OK . Dzięki chłopaki . Będę czyścił klemy . masy to cholera gdzie sa bo essiego mam 2 tygodnie a zima i zimno :smile:
No i zajrze do skrzynki bezpieczników ... zobaczymy ...
A i jeszcze jedna sprawa . jakie Fordy mają aku ? Bo ja mam jakiś dziwny . Zamiast słupków mam takie .... blaszki i klemy tez jakieś dziwne ... Nie wiem jak to opisać ...

: 10 sty 2008, 23:59
autor: MARKKO
masz oryginalne klemy

: 11 sty 2008, 00:05
autor: Rob
czyli jak zechce kupić aku ,to albo Motorkrafta albo klemy zmienić ... dobrze kojarze ?

: 11 sty 2008, 00:48
autor: MARKKO
są przejsciówki do kupienia

: 11 sty 2008, 07:50
autor: ARIEL
Rob, sobie zobacz może już śmigasz na przejściówkach :?:

: 11 sty 2008, 13:56
autor: orion
w sklepach kupisz też aku z takimi jak ma ford oryginalnie tylko że w dobrych sklepach nie marketach, a przejściówki to 6zł wybór należy do Ciebie

: 11 sty 2008, 22:36
autor: Jamszoł
Odradzam przejściówki.
To dodatkowy element na którym mogą być straty .
Nie ma najmniejszego problemu z kupnem aku ze słupkami płaskimi.
Ja mam nowy - no prawie nowy ( 10 miesięcy) - nasz z Centry - z płaskimi słupkami.

: 12 sty 2008, 12:05
autor: Rob
A no to spoko myślałem ze tylko orginalny Forda bedzie podchodził . Jak Centra robi to spox