Strona 1 z 2

Tylna sprezyna - problem

: 03 sty 2008, 16:15
autor: Ven
Witam.

Przed wyjazdem na Słowacje chciałem włożyć w sprężyny tylne gumy usztywniające, ojciec miał, kupił do Seata Toledo 1993, 2 sztuki akurat, ale za cholere nie mogłem ich wepchnąć, za duże były, a odstęp między zwojami za mały(mimo ze koło wisiało na lewarku) , dziwne bo do Seata weszły.

W czasie wycieczki na Słowacje, Essie szczerze powiem był przeciążony (4 osoby i pełen bagażnik na maxa, a wracając klatka Zlatego Bażanta i 10 butelek 0.7 :mrgreen: :twisted: ) i zaczeło się coś dziać, a mianowicie od czasu do czasu, na wiekszym wyboju czy dziurze, w prawym tylnym kole było słychać porządne "JEBUT" czy "JEBs" czy "ŁuBuDu" jak kto woli :razz: ... myślałem że to pikuś w postaci plastikowego nadkola które ostatnio założyłem - że haczy o sprężynę. Zrobiłem dziś foty po powrocie, bo zauważyłem że wciąż wali ostro mimo że jeżdżę sam.


Oto co na nich widać, wg mnie wygląda na to że rzeczywiście prawa sprężyna ociera lekko o nadkole - widać starte błoto i niebieski kolor sprężyny [niebieskie -co to za sprężyny? fabryczne motorcrafta? ktoś takie ma?] ale widać też jakby prawa tylna sprężyna wypadła lekko z kielicha mcpersona!?

Ocencie sami i radzcie co robić, boje się że sprężyna mi pęknie czy coś :

: 03 sty 2008, 16:19
autor: orion
czy sprężyna obciera o plastykowe nadkole (moze ono jest źle zamontowane) czy jest prosto, a moze sprężyna obciera o nadwozie :?:

albo mi się wydaje albo rzeczywiście wyskoczyła z mocowania a może mocowanie się rozleciało tylko jak do tego doszło :shock: cięzko tak ze zdjęcia stwierdzić

: 03 sty 2008, 16:45
autor: Deem-Essi
Tak to wygląda jak by wskoczyła z gniazda. A kolorem sie nie sugeruj, nie ma większej zależności. Najczęściej jest tak że fabryczne maja kolor czarny, a 80% zamienników czerwony, jednak zależy to tylko od producenta i dystrybutora (bywały nawet różowe na rynek wschodni :P )

: 03 sty 2008, 17:15
autor: Seba
Jak masz niebieskie to sa to raczej na 90% Eibach - oni wlasnie produkuja kity do Forda z lekkim obnizeniem ok 30mm i lekko twardsze sa - w kazdym razie nadaja sie do seryjnego amora.

spr

: 03 sty 2008, 17:51
autor: orion
Seba a co powiesz na to :mrgreen:

: 03 sty 2008, 18:09
autor: lordpablo
wyjmij cały komplet sprężynę i amora wtedy zobaczysz czy dobrze siedzi spręzyna w kielichu, może przy montarzu lekko się obróciła i teraz nie pasuje idealnie powodująć stuki

: 03 sty 2008, 20:59
autor: Yagr
dawniej sprężyny miały przy pomocy paska kolorowej farby na którymś tam zwoju oznaczaną twardość. I nie chodzi mi tu o kolor całej sprężyny - całe zwykle były czarne. W fordzie były z czerwonym paskiem, niebieskim, ja mam z takim zielonkawym (ale może pierwotnie był niebieski?)... przy obecnym wyeksploatowaniu raczej nie ma to znaczenia ale przy pierwszym montażu jakoś trzeba było oznaczyć sprężyny do cięższych modeli od tych do lżejszych :) Nie wiem czy obecnie to jeszcze stosują... A... z czerwonym były niby najtwardsze, co do niebieskiego to nie wiem , moje są dość podatne na obciążenie ale trzeba by porównać. Tych oznaczeń to co najmniej kilka było, bodajże na drugim zwoju sprężyny były po 2 paski w różnych kolorach.
Ven, ewidentnie masz cos nie tak ze sprężyną, nadkole nic do tego nie ma. musisz wyjąć kolumnę i sprawdzić czy gniazdo poszło, czy sprężyna się jakos sama obróciłe czy też może w górnej części (niewidocznej) jest pęknięta

