Podświetlane wskazówki
Moderator: Moderatorzy
Podświetlane wskazówki
Mam nadzieję że paru zainteresowanym osobom ten opis pomoże w przeróbce zegarów w naszych esiach....
Do przeróbki będzie potrzebne:
- wskazówki do podświetlenia (moje pochodziły z Mondeo mk1 i pasowały bez żadnych przeróbek)
- diody w wybranym kolorze najlepiej Φ3 mm świecące punktowo (jeżeli nie uda nabyć się pod 12V to oporniki do kompletu). U mnie poszło 5 szt.
- wiertło o średnicy diód
- cienkie przewody
- koszulki termokurczliwe lub izolacja
- klej typu "Kropelka"
- zestaw wkrętaków "torx'ów"
- lutownica i kilka podstawowych narzędzi.....
Wskazówki przed montażem
Niestety operacja podświetlania ciągnie za sobą konieczność późniejszej kalibracji wskaźników. Z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury sprawa jest najprostsza - po włączeniu zapłonu obie wskazówki ustawią się automatycznie, w obrotku na 0, w temp. w okolicach najniższej. na temat wskazówki prędkościomierza było opisane w temacie bodajże zmiany podświetlenia zegarów.
1. Gdy wydłubiemy już wskaźniki z obudowy rozbebeszamy je na czynniki pierwsze, tak żeby w ręku mieć tylko przezroczysty korpus. Należy wywiercić w nim otwór pod diodę. Przed wierceniem trzeba sprawdzić w jakiej max. odległości od ośki wskazówki można wiercić - dioda musi być schowana pod czarnym kapslem wskazówki
Na przykładzie prędkościomierza
We wskaźnikach benz. i temp. wkleiłem diody w już istniejące otwory pod wskazówkami
w tym momencie najlepiej przylutować do diód kabelki ( i ewent. rezystory). Teraz polutowane diody wklejamy w korpus tak, aby nie wystawały za bardzo ponad zewnętrzną płaszczyznę. W tarczy wycinamy dziurkę żeby nie zasłaniała światła.
tak to mniej więcej wygląda złożone (od spodu)
Analogicznie postępujemy z resztą zegarów....
W obudowie zegarów można zrobić otworek do wyprowadzenia kabli. Ja zasilanie wziąłem z jednej ze ścieżek do żarówek podświetlających tarcze od spodu.
Efekt końcowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a88 ... a6510.html
U mnie tarcze są podświetlone tylko od spodu w/g sposobu przedstawionego na forum.
Pozdrawiam. Jeżeli coś wymaga zmiany mówcie śmiało - będzie poprawione.
Do przeróbki będzie potrzebne:
- wskazówki do podświetlenia (moje pochodziły z Mondeo mk1 i pasowały bez żadnych przeróbek)
- diody w wybranym kolorze najlepiej Φ3 mm świecące punktowo (jeżeli nie uda nabyć się pod 12V to oporniki do kompletu). U mnie poszło 5 szt.
- wiertło o średnicy diód
- cienkie przewody
- koszulki termokurczliwe lub izolacja
- klej typu "Kropelka"
- zestaw wkrętaków "torx'ów"
- lutownica i kilka podstawowych narzędzi.....
Wskazówki przed montażem
Niestety operacja podświetlania ciągnie za sobą konieczność późniejszej kalibracji wskaźników. Z obrotomierzem i wskaźnikiem temperatury sprawa jest najprostsza - po włączeniu zapłonu obie wskazówki ustawią się automatycznie, w obrotku na 0, w temp. w okolicach najniższej. na temat wskazówki prędkościomierza było opisane w temacie bodajże zmiany podświetlenia zegarów.
1. Gdy wydłubiemy już wskaźniki z obudowy rozbebeszamy je na czynniki pierwsze, tak żeby w ręku mieć tylko przezroczysty korpus. Należy wywiercić w nim otwór pod diodę. Przed wierceniem trzeba sprawdzić w jakiej max. odległości od ośki wskazówki można wiercić - dioda musi być schowana pod czarnym kapslem wskazówki
Na przykładzie prędkościomierza
We wskaźnikach benz. i temp. wkleiłem diody w już istniejące otwory pod wskazówkami
w tym momencie najlepiej przylutować do diód kabelki ( i ewent. rezystory). Teraz polutowane diody wklejamy w korpus tak, aby nie wystawały za bardzo ponad zewnętrzną płaszczyznę. W tarczy wycinamy dziurkę żeby nie zasłaniała światła.
tak to mniej więcej wygląda złożone (od spodu)
Analogicznie postępujemy z resztą zegarów....
W obudowie zegarów można zrobić otworek do wyprowadzenia kabli. Ja zasilanie wziąłem z jednej ze ścieżek do żarówek podświetlających tarcze od spodu.
Efekt końcowy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a88 ... a6510.html
U mnie tarcze są podświetlone tylko od spodu w/g sposobu przedstawionego na forum.
Pozdrawiam. Jeżeli coś wymaga zmiany mówcie śmiało - będzie poprawione.
kvazi ty powinienes nosic w samochodzie okulary ochrone a zielony essa cie nie razi ;> ? ma ktos fotke jak wygladaja biale tarcze podwietlone na zielono ciekawe czy mocno raza bo mam wrazenie ze chyba tak
If you're like us, calling all riders, roll up beside us, no place to hide us,
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
all freedom fighters, let's unite us, switch on your nitrous and...let's.. go...
nie ważne fele, kolor, marka, produkcja zalewaj pal ruszaj..
ja miałem białe jak kupiłem essa. Nie rażą, ale kompletny brak rewelacji
Mariusz jak ledwo co wUdać to "po cimoko" wtrynisz "rezystro" albo "potenscjomert"?
Joo diablekvazi555 pisze:po cimoko to wtrynie tam potencjomert albo rezystro i beda swiecily tak ze bedzie ledwo co wudac
Mariusz jak ledwo co wUdać to "po cimoko" wtrynisz "rezystro" albo "potenscjomert"?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009, 23:54 przez Tigerbart, łącznie zmieniany 2 razy.
Panowie pierwszy krok zrobiony kupilem zegary od mondea http://allegro.pl/item557282408_ford_mondeo_v6.html jutro jak bedzie chwila to sie wezme za robote . Porobie pare fotek to wrzuce i pokaze jak mi to wyszolo