znowu obroty
Moderator: Moderatorzy
znowu obroty
nowy obrotowy wątek zaczynam bo na forum nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi. Mój essi ma szalejące obroty, po odpaleniu silnik ma wysokie obroty, gdy dodam jeszcze troszke gazu rosną i tak zostaje po jakimś czasie spadają.. koledzy, powiedzcie co mu moze dolegać? obrotomierza nie mam ale na sluch do 4 tys potrafi spokojnie nie raz podskoczyc, gdy jest cieplutki silnik wszystko mu ustępuje... oczywiscie PB
Hejka ja posiadam eskorta 1600 normalnego efi zwykły silnik 8 zaworowy i mi sie dzieje podobnie z tymi obrotami tylko ja mam jeszcze tak ze przy każdym odpaleniu wskakuje mi na 2000 obrotów po czym po jakieś dłuższej chwili opadaj ale co lepszy motyw czasem jak jadę i w czasie jazdy wciskam sprzęgło to też mi wskakują obroty na 2000 po czym czasem spadną czasem nie i co dziwne bo myślałem ze to jest sanie jak jest zimny ale nie bo jak jest nagrzany to dzieje sie tak samo
no dokladnie, tak nie raz jest, tylko ze u mnie to przy dodaniu gazu, taki objaw jak zacinająca sie linka gazu, oczywiscie to wykluczam... kupiłem preparat do konserwacji potencjometrów, psikne do czujnika polozenia przepustnicy, moze cos tam da, i rozbiore silnik krokowy, najwyzej jak go popsuje to bede jeździł bez 

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Kiedyś już pisałem o tych obrotach ale napiszę jeszcze raz .
U mnie też było tak , że jak przycisnołem sprzęgło to obroty wskakiwały na 2000 .
Podczas takiej akcji silnika - podniosłem machę do góry i zaczołem kopać.
Gdy poruszałem kablami od krokowca to obroty spadły.
Sprawdźcie u siebie czy nie jest tak samo.
Ja miałem zbyt mocno naprężone kable i zaczęły nie stykać na wejściu do kostki przy krokowcu.
Co prawda nie mam krokowca tylko zawór elektromagnetyczny ale działanie jest to samo.
U mnie też było tak , że jak przycisnołem sprzęgło to obroty wskakiwały na 2000 .
Podczas takiej akcji silnika - podniosłem machę do góry i zaczołem kopać.
Gdy poruszałem kablami od krokowca to obroty spadły.
Sprawdźcie u siebie czy nie jest tak samo.
Ja miałem zbyt mocno naprężone kable i zaczęły nie stykać na wejściu do kostki przy krokowcu.
Co prawda nie mam krokowca tylko zawór elektromagnetyczny ale działanie jest to samo.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
po co jest siłownik sterowania przepustnicą? mam coś takiego w moim essim i sprawa jest tego typu, pomijając falujące obroty, narazie mu przeszło, ale gdy dodam gwałownie gazu potem puszcze i obroty spadają do tego stopnia że nieraz potrafi zgasnąć, przeważnie są bardzo niskie, potem wzrastają do poziomu normalnego. Ale podpatrzyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i wcisłem go do końca, i zauwazyłem ze on wysuwa.
Z chwilą dodania gazu jest przerwa miedzy dzwignią przepustnicy a tym siłownikiem, dopiero po pewnym momęcie ten siłownik dociska dzwignie i obroty są już na normalnym poziomie, mam wrazenie ze ten siłownik za wolno działa, jest oczywiscie śruba regulacyjna wolnych obrotów, przeczytałem w książce do mojego essiego, tylko odłączyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i nie ma żadnej różnicy, po co on jest, ten silnik krokowy tez wydaje mi sie zbędny - jedno albo drugie
Z chwilą dodania gazu jest przerwa miedzy dzwignią przepustnicy a tym siłownikiem, dopiero po pewnym momęcie ten siłownik dociska dzwignie i obroty są już na normalnym poziomie, mam wrazenie ze ten siłownik za wolno działa, jest oczywiscie śruba regulacyjna wolnych obrotów, przeczytałem w książce do mojego essiego, tylko odłączyłem ten siłownik sterowania przepustnicą i nie ma żadnej różnicy, po co on jest, ten silnik krokowy tez wydaje mi sie zbędny - jedno albo drugie

- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
cidzej ci dobrze pisze - w 1,3hcs cfi (J6A)jest krokowiec i tyle, na przepustnicy jest jeszcze czujnik jej położenia a nie żaden siłownik. No, chyba że chodzi ci o podciśnieniowy siłownik przepustnicy! tyle że ten występuje tylko w gaźniku a nie w monowtrysku
Więc może jeszcze raz sprawdzisz jaki masz silnik i czy na pewno jest tam jednopunktowy wtrysk benzyny czy też masz silnik na gaźniku webera (JBD lub JBE)

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
no wiec ten silownik sterowania przepustnica to jest ten silnik krokowy. Kurde mam jakiś dziwny silnik, albo przelozony z innego złoma, przez to te problemy w rozpoznaniu, nosens
tego krokowca mozna znaleźć na stronce. w google
ford części pierwszy link
Escort 1990 - 1995
silnik - ukł. elektryczny
2 strona 





