Strona 1 z 1

Zanik napięcia przy próbie uruchomienia silnika

: 23 gru 2007, 07:04
autor: adrianolkusz
Mam poważny problem... autko nie chce mi odpalić po przekręceniu kluczyka. Odbywa się to tak... czy silnik zimny czy gorący to jest tak samo. Po przekręceniu kluczyka i próby rozruchu nagle kontrolki przygasają a rozrusznik z trudem raz obróci. O odpaleniu samochodu nie ma mowy. Podejrzewam dwie sprawy... rozrusznik (automat co załącza rozrusznik) albo stacyjka. AKU mam nówkę bosch silver kupiony miesiąc temu. Gdzie mam szukać:?: jeżeli mam szukać po drodze stacyjka rozrusznik to które to są kable... co może powodować taki zanik napięcia. Wygląda to jakby po przekręceniu kluczyka w pozycję rozruchu nagle do układu elektrycznego podpięto ogromny opornik wtedy lipa... HELP bo Święta idą :!: :!: :!: :!: :cry:

: 23 gru 2007, 09:29
autor: cidzej
nie masz swojego starego rozrusznika ?? zamien - u mnie takie objawy (tylko na cieplym) dawal rozrusznik

: 23 gru 2007, 10:38
autor: Yagr
a u mnie były najpierw szczotki rozrusznika a następnie ten wielokrotnie wspominany kabel rozrusznik-alternator ;)

: 23 gru 2007, 12:22
autor: adrianolkusz
stary rozrusznik opchnąłem... szczotki ok bo były sprawdzane...

: 23 gru 2007, 12:34
autor: cidzej
to mozna wszystko latwo sprawdzic:

1. wyrzucasz luz w skrzyni biegow
2. przekrecasz kluczyk w pozycje 2 (zapalone kontrolki)
3. dokrecasz 1,5-2m kabla do śruby w rozruszniku, do ktorej przyczepiony jest ten cienki kabel
4. przytykasz ten dodatkowy kabelek do + aku

jak auto pieknie kreci i pali to wina gdzies po drodze aku - stacyjka - rozrusznik

jak auto nie kreci to aku lub (najszybciej) rozrusznik

: 23 gru 2007, 12:47
autor: Jamszoł
Jeśli za każdym przekręceniem kluczyka na rozruch słychać małe tyknięcie to połączenie stacyjka - rozrusznik jest OK.
Jeśli gasną kontroli - a rozrusznik raz przekręci - wolno - to albo kabel prądowy dochodzący do rozrusznika jest zaoksydowanu na połączeniu z rozrusznikiem albo zwory w elektromagnesie się powypalały.
Stawiam na zwory w elektromagnesie.

: 23 gru 2007, 13:49
autor: adrianolkusz
Zwroey w elektromagnesie czyli w całym automacie :?: Co do alternatora to ładuje na bank dobrze bo dzisiaj nad ranem zrobiłem trasę prawie 100km i gdyby coś nie tak było z ładowaniem to bym nie dojechał... jeśli chodzi o pśtyknięcie to wyraźnie słychać je pod maską a nie w obudowie stacyjki... Czy pamiętać który kabel w stacyjce odpowiedzialny jest za prąd na rozrusznik :?: Drugie pytanie: mam podłączyć do cienkiego kabelka przy rozruszniku :?: Ten gruby zostawiam w spokoju :?:

Kurde jak tego jutro nie zrobię to mam święta z głowy :(

: 23 gru 2007, 16:21
autor: cidzej
adrianolkusz pisze:Drugie pytanie: mam podłączyć do cienkiego kabelka przy rozruszniku :?: Ten gruby zostawiam w spokoju :?:
tia ... z + aku do cieńszego przy rozruszniku :) to jest podanie sygnalu zaplonu na rozrusznik z pominieciem stacyjki :)

: 23 gru 2007, 17:13
autor: Jamszoł
Jak styki w elektromagnesie są przygrzane to nic to nie da bo elektromagnes nie poda prądu na uzwojenie rozrusznika.
Kolega pisze , że przy rozruszniku słychać pykanie - czyli tu jest dobrze i nie potrzeba podawać prądu z aku do cienkiego przewodu sterującego elektromagnesem.
adrianolkusz, sprawdź połączenie kabla elektromagnes - rozrusznik - ten gruby krótki. Jak tam jest dobrze - to masz do naprawy lub wymiany elektromagnes.

: 25 gru 2007, 17:32
autor: leon267
A ja Wam mowie ze to poprostu przewod wysokiego napiecia do rozrusznika jest przetarty i dotyka do masy :grin: warto dokladnei kabel sprawdzic bo mailem takie cus w maluchu i miesiac czasu wyciagalem i wsadzalem rozrusznik, malo nieosiwialem ;)

: 26 gru 2007, 12:17
autor: Jamszoł
leon267 pisze:przewod wysokiego napiecia do rozrusznika j
- oj Leoś :mrgreen:
Przewody wysokiego napięcia idą do świec zapłonowych a tu masz tylko gruby przewód który wytrzymuje wysoki amperaż .

: 26 gru 2007, 14:23
autor: leon267
No ja tylko mowie "na chlopski rozum" co mojemu autku dolegalo :oops: , a ze sie dopiero ucze to przepraszam ;)