Strona 1 z 1
znowu obroty
: 06 gru 2007, 01:15
autor: espk
nowy obrotowy wątek zaczynam bo na forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Mój essi ma szalejące obroty, po odpaleniu silnik ma wysokie obroty, gdy dodam jeszcze troszke gazu rosną i tak zostaje po jakimś czasie spadają.. koledzy, powiedzcie co mu moze dolegać? obrotomierza nie mam ale na sluch do 4 tys potrafi spokojnie nie raz podskoczyc, gdy jest cieplutki silnik wszystko mu ustępuje... oczywiscie PB
: 06 gru 2007, 08:38
autor: cidzej
kolego jazeli ty sobie wpisales w profilu Pojemność silnika: 1300 CVH tzn, ze nie wiesz nawet sam co masz i jak ty chcesz znalezc satysfakcjonujaca odpowiedz ?? wszystko juz bylo - jezeli masz wtrysk to rpzejzyj tematy dotyzczace silnikow 1.4
poza tym 1.3 to hcs a nie cvh

: 06 gru 2007, 12:21
autor: espk
mozliwe ze nie wiem, tych oznaczen jest jak psów, w kazdym bądz razie monowtrysk

, dzieki za zainteresowanie tematem tylko ze tak wysokimi obrotami chyba jeszcze nikt nie miał doczynienia

: 06 gru 2007, 23:19
autor: Gizbar
Hejka ja posiadam eskorta 1600 normalnego efi zwykły silnik 8 zaworowy i mi sie dzieje podobnie z tymi obrotami tylko ja mam jeszcze tak ze przy każdym odpaleniu wskakuje mi na 2000 obrotów po czym po jakieś dłuższej chwili opadaj ale co lepszy motyw czasem jak jadę i w czasie jazdy wciskam sprzęgło to też mi wskakują obroty na 2000 po czym czasem spadną czasem nie i co dziwne bo myślałem ze to jest sanie jak jest zimny ale nie bo jak jest nagrzany to dzieje sie tak samo
: 06 gru 2007, 23:21
autor: espk
no dokladnie, tak nie raz jest, tylko ze u mnie to przy dodaniu gazu, taki objaw jak zacinająca sie linka gazu, oczywiscie to wykluczam... kupiłem preparat do konserwacji potencjometrów, psikne do czujnika polozenia przepustnicy, moze cos tam da, i rozbiore silnik krokowy, najwyzej jak go popsuje to bede jeździł bez

: 07 gru 2007, 10:13
autor: technik
w tym krokowcu nie ma co popsuc chyba ze jestes wybitnie uzdolniony

: 07 gru 2007, 21:09
autor: Jamszoł
Kiedyś już pisałem o tych obrotach ale napiszę jeszcze raz .
U mnie też było tak , że jak przycisnołem sprzęgło to obroty wskakiwały na 2000 .
Podczas takiej akcji silnika - podniosłem machę do góry i zaczołem kopać.
Gdy poruszałem kablami od krokowca to obroty spadły.
Sprawdźcie u siebie czy nie jest tak samo.
Ja miałem zbyt mocno naprężone kable i zaczęły nie stykać na wejściu do kostki przy krokowcu.
Co prawda nie mam krokowca tylko zawór elektromagnetyczny ale działanie jest to samo.
: 13 gru 2007, 20:53
autor: espk
po co jest siłownik sterowania przepustnicą? mam coś takiego w moim essim i sprawa jest tego typu, pomijając falujące obroty, narazie mu przeszło, ale gdy dodam gwałownie gazu potem puszcze i obroty spadają do tego stopnia że nieraz potrafi zgasnąć, przeważnie są bardzo niskie, potem wzrastają do poziomu normalnego. Ale podpatrzyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i wcisłem go do końca, i zauwazyłem ze on wysuwa.
Z chwilą dodania gazu jest przerwa miedzy dzwignią przepustnicy a tym siłownikiem, dopiero po pewnym momęcie ten siłownik dociska dzwignie i obroty są już na normalnym poziomie, mam wrazenie ze ten siłownik za wolno działa, jest oczywiscie śruba regulacyjna wolnych obrotów, przeczytałem w książce do mojego essiego, tylko odłączyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i nie ma żadnej różnicy, po co on jest, ten silnik krokowy tez wydaje mi sie zbędny - jedno albo drugie

: 14 gru 2007, 08:40
autor: cidzej
espk, kolego nie wiem o jaki silownik chodzi - w cfi jest tylko siolniczek krokowy i juz. nie wiem co nazywasz to silownikiem. poza tym jak masz WKŁ to przeczytaj jeszcze raz, tylko tym razem uważnie, do czego służy silniczek krokowy

: 14 gru 2007, 12:53
autor: Yagr
cidzej ci dobrze pisze - w 1,3hcs cfi (J6A)jest krokowiec i tyle, na przepustnicy jest jeszcze czujnik jej położenia a nie żaden siłownik. No, chyba że chodzi ci o podciśnieniowy siłownik przepustnicy! tyle że ten występuje tylko w gaźniku a nie w monowtrysku

Więc może jeszcze raz sprawdzisz jaki masz silnik i czy na pewno jest tam jednopunktowy wtrysk benzyny czy też masz silnik na gaźniku webera (JBD lub JBE)
: 14 gru 2007, 23:21
autor: espk
no wiec ten silownik sterowania przepustnica to jest ten silnik krokowy. Kurde mam jakiś dziwny silnik, albo przelozony z innego złoma, przez to te problemy w rozpoznaniu, nosens

tego krokowca mozna znaleźć na stronce. w google

ford części pierwszy link

Escort 1990 - 1995

silnik - ukł. elektryczny

2 strona

: 15 gru 2007, 00:23
autor: cidzej
espk, nie czaje bracie o co ci chodzi. masz fotoplastikon cyfrowy do robienia zdjec ?? zrob foty, wrzuc na forum i obadamu o co ci biega

: 15 gru 2007, 00:25
autor: espk
no i to bedzie najlepszy pomysł ... tak opisywać to można przygode na drodze a nie konstrukcje essiego
