znowu obroty

Moderator: Moderatorzy

espk

znowu obroty

Post autor: espk »

nowy obrotowy wątek zaczynam bo na forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Mój essi ma szalejące obroty, po odpaleniu silnik ma wysokie obroty, gdy dodam jeszcze troszke gazu rosną i tak zostaje po jakimś czasie spadają.. koledzy, powiedzcie co mu moze dolegać? obrotomierza nie mam ale na sluch do 4 tys potrafi spokojnie nie raz podskoczyc, gdy jest cieplutki silnik wszystko mu ustępuje... oczywiscie PB
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego jazeli ty sobie wpisales w profilu Pojemność silnika: 1300 CVH tzn, ze nie wiesz nawet sam co masz i jak ty chcesz znalezc satysfakcjonujaca odpowiedz ?? wszystko juz bylo - jezeli masz wtrysk to rpzejzyj tematy dotyzczace silnikow 1.4


poza tym 1.3 to hcs a nie cvh :P
espk

Post autor: espk »

mozliwe ze nie wiem, tych oznaczen jest jak psów, w kazdym bądz razie monowtrysk :), dzieki za zainteresowanie tematem tylko ze tak wysokimi obrotami chyba jeszcze nikt nie miał doczynienia ;)
Gizbar

Post autor: Gizbar »

Hejka ja posiadam eskorta 1600 normalnego efi zwykły silnik 8 zaworowy i mi sie dzieje podobnie z tymi obrotami tylko ja mam jeszcze tak ze przy każdym odpaleniu wskakuje mi na 2000 obrotów po czym po jakieś dłuższej chwili opadaj ale co lepszy motyw czasem jak jadę i w czasie jazdy wciskam sprzęgło to też mi wskakują obroty na 2000 po czym czasem spadną czasem nie i co dziwne bo myślałem ze to jest sanie jak jest zimny ale nie bo jak jest nagrzany to dzieje sie tak samo
espk

Post autor: espk »

no dokladnie, tak nie raz jest, tylko ze u mnie to przy dodaniu gazu, taki objaw jak zacinająca sie linka gazu, oczywiscie to wykluczam... kupiłem preparat do konserwacji potencjometrów, psikne do czujnika polozenia przepustnicy, moze cos tam da, i rozbiore silnik krokowy, najwyzej jak go popsuje to bede jeździł bez ;)
technik

Post autor: technik »

w tym krokowcu nie ma co popsuc chyba ze jestes wybitnie uzdolniony :grin:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Kiedyś już pisałem o tych obrotach ale napiszę jeszcze raz .
U mnie też było tak , że jak przycisnołem sprzęgło to obroty wskakiwały na 2000 .
Podczas takiej akcji silnika - podniosłem machę do góry i zaczołem kopać.
Gdy poruszałem kablami od krokowca to obroty spadły.
Sprawdźcie u siebie czy nie jest tak samo.
Ja miałem zbyt mocno naprężone kable i zaczęły nie stykać na wejściu do kostki przy krokowcu.
Co prawda nie mam krokowca tylko zawór elektromagnetyczny ale działanie jest to samo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
espk

Post autor: espk »

po co jest siłownik sterowania przepustnicą? mam coś takiego w moim essim i sprawa jest tego typu, pomijając falujące obroty, narazie mu przeszło, ale gdy dodam gwałownie gazu potem puszcze i obroty spadają do tego stopnia że nieraz potrafi zgasnąć, przeważnie są bardzo niskie, potem wzrastają do poziomu normalnego. Ale podpatrzyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i wcisłem go do końca, i zauwazyłem ze on wysuwa.

Z chwilą dodania gazu jest przerwa miedzy dzwignią przepustnicy a tym siłownikiem, dopiero po pewnym momęcie ten siłownik dociska dzwignie i obroty są już na normalnym poziomie, mam wrazenie ze ten siłownik za wolno działa, jest oczywiscie śruba regulacyjna wolnych obrotów, przeczytałem w książce do mojego essiego, tylko odłączyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i nie ma żadnej różnicy, po co on jest, ten silnik krokowy tez wydaje mi sie zbędny - jedno albo drugie ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

espk, kolego nie wiem o jaki silownik chodzi - w cfi jest tylko siolniczek krokowy i juz. nie wiem co nazywasz to silownikiem. poza tym jak masz WKŁ to przeczytaj jeszcze raz, tylko tym razem uważnie, do czego służy silniczek krokowy :P
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej ci dobrze pisze - w 1,3hcs cfi (J6A)jest krokowiec i tyle, na przepustnicy jest jeszcze czujnik jej położenia a nie żaden siłownik. No, chyba że chodzi ci o podciśnieniowy siłownik przepustnicy! tyle że ten występuje tylko w gaźniku a nie w monowtrysku ;) Więc może jeszcze raz sprawdzisz jaki masz silnik i czy na pewno jest tam jednopunktowy wtrysk benzyny czy też masz silnik na gaźniku webera (JBD lub JBE)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
espk

Post autor: espk »

no wiec ten silownik sterowania przepustnica to jest ten silnik krokowy. Kurde mam jakiś dziwny silnik, albo przelozony z innego złoma, przez to te problemy w rozpoznaniu, nosens ;) tego krokowca mozna znaleźć na stronce. w google -> ford części pierwszy link -> Escort 1990 - 1995 -> silnik - ukł. elektryczny -> 2 strona ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

espk, nie czaje bracie o co ci chodzi. masz fotoplastikon cyfrowy do robienia zdjec ?? zrob foty, wrzuc na forum i obadamu o co ci biega :P
espk

Post autor: espk »

no i to bedzie najlepszy pomysł ... tak opisywać to można przygode na drodze a nie konstrukcje essiego ;)
ODPOWIEDZ