: 03 sty 2008, 22:06
autor: Ven
Yagr - Ok, w sobote wyjme kolumne i zobacze co sie tam stało że sprężyna "se wyszła" :-|

Lordpablo - sprężyna była nie ruszana od kiedy mam auto, chyba zmieniła położenie w czasie forsownej 7mio godzinnej jazdy pod duużym obciążeniem..przedtym było wszystko ok

Oby tylko nie wyszło że sprężyna pęknięta czy kolumna do wymiany bo po świętach i sylvku nie ma szans na kupno nowych springów... :evil:

Czy jeśli sprężyna faktycznie ostatnim zwojem lekko wysuneła się z kielicha [jak na foto], to czy może coś się stać w czasie jazdy??? Bo zrobiłem w takim stanie pod max obciążeniem całą drogę powrotną, ok 500km i oprócz walnięć na ostrzejszych wybojach nic się nie działo, auto stoi równo i prowadzi się prosto. Od wczoraj gdy jeżdżę sam uderzenia są chyba częstsze i głośniejsze. Dużo ryzykuje?? :???:

ps. przy okazji zdjęcia kolumny umyje sprężynę i dowiem się czy to niebieski pasek czy cała jest niebieska..

Damn :mad:

: 03 sty 2008, 22:14
autor: Dym
Czekam co Ci tam wyjdzie bo też mi tak coś stukało do czasu założenia gumy... A gumy usztywniające rzeczywiście ciężko założyć- ja to robiłem z bratem- on rozciągał zwoje a ja wciskałem sprężynę ostro nasmarowaną dla poślizgu... kumpel natomiast lekko ją przyciął, ale nie wiem czy to najlepszy pomysł.

: 03 sty 2008, 22:22
autor: Yagr
Ven, sprawdź jeszcze czy talez oporowy sprężyny czasem nie puścił, bo jakos tak "niewyraźnie" wygląda a jemu rutinoscorbin nie pomoże...

: 03 sty 2008, 23:41
autor: Seba
orioninblue, no wiesz ohlins w autku to juz w ogole rarytas :) Dlatego napisalem,ze w 90 % moze to byc eibach.

Co do oznaczen to jest jak wyzej napisano - kolorowe paski - w oryginalach. A nie,ze kupisz podrobe i jeepa masz pozniej,bo dla nich escort to escort,a ze RS ma inna wage od 1,3 czy diesel to nie istotne.

: 03 sty 2008, 23:49
autor: orion
Seba, jak chcesz taki rarytas to uderzaj na priv do Deem-Esi wybór ma ogromny i sprężyny na indywidualne zamówienia

: 04 sty 2008, 00:00
autor: Seba
Narazie nie potrzebuje bo RS ma power-tech -60 i to mi wystarczy :) Ale info moze sie zawsze przydac,dzieki.

: 04 sty 2008, 09:12
autor: emceha
Jak niebieskie to tak jak Seba pisał mogą to być Eibachy ;) Ven zrób to stary bo jak spring źle siedzi w gnieździe t może to gniazdo całkiem rozpieprzyć a wtedy siądzie Ci auto podczas jazdy i się strachu najesz. Jak będziesz jechał załadowany to opona dobije do adkola i jeszcze ją rozpieprzy. Przy większych prędkościach może być nieciekawie :???:

Co do zawiasu to ja mam zielone Weitec-i z czerwonymi Kayabami i taczka niemiłosierna. Miałem gwint KW VAR2 ale sprzedałem ze wzgledów finansowych (nawet nie zagościł w aucie :( )

: 04 sty 2008, 15:55
autor: Seba
Mialem weitec'i z koni regolowane - do tylu wsadziekm seryjne amory bo jezdzic sie nie dalo taka taczka :)